Darcun Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Witam wszystkich W tamtym roku zakupilem od goscia z Francji łódke --Micro plus galaxy 600 z silnikiem Mariner 40km 2-suw 2 cylindrowy długa stopa z wtryskiem oleju 40EO 6E9 S 151450(nie patrzyc na naklejki ;-) ) dane łodki waga samej łódki to jakies 600 kg + silnik i wyposazenie zanurzenie pisza ze 60 cm ale z silnikiem chyba bo sama ma ze 30 a sonar ustawiony jest na 60 ??? nr na srubie--48 73132 A40 10P plywaly 2 osoby ;-) a teraz napisze jaki jest problem: silnik oddalem do gosci na przeglad--wymienil swiece,wirnik pompy,olej,czyscil i regulowal gazniki,wymienil termostat -przy odbiorze powiedzial ze silnik jest naprawde super stanie(poprzedni wlasciciel tez go serwisowal). W lipcu postawilem na wode--i piersze kroki ;-) silnik pali na dotyk pływa spoko-tylkooooooo żre paliwo az milo przy pływaniu (szybkosc z GPS)8-9 km/h bierze 10 literkow na godzine--maksymalnie płynie 21 km/h i wtedy to jest masakra zre zre i zre. Mam pytanko odnosnie tego wszystkiego co jest grane moze sruba za mala czy juz nie wiem --poprzedni wlasciciel plywal po kanalach we francji i moze zmienil srube na wolniejsza nie mam pojeci Prosze o jakies sugestie bo wertuje internet i czym wiecej czytam to tym mniej wiem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Te 40 koników ( z dwóch cylindrów) do ,,szafy" z kajutą rufową to tylko wypornościowo. Do ślizgu musisz dołożyć drugie tyle (co najmniej). Dla tego kadłuba producent przewidział pawęż do 10-115HP. Pływając w półślizgu zawsze będziesz męczył silnik i kieszeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Te 40 koników ( z dwóch cylindrów) do ,,szafy" z kajutą rufową to tylko wypornościowo. Do ślizgu musisz dołożyć drugie tyle (co najmniej). Dla tego kadłuba producent przewidział pawęż do 10-115HP. Pływając w półślizgu zawsze będziesz męczył silnik i kieszeń. silnik pali na dotyk pływa spoko-tylkooooooo żre paliwo az milo przy pływaniu (szybkosc z GPS)8-9 km/h bierze 10 literkow na godzine ale przy minimalnych obrotach ( 8-9 km/h) to trochę to trochę dużo, nawet jak na spacerowe pływanie na takim silniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zawsze możesz na wiosłach jak jesteś niepalący ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zawsze możesz na wiosłach jak jesteś niepalący ;) to nie mi pali tyle wachy :( ja palę paczkę dziennie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcun Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Nie chodzi tutaj o slizg czy szybkie pływanie ale moim zdaniem to przy malej predkosci pzli za duzo--patrzylem na sruby i do tego silnika jest ich pare--moze ona jest za mala???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Zapasową i tak powinieneś mieć więc kup o większym skoku np. 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willi Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 takie osiągi o jakich piszesz to wystarczy miły dla ucha czterosów (10-25KM) z uciągową śrubą i spalanie będziesz miał na poziomie 3-4l/h przy 8-10 km/h szukaj śruby uciągowej o małym skoku i dużej średnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcun Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 witam czytalem na forum angielskim o gosciu ktory mial taki sam silnik i jego max predkosc w micro plus ale 501 czyli troszke mniejsza gps pokazywal 46km/h a spalanie mial 16l/h tylko nic nie pisal o srubie jaka ma :( pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 ... w micro plus ale 501 czyli troszke mniejsza gps pokazywal 46km/h a spalanie mial 16l/h tylko nic nie pisal o srubie jaka ma :( pozdrawiam 1m to już żadne ,,troszkę". 40Hp wyprowadza mu łódkę w ślizg. U Ciebie trochę mocy brakuje żeby to osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Willi Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 witam czytalem na forum angielskim o gosciu ktory mial taki sam silnik i jego max predkosc w micro plus ale 501 czyli troszke mniejsza gps pokazywal 46km/h a spalanie mial 16l/h tylko nic nie pisal o srubie jaka ma :( pozdrawiam to po co d.... zawracasz pytaj na angielskim forum, zapewne mają tam paliwo rakietowe i 40KM rozpędzi Twoją łodź do 70km/h i spaliać będzie 15 litrów tylko pamiętaj o platynowej śrubie O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 witam czytalem na forum angielskim o gosciu ktory mial taki sam silnik i jego max predkosc w micro plus ale 501 czyli troszke mniejsza gps pokazywal 46km/h a spalanie mial 16l/h tylko nic nie pisal o srubie jaka ma :( pozdrawiam to po co d.... zawracasz pytaj na angielskim forum, zapewne mają tam paliwo rakietowe i 40KM rozpędzi Twoją łodź do 70km/h i spaliać będzie 15 litrów tylko pamiętaj o platynowej śrubie O0 Ale zajechało spalinami ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcun Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Brak słow qurwa panowie-brak słow Prosze o zamkniecie --po co maja PANOWIE motorowodniacy posty nabijac--pozdrawiam kupie ta platynowa srube i sprawdze--aaaaaa jeszcze paliwo rakietowe--moze z za wschodniej granicy sie nada-- zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Brak słow qurwa panowie-brak słow Prosze o zamkniecie --po co maja PANOWIE motorowodniacy posty nabijac--pozdrawiam kupie ta platynowa srube i sprawdze--aaaaaa jeszcze paliwo rakietowe--moze z za wschodniej granicy sie nada-- zobaczymy spokojnie Darcun, poczekaj trochę, dużo kolegów jest na wodzie to i na forum posucha :( na pewno doczekasz się podpowiedzi w rozwiązaniu problemu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Podobna lodka ,podobny silnik - podobne spalanie :) Trza sie z tym pogodzic albo Mozna do plywanie z pledkosciami rzedu 5-7 zastosowc cos nowego nieduzego na rufie i spalanie z przemieszczaniem bedziesz mial znikome w porownaniu z ta 40 I nikt tu nie ma monopolu ,takze pytaj czytaj na innych zagramanicznych forach :),a to ze ktos niegadatliwi w narzeczu np. Suahili .....po co sie spinac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Aż nie wierzę . Kolega prosi o rade "pomoc" nachlapane posty nic nie wnoszące lecz po części dopierdzielające!Jeżeli nie macie Panowie nic rzeczowego do powiedzenia to darujcie sobie głupie docinki . Darkun nigdy nie tykałem takich silników lecz dla mnie silnik to silnik bo jak dotąd nic nowego nie wymyślili. Zużycie jakie podajesz z pewnością jest za duze i przyczyna moim zdaniem lezy raczej w samym siniku .To ze servis sprawdził i uważa iz silnik jest w idealnym stanie przyjmowałbym z przymrużeniem oka.Twoja lodz ma 6m wodnicy około 5m wiec graniczna wypornościowa jest trochę wieksza jak 8km/h Tak wiec silnik przy tej predkosci nie ma za wiele do roboty i zużycie powinno wachac sie w okolicach polowy tego co podajesz nawet przy mniejszej srubie i wyzszych obrotach. Dwusuwy to wrazliwe silniki na jakiekolwiek zmiennne .By silnik pracowal poprawnie i oszczednie musi byc wszystko prawie idealne w przeciwnym wypadku jest cos za cos. Servis takiego starszego silnika powinien polegac na rozebraniu wszystkiego wymianie uszczelniaczy i sprawdzeniu ukladu korbowo tlokowego . Podejrzewam ze gość z servisu włożył palucha do otworu swiec i sprawdził sprężanie pasi jest ok . Ja w takim wypadku zdjąłbym głowicę cylindry pomierzył pierścienie sprawdził zamki, gładź oraz sprawdził szczelność komory korbowodowej .stan pływaka, dysze itp. To jest pracy na parę godzin i masz pewność. Jeżeli wszystko będzie pozytywne to musisz szukać przyczyny gdzie indziej .Mnie życie nauczyło by nigdy nie słuchać opinii innych ze jest OK BO zawsze bylo inaczej a ja tylko czas traciłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sys Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 waga samej łódki to jakies 600 kg + silnik i wyposazenie zanurzenie pisza ze 60 cm ale z silnikiem chyba bo sama ma ze 30 a sonar ustawiony jest na 60 ??? .... plywaly 2 osoby ;-) a teraz napisze jaki jest problem: ..... silnik pali na dotyk pływa spoko-tylkooooooo żre paliwo az milo przy pływaniu (szybkosc z GPS)8-9 km/h bierze 10 literkow na godzine--maksymalnie płynie 21 km/h i wtedy to jest masakra zre zre i zre. Mam pytanko odnosnie tego wszystkiego co jest grane Dracun, podejdź do tego z innej strony - prawie tona na wodzie...zanurzenie około 30-40 cm - to potężne opory... jakbyś zaczął swą przygodę od mniejszej jednostki nie byłoby zdziwienia . Moim zdaniem wszystko z silnikiem jest OK, ale krypę masz wielką... po prostu wielką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Mój silnik przy 12km/h kiedy "pcha wode" potrafi wypić 10l/h, wiec to twoje zużycie jest zdecydowanie za duże. Jeszcze pytanie doprecyzujace: jak mierzysz zużycie paliwa i jakie masz obroty kiedy pali te 10l ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcun Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Witam nie mam obrotomierz patrzylem na gps 7-8 km/h i zegarek po godzinie sprawdzilem i na podzialce zbiornika 10 nie bylo :( otwarcie manetki jakies 1/3 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 oj oj to bogato... wstaw chińczyka to będziesz palić 2 litry na godzinę i nie będzie śmierdzieć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Pomiar jak widzę b. precyzyjny. Raz 8-9km/h a raz 7-8km/h. Podziałka zbiornika to też nie najlepszy przyrząd pomiarowy. Wypornościowe pływanie to takie kiedy łódka nie podnosi dziobu. Jeżeli przyspieszysz i kadłub zacznie podnosić dziób, opory wzrastają aż do momentu wejścia w ślizg. Twój silnik przy max obrotach powinien spalać jakieś 16-18l/h. Ale musi do tych max. obrotów dojść. Jeżeli będziesz cisnął manetkę do końca, a łódka nie będzie w ślizgu, to zużycie wzrośnie nawet do 30l/h. Zużycie silnika też się przyspieszy. Przełożenie w spodzinie możesz mieć za małe, co przy takiej masie łodzi zaskutkuje zniszczeniem przekładni. Uwierz, te dwa cylinderki naprawdę nie pozwolą Ci płynąć inaczej niż wypornościowo. Każda próba przejścia do fazy ślizgu jest z góry skazana na niepowodzenie jeżeli nie dołożysz momentu obrotowego i mocy na śrubie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darcun Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Dzieki za zainteresowanie--wszyscy pisza o slizgu --ale ja nie chce tak plywac --ja chcialbym plywac spacerowo nawet te 8km/h tylko dlaczego on przy takim tepie tyle pali --ja wiem slizg szybkosc = zuzycie ;) ale spacerkiem tez mozna(podziwiac przyrode i takie tam ;D ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 nie starym 2-suwem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Możesz założyc śrubę o trochę większym skoku ( już było). Pamiętaj, że nie zawsze jest z górki i z wiatrem. Zatrzymać się, też czasem, trzeba dość skutecznie. Większy skok to mniejsza średnica śruby. Zanim łódka Cię posłucha, śruba trochę wody zmieli. Będzie miała lżej ale reakcja kadłuba się opóźni. A co do zużycia paliwa to zrób rzetelne pomiary. Jak nie masz obrotomierza to na manetce zrób podziałkę co 500obr ( od min do max podawanych przez producenta) i zacznij pomiar od 1500obr/min . Na pewno nie przekroczy 10/h. Później zacznie się przejście do fazy ślizgu i zużycie będzie makabrycznie rosło ( w przeciwieństwie do prędkości). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 koledzy ale kolega napisał na wstępie 600kg łódź i silnik 40KM powtórzę jeszcze raz 600kg łódź i 40KM Nie może tyle palić... pocisk nie będzie ale też w ślizgu powinien normalnie pływać. A co do spalania przy prędkościach około 8km/h to trochę inne porównanie bo kiedyś miałem gondolę co ważyła 2 tony + 13 osób więc przekraczało 3 tony. Na silniku yama FT9.9 prędkością podróżną 12km/h spalałem 1,6-2 litrów na godzinę Kolega ma po prostu rozdupczone gaźniki i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.