Skocz do zawartości

Mój RIB Sportis MC-4700R


sparkson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj spełniło się moje marzenie, mianowicie kupiłem swoją pierwszą łódź :D:D:D:D

 

Wybór padł na Rib Sportisa MC-4700R. Kupiony bez silnika, z teleflexem, zegarami, linią paliwową, echosondą i komputerem(jeśli tak to się nazywa) i oczywiście przyczepką.

 

Ogólnie wszystko jest w bardzo dobrym stanie(min cała nowa tapicerka, tuby nie naprawiane, kadłub bez pęknięć), wiadomo że jest kilka rzeczy do zrobienia, jednak są to tylko i wyłącznie kwestie estetyczne :), jako że uznaję zasadę iż łódź powinna na wodzie prezentować się dumnie i być zadbana, jest to pierwsze czym planuje się zająć.

 

Wobec powyższego mam kilka pytań:

 

1. Gdzie szukać białego żelkotu?

2. Czym polakierować kadłub, który koś potraktował żelkotem, jednak ten pożółkł.

3. Jaki silnik najlepiej wybrać do tej łodzi(dodam że będę ciągał za sobą narciarza lub coś podobnego)?

4. Jak przetestować na sucho echosondę oraz głębokościomierz w komputerze?

5. Czy przerobienie instalacji w przyczepce z 7 pin na 13 to tylko kwestia zmiany wtyczki?

 

Pozdrawiam.

 

A w załączeniu zdjęcie:

 

789826444_zdjcie.thumb.JPG.2b30315abf86075c75d0c1b07e6008d2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wina instalacji w przyczepce/aucie, a nie przejściówki... :-[

 

Zgadzam się z Tobą :), dlatego chce przerobnić instalacje w przyczepce z 7 na 13-pin. Mam nadzieję że to rozwiąże problem :D

 

Moc zalecana to 50 km , a maksymalna 70 km. Nie ma co przesadzać, ponieważ w przypadku za dużego silnika łódź traci sterowność i zaczyna "myszkować"

 

Silnik jaki chce to właśnie 60Km czyli idealnie po środku :) chwilowo zastanawiam się nad Yamaha 60FEO, ale o tym pisze w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że taka ile waży najcięższy silnik 4T 70 Ps jeśli na tabliczce znamionowej nic innego nie pisze (może nie brałbym pod uwagę diesli typu Perkins  ;)).  Masa zresztą to pikuś w porównaniu z siłami jakie działają na pawęż podczas pływania a to uzależnione jest głównie od mocy  :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o przylacze przyczepki to 13tke stosuje sie przewaznie do przyczep ktore je wykorzystuja jak np. kempingowe gdzie potrzebujesz osobne plusy na lodowke czy inne odbiorniki, czy tam lampke cofania. Tak wiec pewnie i tak jesli bedziesz przerabial to po prostu wiekszosc kabli bedzie pusta czyli tak naprawde przejsciowka tez bedzie dobra :)

 

Powinienes jedynie poszukac problemu - polska to kraj zdolnych ludzi na pewno ktos "znajacy sie" grzebal przy wtyczce i teraz jest tak jak jest.

 

Natomiast mam apropo przyczepki jeszcze jedna obawe - czy lodeczka nie za bardzo wystaje poza tylny obrys przyczepy? Zeby ci sie ktos nie doczepil - nie wiem czy by sie nie przydal flagsztok z czerwona flaga na ladzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kolega Esc pisze: łódź bądź inny towar może wystawać 0.5m poza tylny obrys przyczepki, w Twoim przypadku to belka ze światłami a widać ze jest chyba więcej, można wypuścić ładunek nawet do 1.5m ale trzeba mieć taką tabliczkę jaką maja gabaryty czyli blacha o wymiarach ok 30x30 cm pomalowana w biało-czerwone pasy dodatkowo oświetlona na czerwono w nocy i zawieszona na ładunku ;) ITD teraz z miła chęcią gania auta osobowe z przyczepkami, zadbaj żeby się nie mieli do czego doczepić  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podkładkę dać też pomiędzy silnik a pawęż? Dodam że na pawęży mam zamontowaną osłonę pawęży.

 

Nie wiem czemu mam 6 otworów po poprzednim właścicielu :/ mam tylko nadzieje że 4 z nich będą pasować to silnika który mam :)

 

Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę podczas montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikaflex raczej  nie , żywica  :-\ ale dobry silikon wytrzyma bo tu też idzie o elastyczność i żeby kolega dobrze zrozumiał żadnych podkładek pomiędzy silnik  a pawęż . Uwagi szczególnej nie ale po pewnym czasie dociągnąć śruby lub przynajmniej spróbować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w łodziach motorowych nie ma miejsca na silikon, to o czym myslicie i piszecie to POLIURETANOWA MASA USZCZELNIAJĄCO-KLEJACA, zapomnijcie o czyms takim jak silikon, nie ma czegos takiego do uszczelniania śrub mocujacych silnik:)jest tylko POLIUTERTAN USZCZELNIAJĄCO-KLEJACY:)to tak ad vocem:))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz z całym szacunkiem ale się mylisz na marginesie całą listwę odbojową mam przejechaną silikonem od stoczni. Wklejając skrzynkę na gaśnice która wyzionęła ducha użyłem tej masy natomiast  silnik złożony na silikonie  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przykręcałem silnik na silikon i nie widziałem żadnego problemu, napisz Mariusz dlaczego wg Ciebie nie używa się silikonów? Na sikaflex lub jakikolwiek klej uszczelniający bym tego nie zrobił bo jak zajdzie potrzeba zdjęcia silnika to będzie kłopot bo śruby się wkleją w pawęż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic mówić, ale pisałem o Sikaflex 291i czyli poliuretanie właśnie :)

 

Jedyne co mnie martwi to konieczność zaślepienia 2 otworów w pawęży, i zastanawiam się czy żywica to dobre rozwiązanie, oraz w jaki sposób ją tam wstrzyknąć, a później utrzymać do wstępnego związania :/

 

btw. czy przypadkiem otwory montażowe nie są znormalizowane, tzn że teoretycznie każdy silnik będzie miał taki sam rozstaw śrub?(szukam wyjaśnienia 2 dodatkowych otworów, które swoją drogą były zaślepione czymś pokroju 291)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przykręcałem silnik na silikon i nie widziałem żadnego problemu, napisz Mariusz dlaczego wg Ciebie nie używa się silikonów? Na sikaflex lub jakikolwiek klej uszczelniający bym tego nie zrobił bo jak zajdzie potrzeba zdjęcia silnika to będzie kłopot bo śruby się wkleją w pawęż.

Marcin, często ludzie nazywaja silikonem, poliuretan, silikon to bardzo potoczna nazwa,ale rozumiem,ze chodzi  własnie o masę poliuretanową, silikon owszem jest bardzo odpornym produktem bo może pracowac od -60stC az do dobrze ponad 300stC, ale te które czesto sie stosuje nie sa odporne na UV.Poliuteran utwardza sie pobierajac wilgoć z otoczenia jest to doskonały produkt stosowany w motoryzacji, przemysle lotniczym, okrętowym od przeszło 40 lat, ale ciagle modyfikowany, zapewniam Ciebie,ze jesli kiedykolwiek bedziesz chciał zdjąć silnik a wczesniej uszczelniłes sruby poliuretanem  to go normalnie w swiecie zdejmiesz , owszem sklei sie, ale zdobisz to bezproblemowo.Poliureten jest lepszym uszczelniaczem, nie bede rozwodził sia dlaczego, przyjmijmy ,ze tak własnie jest, jesli niedostatecznie to ująłem, mówi sie ..trudno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo kumam o co idzie z tym stykiem ? . Piszesz że na pawęży masz nakładkę z tworzywa która zazwyczaj jest pokratkowana bo podczas dokręcania silnik wręcz "  wrzyna " się w nią uniemożliwiając póżniejsze przesuwanie . Otwory w silniku mają zazwyczaj rozstaw co cal. Oczywiście śruby zastosujesz nierdzewne . ;)

Mariusz wracając do tego nieszczęsnego silikonu czy nie silikonu  to na tubce pisze SILIKON po naszemu .Mam taki polecany do silników zaburtowych odporny na temperaturę i tu ciekawostka używamy go do zabezpieczania powierzchni które nie podlegają galwanizowaniu /chromowaniu /bo też wytrzymuje tę chemię ale tylko jednego producenta -przetestowany.  ;) Poza tym pod  wszystkie rylingi knagi śruby napy do bimini jest używana masa poliuretanowa która nawet w firmie Bool nazywa się  " Poliuretanowa masa klejąco uszczelniająca "i można ją w odróżnieniu od silikonu malować ale jeśli idzie o wytrzymałość na rozciąganie to silikon bije ją na łeb i tu znowu ale bo ta masa idealnie nadaje się jako  przeciw drganiowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...