sparkson Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Witam, wczoraj spełniło się moje marzenie, mianowicie kupiłem swoją pierwszą łódź :D:D:D:D Wybór padł na Rib Sportisa MC-4700R. Kupiony bez silnika, z teleflexem, zegarami, linią paliwową, echosondą i komputerem(jeśli tak to się nazywa) i oczywiście przyczepką. Ogólnie wszystko jest w bardzo dobrym stanie(min cała nowa tapicerka, tuby nie naprawiane, kadłub bez pęknięć), wiadomo że jest kilka rzeczy do zrobienia, jednak są to tylko i wyłącznie kwestie estetyczne :), jako że uznaję zasadę iż łódź powinna na wodzie prezentować się dumnie i być zadbana, jest to pierwsze czym planuje się zająć. Wobec powyższego mam kilka pytań: 1. Gdzie szukać białego żelkotu? 2. Czym polakierować kadłub, który koś potraktował żelkotem, jednak ten pożółkł. 3. Jaki silnik najlepiej wybrać do tej łodzi(dodam że będę ciągał za sobą narciarza lub coś podobnego)? 4. Jak przetestować na sucho echosondę oraz głębokościomierz w komputerze? 5. Czy przerobienie instalacji w przyczepce z 7 pin na 13 to tylko kwestia zmiany wtyczki? Pozdrawiam. A w załączeniu zdjęcie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Jedyne co mogę podpowiedzieć to to, że są przejściówki do wtyczek, więc jeśli wszystko działa to najlepsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Przejściówka odpada, ponieważ po jej podłączeniu kierunkowskazy zaczynają wariować :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 To jest wina instalacji w przyczepce/aucie, a nie przejściówki... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wik.tom88 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Moc zalecana to 50 km , a maksymalna 70 km. Nie ma co przesadzać, ponieważ w przypadku za dużego silnika łódź traci sterowność i zaczyna "myszkować" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 To jest wina instalacji w przyczepce/aucie, a nie przejściówki... :-[ Zgadzam się z Tobą :), dlatego chce przerobnić instalacje w przyczepce z 7 na 13-pin. Mam nadzieję że to rozwiąże problem :D Moc zalecana to 50 km , a maksymalna 70 km. Nie ma co przesadzać, ponieważ w przypadku za dużego silnika łódź traci sterowność i zaczyna "myszkować" Silnik jaki chce to właśnie 60Km czyli idealnie po środku :) chwilowo zastanawiam się nad Yamaha 60FEO, ale o tym pisze w innym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Fajny RIB ogólnie nie przepadam za gumiakami ale ten mi się podoba :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Fajny RIB ogólnie nie przepadam za gumiakami ale ten mi się podoba :P Dzięki ;) Jaka może być maksymalna masa silnika który mogę założyć? Pytam bo zastanawiam sie nad 4T :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Sądzę że taka ile waży najcięższy silnik 4T 70 Ps jeśli na tabliczce znamionowej nic innego nie pisze (może nie brałbym pod uwagę diesli typu Perkins ;)). Masa zresztą to pikuś w porównaniu z siłami jakie działają na pawęż podczas pływania a to uzależnione jest głównie od mocy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Tzn akurat zastanawiam się nad 75KM 4T i jedyne co mnie martwi to waga, ponieważ np mój znajomy w tej samej łódce ma 2T 90KM i też żyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 producent podaje maks moc na 70KM wiec raczej tym bym się sugerował niż masą. Jeśli tak podał to na pewno przewidział 70KM w 4T. Możesz celować w yamahę, w 2T na pewno najlżejsza na rynku, 90KM waży ok 115kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esc Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Jesli chodzi o przylacze przyczepki to 13tke stosuje sie przewaznie do przyczep ktore je wykorzystuja jak np. kempingowe gdzie potrzebujesz osobne plusy na lodowke czy inne odbiorniki, czy tam lampke cofania. Tak wiec pewnie i tak jesli bedziesz przerabial to po prostu wiekszosc kabli bedzie pusta czyli tak naprawde przejsciowka tez bedzie dobra :) Powinienes jedynie poszukac problemu - polska to kraj zdolnych ludzi na pewno ktos "znajacy sie" grzebal przy wtyczce i teraz jest tak jak jest. Natomiast mam apropo przyczepki jeszcze jedna obawe - czy lodeczka nie za bardzo wystaje poza tylny obrys przyczepy? Zeby ci sie ktos nie doczepil - nie wiem czy by sie nie przydal flagsztok z czerwona flaga na ladzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bezu88 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Dobrze kolega Esc pisze: łódź bądź inny towar może wystawać 0.5m poza tylny obrys przyczepki, w Twoim przypadku to belka ze światłami a widać ze jest chyba więcej, można wypuścić ładunek nawet do 1.5m ale trzeba mieć taką tabliczkę jaką maja gabaryty czyli blacha o wymiarach ok 30x30 cm pomalowana w biało-czerwone pasy dodatkowo oświetlona na czerwono w nocy i zawieszona na ładunku ;) ITD teraz z miła chęcią gania auta osobowe z przyczepkami, zadbaj żeby się nie mieli do czego doczepić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Z pytań może głupich :) jak prawidłowo uszczelnić otwory przez które będę przekładał śruby mocujące silnik do pawęży? Mam Sikaflex 291 i zastanawiam się jak go zastosować aby przez otwory nie dostawała się woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Wstrzykujesz w otwór z 2 stron, wkładasz ciasną śrubę przez podkładki z obu stron, trochę pod podkładki i skręcasz. Najważniejsze, żeby pawęż nie nasiąkała przez otwory, dlatego trzeba dobrze wysmarować otwór w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Podkładkę dać też pomiędzy silnik a pawęż? Dodam że na pawęży mam zamontowaną osłonę pawęży. Nie wiem czemu mam 6 otworów po poprzednim właścicielu :/ mam tylko nadzieje że 4 z nich będą pasować to silnika który mam :) Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę podczas montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 podkładki pod łeb śruby i pod nakrętkę. Jeśli jakiś otwór nie będzie pasowało to musisz go koniecznie zaślepić i uszczelnić. Najlepiej pewnie żywicą epoxydową z dodatkiem aerosilu. Wydaje mi się, że sam silikon/sikaflex nie wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Sikaflex raczej nie , żywica :-\ ale dobry silikon wytrzyma bo tu też idzie o elastyczność i żeby kolega dobrze zrozumiał żadnych podkładek pomiędzy silnik a pawęż . Uwagi szczególnej nie ale po pewnym czasie dociągnąć śruby lub przynajmniej spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Panowie, w łodziach motorowych nie ma miejsca na silikon, to o czym myslicie i piszecie to POLIURETANOWA MASA USZCZELNIAJĄCO-KLEJACA, zapomnijcie o czyms takim jak silikon, nie ma czegos takiego do uszczelniania śrub mocujacych silnik:)jest tylko POLIUTERTAN USZCZELNIAJĄCO-KLEJACY:)to tak ad vocem:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Mariusz z całym szacunkiem ale się mylisz na marginesie całą listwę odbojową mam przejechaną silikonem od stoczni. Wklejając skrzynkę na gaśnice która wyzionęła ducha użyłem tej masy natomiast silnik złożony na silikonie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Zawsze przykręcałem silnik na silikon i nie widziałem żadnego problemu, napisz Mariusz dlaczego wg Ciebie nie używa się silikonów? Na sikaflex lub jakikolwiek klej uszczelniający bym tego nie zrobił bo jak zajdzie potrzeba zdjęcia silnika to będzie kłopot bo śruby się wkleją w pawęż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Nie chce nic mówić, ale pisałem o Sikaflex 291i czyli poliuretanie właśnie :) Jedyne co mnie martwi to konieczność zaślepienia 2 otworów w pawęży, i zastanawiam się czy żywica to dobre rozwiązanie, oraz w jaki sposób ją tam wstrzyknąć, a później utrzymać do wstępnego związania :/ btw. czy przypadkiem otwory montażowe nie są znormalizowane, tzn że teoretycznie każdy silnik będzie miał taki sam rozstaw śrub?(szukam wyjaśnienia 2 dodatkowych otworów, które swoją drogą były zaślepione czymś pokroju 291) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Zawsze przykręcałem silnik na silikon i nie widziałem żadnego problemu, napisz Mariusz dlaczego wg Ciebie nie używa się silikonów? Na sikaflex lub jakikolwiek klej uszczelniający bym tego nie zrobił bo jak zajdzie potrzeba zdjęcia silnika to będzie kłopot bo śruby się wkleją w pawęż. Marcin, często ludzie nazywaja silikonem, poliuretan, silikon to bardzo potoczna nazwa,ale rozumiem,ze chodzi własnie o masę poliuretanową, silikon owszem jest bardzo odpornym produktem bo może pracowac od -60stC az do dobrze ponad 300stC, ale te które czesto sie stosuje nie sa odporne na UV.Poliuteran utwardza sie pobierajac wilgoć z otoczenia jest to doskonały produkt stosowany w motoryzacji, przemysle lotniczym, okrętowym od przeszło 40 lat, ale ciagle modyfikowany, zapewniam Ciebie,ze jesli kiedykolwiek bedziesz chciał zdjąć silnik a wczesniej uszczelniłes sruby poliuretanem to go normalnie w swiecie zdejmiesz , owszem sklei sie, ale zdobisz to bezproblemowo.Poliureten jest lepszym uszczelniaczem, nie bede rozwodził sia dlaczego, przyjmijmy ,ze tak własnie jest, jesli niedostatecznie to ująłem, mówi sie ..trudno ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 13 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Jako że chcę dziś powiesić silnik silnik na pawęży; czy można/należy podłożyć coś na górną krawędź w celu ochrony przed uszkodzeniami na styku metal-tworzywo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Nie bardzo kumam o co idzie z tym stykiem ? . Piszesz że na pawęży masz nakładkę z tworzywa która zazwyczaj jest pokratkowana bo podczas dokręcania silnik wręcz " wrzyna " się w nią uniemożliwiając póżniejsze przesuwanie . Otwory w silniku mają zazwyczaj rozstaw co cal. Oczywiście śruby zastosujesz nierdzewne . ;) Mariusz wracając do tego nieszczęsnego silikonu czy nie silikonu to na tubce pisze SILIKON po naszemu .Mam taki polecany do silników zaburtowych odporny na temperaturę i tu ciekawostka używamy go do zabezpieczania powierzchni które nie podlegają galwanizowaniu /chromowaniu /bo też wytrzymuje tę chemię ale tylko jednego producenta -przetestowany. ;) Poza tym pod wszystkie rylingi knagi śruby napy do bimini jest używana masa poliuretanowa która nawet w firmie Bool nazywa się " Poliuretanowa masa klejąco uszczelniająca "i można ją w odróżnieniu od silikonu malować ale jeśli idzie o wytrzymałość na rozciąganie to silikon bije ją na łeb i tu znowu ale bo ta masa idealnie nadaje się jako przeciw drganiowa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.