rulek Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Zamieniłem Suzuki DF 50 z 2005 roku, który bez problemu osiągał 6000-6200 obr./min. na DF 70 z 2012 roku. Dziś pierwsze testy, wszystko git, poza jedną rzeczą. 70tka wkręca mi się maksymalnie do 5000 obr./min. Silnik zawieszony prawidłowo, na tych samych otworach co 50tka, ponieważ wymiary co do cm identyczne (stopa L oba silniki). Czy dobrze kombinuję, że „problem” tkwi w śrubie ? W tej chwili na 70tce zamontowana jest śruba 3x13.75x19. Nie potrafię rozróżnić czy to śruba uciągowa czy też nie. Proszę o pomoc w rozwikłaniu obrotowej zagadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 To szybka sruba ,przynajmniej o 2 skoki w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 A to nie jest tak, źe jak szybka śruba to osiąga max obroty, a jak uciągowa to nie ? Zły tok rozumowania ? Podpowiesz jakiej w takim układzie szukać ? Dwa oczka mniej póki co nic mi nie mówi ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Im "szybsza" śruba, tym słabsza. To tak jak biegi w samochodzie. Silnik nie ma siły odkręcić obrotów. Zmniejsz na skok 13" - 15" A zobaczysz różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Myślę że na skoku 13 będziesz przekrecał obroty ,jak bez załogi to skok 17 ,jak z załogą to 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Super, dziękuję za rzeczowe odpowiedzi :) Rozjaśniliście mi temat. Teraz tylko jeszcze jedno pytanie. Czysto hipotetycznie, gdybym z 70tki zrobił oprogramowaniem 90tkę (konstrukcyjnie 70-80-90 to identyczne silniki), myślicie że na obecnej śrubie dokręciłby mi się do 6 tys. obr./min. ? Pytam, bo zakup śruby to 500 do 800 zł, a program na 90 KM to 1200 zł ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Raczej tak dokręci bo to plus 20koni ale czy to zrobisz samym programem to wątpliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Jeżeli jest silnik na wtrysku sterowany kompem to tak podniesie moc i 20 kucy to przyrost ponad 20% wiec warto obroty pójdą w gore predkosc idzie do gory nie trzeba korzystac ale zawsze zapas mocy jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Nie wiem kto Ci naobiecywał ale jak się podpisze pod tym to rób. Ja interesowałem się 90 na 115 i nie jest tak kolorowo( walki,wtrysk,komp) W autach bez turbo kolega tuner mówi ze skórka za wyprawkę .... 5-8 % efekt mizerny . W motocyklu suzuki robiłem kiedyś i tez nie czułem różnicy 180-200 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Też mi tak do końca nie chce się wierzyć w te 20 KM przyrostu, bo tak jak piszesz, w silnikach N/A przyrost rzędu 8-12% jest już sporym osiągnięciem ::) W Suzuki póki co potwierdzili mi, że między 70tką a 80tką jest na bank różnica tylko w samych mapach paliwa i zapłonu. Co do 90tki takiej pewności nie mieli. Będę zagłębiać temat, przekopię zagraniczne fora. Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 daj nr seryjny tego silnika... może być na PW. pogapię się w papierologię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Poszło PW :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 70 vs 90 na tyle co zdarzyłem dziś zerknąć to wałki rozrządu i ecm. przepustnice są takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 A 70 vs 80 ? ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Myśle ze 10 koni to nie poczujesz...chyba ze tylko w kieszeni. :-\ Puki nie będzie turbo samą mapą niewiele zdziałasz.Musisz odżałować i założyć większy silnik lub zapomnieć o pomyśle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 A 70 vs 80 ? ::) wałek intake inny i ecm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulek Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 To już jest większy silnik :P Wyścigówki z tej łódki i tak nie zrobię, 55 km/h we cztery osoby na pokładzie przy tych 5 tys. obr./min. jest dla mnie jak najbardziej akceptowalne, także wymyślać nie będę. Myślałem po prostu, że to dość prosta sprawa, że to kwestia zwężek i oprogramowania. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zainteresowanie tematem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.