Qbolos Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Witam. W tym roku udało mi się zmienić łódź na większą, silnik został ten sam. Tak jak się spodziewałem wzrosło spalanie, zmniejszyła się prędkość maksymalna jednak najbardziej martwi mnie wejście w ślizg. Mój zestaw to escapada 600 z silnikiem Honda 150hp nowej generacji, stalowa śruba. Łódź ma duży problem z wejściem w ślizg, dopiero po dociążeniu dziobu lub opuszczeniu silnika trymem maksymalnie na dół jako tako się zbiera. Istnieje jeszcze jeden problem, rozpędzając się do prędkości maksymalnej nawet na płaskiej tafli wody łódź po uzyskaniu pewnej prędkości zaczyna nienaturalnie podskakiwać i usunąć to można jedynie opuszczając silnik trymem maksymalnie w dół jednak powoduje to straszny rozbryzg wody. Silnik ładnie wchodzi na obroty. Dodam że pływałem na testach z producentem łodzi zestawem z silnikiem o takiej samej mocy i nie zaobserwowałem takich problemów jak u siebie, łódź dużo ładniej wchodziła w ślizg i nie podskakiwała przy wyższych prędkościach. Zastanawiam się czy istnieje jakiś inny rodzaj regulacji niż trym i rodzaj śruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Masz podobny problem jak kolega z tego tematu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/maksymalna-moc-silnika-wedlug-producenta/ Oprócz trymu i śruby jest jeszcze regulacja wysokości silnika ale do tego najlepsza winda :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Białyzet Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Może masz śrubę o złym skoku lub za duzą do tej łodzi i po prostu nie daje rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Jedno pytanie- dlaczego z tym problemem nie zglosisz Sie do producenta?Widzialem escapade na 75KM jak plywa w slizgu i escapade bardzo dobrze znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Jakieś zdjęcie pawęży łodzi z silnikiem? Jak to jest zainstalowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbolos Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Dzwoniłem do producenta i po bardzo miłej rozmowie dowiedziałem się że to kwestia śruby. Dostałem również numer telefonu do klienta który posiada identyczny zestaw i zetknął się z tym samym problemem, metodą prób i błędów dobrał śrubę i jest bardzo zadowolony z efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Oby to pomogło jak można pogadać u żródła to super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Qbolos, w escapadzie podstawą jest właściwy dobór śruby napędowej. W przypadku Hondy obroty zalecane przez producenta przy pełnym otwarciu przepustnicy to zakres 5000-6000obr/min Śrubę w tym przypadku dobierasz tak, że jak będziesz płynąć w sam ustawiasz maksymalnie trymer w dole i ma ci się dokręcić do 5900-6000obr/min Escapada ma tak ustalony kąt na pawęży, że nie ma potrzeby jej mocno trymować podczas płynięcia. Od maksymalnie dolnego położenia wystarczy dosłownie delikatnie podnieść silnik aby osiągnąć już prędkość max. - po prostu musisz do tego się przyzwyczaić. Nie oznacza to, że słabo wchodzi w ślizg. Ta łódź właśnie ma duże zalety łatwości wchodzenia w ślizg oraz zwrotności. Dla przykładu powiem Tobie, że na silniku 150KM bez większego problemu wszedłem w ślizg z 2 osobami na dachu, 1 na dziobie, 4 na tylnej kanapie, ja jako sternik i jeszcze jeden pasażer ( wszyscy dorośli ) czyli 9!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Dzwoniłem do producenta i po bardzo miłej rozmowie dowiedziałem się że to kwestia śruby. Dostałem również numer telefonu do klienta który posiada identyczny zestaw i zetknął się z tym samym problemem, metodą prób i błędów dobrał śrubę i jest bardzo zadowolony z efektu. To problem rozwiązany :) Trzeba tylko zakupić taką samą śrubę i pływać w ślizgu z pełnym zadowoleniem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Honda, przy prostopadłych pawężach ( do dna łodzi) wymaga stosowania podkładki pod silnik w kształcie klina. Przy ustwieniu trymu max w dół i tak silnik jest nieźle podniesiony. Stąd chyba te problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.