pajakciutek Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Witam wszystkich.mam pytanie odnośnie motorówki. Do te pory pływałem na skuterach wiec motorówka dla mnie nowość. Moja motorówka to sea doo speedster 240 efi, napęd strugowodny. silnik chodzi bez zarzutu. pali doskonale i w ślizg wchodzi bez problemów.i tu przestaje być wesoło. jak już wejdzie w ślizg zaczyna odskakiwać na wodzie. Bez znaczenia czy fale czy gładka tafla wody. jak już zacznie podskakiwać to tylko zdjęcie gazu może zakończyć te podskoki. jeżeli nie odejmę gazu podskoki się nasilają do tego stopnia iż odrywa się od powierzchni wody i śruba nie zasysa już wody wiec silnik dostaje maksymalnych obrotów. Do momentu aż łódka spadnie do wody. Znowu do przodu i wyskok z wody i scenariusz się powtarza.Czy to normalne zachowanie łodzi czy coś jest z nią nie tak. Bardzo prosze o rade. bo strach zabrać kogoś na okład. Podczas ostatniego pływania w jednym z takich podskoków pasażer z siedziska na dziobie w pewnym momencie przeleciał na siedzenie z tyłu. A to już jest niewesołe. Pozdrawiam (edit musti - wyodrębniłem z innego tematu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Nie wiem jak jest w napędach strugowodnych, ale napęd jest za wysoko wytrymowany, stąd takie efekty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajakciutek Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 ale nie bardzo tam widze mozliwosci jakiekolwiek regulacji. Wszystko na stałe skrecone z kadłubem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bomber Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Nie ma tam klapy trymowej lub klap trymowych? tak jak tu: http://www.jetboating.net/jetboating/_images/workspace/wagoetzmann/DCP_1174.JPG Tu masz artykuł : http://www.jetboating.net/jetboating/common/forums/threadview.aspx?forumid=1&page=1&threadid=5175 Byłoby dziwne jakby ich nie było w tej łodzi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Nie ma tam klapy trymowej lub klap trymowych? tak jak tu: http://www.jetboating.net/jetboating/_images/workspace/wagoetzmann/DCP_1174.JPG Tu masz artykuł : http://www.jetboating.net/jetboating/common/forums/threadview.aspx?forumid=1&page=1&threadid=5175 Byłoby dziwne jakby ich nie było w tej łodzi.... Tuning :D klapy w dół i odlatujemy ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 A trymu dyszy wylotowej nie ma? Dysza powinna się dać sterować góra dół. Najczęsciej elektrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Daj kolego foty pędnika to będzie widać jak ustawiona jest dysza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajakciutek Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Witam.Jest faktycznie jakaś klapa pod dyszą . Nie zwróciłem na to uwagi gdyż spodziewałem się ze regulacja będzię dostępna na zasadzie silnika w łodzi. A tuta trzeba zapewne kręcić śrubą ręcznie. Rozumiem ze to tym mogę wyregulować. Prosiłbym tylko o rade czy powinienem odnieść te klapę czy racze opuścić?Jeszcze jedno pytanie odnośnie uszczelki. Na ostatnim zdjęciu zamieściłem spód turbiny. Między kadłubem a metalową obudową pędnika zostały mi tylko resztki uszczelki.Dokoła brak całkowity. Czy to ma jakiś wpływ na zachowanie łodzi na wodzie? Z góry dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 To mi wygląda jak by trym był za wysoko. Dyszę trzeba opuścić na dół. Regulacja trymu powinna być elektryczna. Sprawdź czy na manetce nie masz przełącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajakciutek Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Nie mam nic na manetce. a dysza niestety jest na stałe skrecona z kadłubem. jedyne co mozna wyregulować to ta płaska blacha tuż pod dyszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Może coś było kombinowane przez poprzedniego właściciela? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajakciutek Opublikowano 23 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 witam ponownie. Zgodnie z tym co sugerowali koledzy na forum próbowałem regulować te klapę pod dyszą turbiny. wiec najpierw w dół i próba. Nic nie dało. Nie na tyle aby się dało zauważyć. Następnie podkręciłem do góry. Poprawy żadnej. Tak jakby nawet problem z tym kaczkowaniem się nasilił. Na tę chwile już nie wiem co dalej robić. Może ktoś z szanownych kolegów coś podpowie . Niestety jest to moja pierwsza motorówka wiec i wiedza na ten temat znikoma. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Klapa jest praktycznie nieruchoma. Ale dysza już tak. Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką. Spróbuj oną skierować trochę w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Może to być po prostu wada fabryczna tego kadłubu albo założona po taniości dysza bez trymu przy tej mocy powinien być już zamontowany trym dyszy.... ja bym jeszcze spróbował wymienić te śruby na tej osłonie na dłuższe tak żeby ją bardziej w dół opuścić... Tak jeszcze bardziej aniżeli próbowałeś :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.