Skocz do zawartości

Pani Dziama - kłopot z osiągami


Łysy_Cielak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

[edit musti - wyodrębniłem jako oddzielny temat z dwóch róznych watków, więc moga byc trochę pomieszane posty ale chodzi o to samo...]

 

Witam,

ja jako kolejny laik zadam pytanie.

Posiadam łódź motorową, bardzo podobną do shetlanda ale o innym dnie (bardziej klasyczne?)

Do tej łodzi w zeszłym sezonie miałem silnik 25km 2T

W tym sezonie zmieniłem na 40 koni 2T

 

I problem jest taki, że w zasadzie nie widać żadnej różnicy w prędkści.

Jak było tak jest 11km/h mierzone na GPSie.

 

Zacząłem się rozglądać za innym silnikiem, ale znajomy podpowiedział mi, że na takim silniku powinienem rozwijać do 20-25km/h i że problem może być w doborze śruby.

 

Łódź jest typu nieznanego mi. Podobno że nazywa się Beckmann, ale nigdzie nie udało mi się podobnego czegoś znaleźć.

Łódź sprowadzona z Holandii. Waży ok. 500kg.

 

Pytanie: czy ktoś ma podobną łódź i mógłby mi podpowiedzieć czy warto zmieniać coś w śrubie czy lepiej poszykać większego silnika?

Za Chiny Ludowe nie mogę dopatrzeć się oznaczeń na śrubie więc nie mam pojęcia jaka ona jest...

 

Do posta załączam zdjęcia tabliczki silnika i samej łodzi.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i już się ich boję...

 

link do zdjęć: https://drive.google.com/folderview?id=0B2-XqCz8vzqrUlN6eEtkd1ZUNjQ&usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Łódź powinna wejść w ślizg z 40-konnym silnikiem, więc problem tkwi gdzie indziej. Może ma wodę pod pokładem i wazy dużo więcej? Ważyłeś ją? Daj fotki jak jest zawieszony silnik...

Najsampierw spraw aby weszła w ślizg, zmierz obroty i dopiero dobieraj optymalną śrubę.

Rozmiar śruby masz z boku albo na czole piasty - musisz ją zdjąć, wyczyścić i pewnie rozmiar się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę napis "... Dziama" resztę odbijacz zasłania.

 

A tak na poważnie.

To nie jest typowa "holenderka" do pływania wypornościowego po kanałach ?

Bo pisałeś w dziale o śrubach, że zmieniłeś silnik i prędkosć ta sama

Ale to łódka chyba to wypornościowego/wolnego pływania ... Tak mi się wydaje jako laikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kabinie mam dostęp do dna, sucho

No mi też znajomy co pływa od wielu lat powiedział, że ona powinna na tym silniku co najmniej 25km/h śmigać a nie 12.

 

Spróbuję jeszcze załatwić od mechanika inną śrubę i zobaczę.

Myślę też nad zamontowaniem obrotomierza.

 

Najchętniej posłuchał bym kogoś, kto ma łódź podobnych rozmiarów i podobny silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

to by tłumaczyło dlaczego silnik 40KM daje raptem 12km/h :):):)

 

Bomber, to witam sąsiada :)

 

co do owiewki - po prostu stara była :) Kolega się oparł i masz... :)

 

Planowałem ją remontować w tym roku (kupiłem w zeszłym) ale chyba w takim razie sprzedam i poszukam czegoś deczko szybszego do mojego wędkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym koledzy wnoszą,że to wypornościowa konstrukcja ?? Wygląda podobnie do Rybitwy a na zachodzie duzo takich podobnych własnie ale z tego co kojarze jak szukałem-wszystko bylo do szybszego pływania....

Daj zdjecie kadłuba! Jest to pewnie laminat,co ?? Na 40 kM to wypornosciowka pojdze szybciej jak te 12 km/h  C:-) Jest cos nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem.

Koleś mnie rozwala, Sławek (bosmanat) mówił że dzwonili do gościa parę razy i o wszystkim wie ale się nie kwapi do "wynurzenia" ;)

Się ktoś zdenerwuje to mu odpłynie. Ta łódka jest z silnikiem w dodatku.

W życiu bym nie pozwolił, żeby moja łódka tak sobie leżała...

 

Co do mojej łodzi, to szczerze mówiąc frustruje mnie sprawa z silnikiem. Mam 40HP Yamahy w dwusuwie i prędkość rozwijam 11km/h. Masakra jakaś. Z silnikiem raczej wszystko w porządku. Będę próbował kombinować ze śrubą. Obecnie mam 11.1x13.

 

Muszę także znaleźć instrukcję do silnika, który ma oznaczenie Yamaha 40DE 676 BL xxxxxx

za chiny znaleźć nie mogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta łodka nie ma w sobie jakichś niespodzianek ? ::) np.ze 150L wody w podłodze/nasiąkniętej piance? Ja tak miałem z moją poprzednią łódką predkosc max dochodziła do 21 km/h przy 35kM a lodka podobnabi cholernie ciezka-przyczyną była za krotka stopa silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Musti za podpowiedź, poszukam.

I za wydzielenie wątku :)

 

Co do mojej łodzi, to przeczytaniu setek postów dodam jeszcze kilka szczegółów:

Po dodaniu gazu łódź dosyć żwawo rusza z miejsca i podnosi dziób do góry (lekko, jakieś 10 stopni)

Manetka na 1/2 - prędkość ok 8km/h

Manetka na 3/4 - obroty rosną szybciutko, prędkość 11km/h

Manetka na max - obroty rosną szybciutko, prędkość 12km/h

 

I zastanawiam się, czy po prostu nie mam założonej śruby, która bardziej mieli wodę niż pcha cokolwiek...

 

Co do nasiąknięcia czymkolwiek czegokolwiek, to pytanie brzmi jak to sprawdzić nie robiąc jakichś drastycznych dziur w skorupie???

 

Bomber, a kiedy będziesz nad wodą?

Może byś po sąsiedzku jakoś pomógł ;) ?

 

Już spotkałem jednego super człowieka. Trzyma łódkę obok mnie. W zeszłym sezonie miał Rybitwę a teraz kupił Cortinę. Ma starą śrubę o większym skoku i już mi zostawił w bosmanacie. Dzisiaj po nią jadę i będę coś kombinował. Kocham spotykać ludzi którzy bezinteresownie komuś pomagają. Sam też taki jestem i to rozumiem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw ją wciągnął na przyczepe,ustawił "pod góre" i wykręcił korek spustowy.Nawet jak wolno cos sie sączy,ale długo to jest to wskazówka ad.mokrej podłogi.Poszukaj miejsca na łódce -moze pod jakims siedzeniem,czyms gdzies gdzie mozna zrobic otwor -rewizje i ewentualnie po zrobieniu otworu wstawic dekiel hermetyczny czyli ten holt czy jak to tam sie zwie ;-) Ale i ze śrubą kombinuj chociaz jak na 40kM to raczej masz standartowa chyba patrzac na jej oznaczenie albo blisko standartu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek spustowy jest z tyłu łodzi. Przed nim mam rewizję i widzę co tam jest a jest prawie sucho.

Chyba że jest jeszcze jakieś podwójne dno, o czym nie wiem.

Spróbuję jeszcze zabrać na łódkę kogoś doświadczonego, żeby zerknął. Może się okazać, że po raz kolejny w życiu dowiem się czegoś ciekawego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...