Autor Wątek: AM 500 kilka słów,  (Przeczytany 9120 razy)

Listopad 20, 2016, 12:29:50
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 2475
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Trzeba by się Hrvat-a zapytać ale według CRO lódka otwarta to BOAT a z jakąkolwiek kabiną to YACHT

I YACHT obejmują inne regulacje (zdaje się, że zgłasza się wtedy listę załogi)

http://www.euro-agent.com/hrvatska/nautica/nautic.htm

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Silnik, który kupię nie musi być docelowym, obym tylko coś na pierwszy sezon miał, jeśli będzie to mała moc to z góry wiadomo, że na nastepny sezon poszukam mocniejszego bo apetyt na osiągi na pewno będzie rósł, aktualnie jest zerowy, po prostu chcę się przemieszczać :-)

Ja jestem laik. Ale jako laik - jak kupiłbym używkę to bym wymienił:
- olej spodzina
- olej silnik (jak 4T)
- świece
- filtry
- wirnik lub całą pompę wodną

I jak dopiescisz silnik i będziesz się denerwować, że nie radzi sobie z łodzią to kupisz kolejny silnik i kolejna inwestycja.
Na silnikach zarabiają sprzedawcy. Zwykły użytkownik raczej będzie dokladać do takich zmian

Inny silnik to inne zegary będą - może o innym wymiarze, inna manetka, demonaz i montaz.
A nie pytałeś się w stoczni czy nie mogą zrobić z jakąś używką i jaką by proponowali dla 3-ech osób i warunków (tu się określ)
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2016, 12:52:56 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 20, 2016, 13:22:13
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Zbiornik robią z nierdzewki i jest na dziobie, waga własna to ok 20kg.
 :-)
pzdr
to jest dobra informacja , bo ja musiałem dobalastować dziób.

Listopad 20, 2016, 17:50:00
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 832
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Zbiornik na dziobie nie jest moim zdaniem idealną opcją, tam lepiej mieć stały balast. Pośrodku szkoda było na to miejsca bo kabina i tak nie grzeszy przestronnością. Szkoda tylko, że jest taki ciężki, z tworzywa byłoby lepiej ale tu się nie da inaczej.

Silnik sam sobie chcę przygotować i zamontować, słabo wierzę fachowcom ze stoczni, to jednak nie to samo co serwis silnikowy. To co kolega ogórek wymienił to nie jest dopieszczanie tylko standardowy serwis okresowy, do którego materiały nie są kosztowne. Silnik zamierzam kupić dopieszczony i dlatego właśnie nie wiem jaką będzie miał moc bo ma być przede wszystkim sprawny i nie zużyty a dopiero w drugiej kolejności mocny. Uzbrajanie mechaniczno - elektryczne to dla mnie smaczek a nie kłopot, jakiś tam udział własnej pracy przyjemnie jest mieć.
Stać mnie na nowy silnik czterosuwowy ale głosuję swoim portfelem przeciwko wygórowanym cenom i umiem z przyjemnością je obejść, tak już mam :-) Może jak będę kiedyś kupował drogą łódkę, z wielka marżą producenta i trzeba będzie zawiesić silnik 300koni to będzie mi już wszystko jedno i się poddam ale póki mieści się to wszystko w granicach moich manualnych możliwości to powalczę przy okazji ucząc się trochę. Nie znoszę prac szkutniczych, współczuję tym, którzy to robią i bez wahania za to płacę ile trzeba ale z mechaniką jest inaczej.
To tyle, żebyście mnie nie zamęczyli w kwestii doboru silnika ;-) Oczywiście jeśli macie coś do sprzedana a nie ma tego w dziale "sprzedam" to proszę o info.
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 20, 2016, 18:16:51
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2475
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
W tym roku (na wiosnę) HONDA Polska (czyli ARIES Motors) sprzedawała nowe BF80 a potem BF100 w bardzo dobrej cenie

O ile mnie pamięc nie myli to było 33 tys PLN za BF100 - dałem wtedy cynk @Marsikowi, który takowy zakupł do swojej openki 5,3m

Teraz te obniżki są duzo niższe http://www.hondamarine.pl/cenniki

Jest jakaś firma w Belgii która sprzedaje znacznie taniej Suzy ale gwarancja realizowana tylko u nich.
Po prostu kupują bezpośrednio w fabryce i omijają wszystkie pośrednie kanały.

Jacek z HornB chciał je sprzedawać ale pierwszy zakup to (chyba) minimum 5 silników (jak dla dealera)
Może gdzieś znajdzieś namiar na nich albo zadzwon do Jacka.

Napisz PM do @TomRidera. Ma (lub mial) AM-a (lub AM-podobny) i silnik Suzy z tamtej dystrybucji.
Pływał w dwie osoby ale silnik miał albo 90 albo 115 - od razu się dowiesz czemu taki duży
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 20, 2016, 20:51:40
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 832
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ceny wygórowane, masa jeszcze bardziej(166kg za 100koni), chyba jednak wolę np.80 koni za 100kg i 10.000zł.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 20, 2016, 21:18:02
Odpowiedź #20
  • ***
  • Wiadomości: 240
    • Goleniów
  • Akwen: Wody lokalne
Ceny wygórowane, masa jeszcze bardziej(166kg za 100koni), chyba jednak wolę np.80 koni za 100kg i 10.000zł.

pzdr
Przynajmniej cieżko będzie złodziejom ukraść taką maszynę  8) :)

Listopad 21, 2016, 09:23:53
Odpowiedź #21
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Sternik Motorowodny
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Ceny wygórowane, masa jeszcze bardziej(166kg za 100koni), chyba jednak wolę np.80 koni za 100kg i 10.000zł.
pzdr
W okolicach 80KM chyba nawet starszy 2T będzie ważył grubo ponad 100kg., moze nawet ponad 150kg.  Nie przypominam sobie obecnych silników 80KM z wagą 100kg.. Najlżejsza w klasie jest Yamacha 70KM z wagą ok. 130kg gotowa do pracy, ale już 80KM to ponad 170kg. Dość lekki jest Evinrude 75KM - ok 150kg.
S530 + Honda BF100

Listopad 21, 2016, 15:23:50
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 158
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Moja Yamaha 176 kg podobno identycznie jak 100. Ważyłem to wiem :)
Co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr...

Listopad 21, 2016, 20:40:25
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 832
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
No właśnie, dlatego najpewniej na początek będzie 60-ka, ona odzwyczai mnie od tego, że silnik zaburtowy jest silnikiem przyczepnym. Dziś w rozmowie z jednym sprzedającym dowiedziałem się, że taki silnik do serwisu zawozi się na łódce a nie samochodem. Tak jak pisałem wcześniej dla mnie to duży przeskok, a prędkość większa niż 20km/h też będzie czymś nowym :-)

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 22, 2016, 08:18:28
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2475
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
To jest łódka ślizgowa.

20 km/h to wypornościowo.

Raczej minimim dla bycia w ślizgu to będzie > 30 km/h

I będziesz zły jak w 3 osoby dorosłe plus kupa bagaży będziesz mieć problem ze ślizgiem.
No dobra, zawsze możesz zmienić śrubę na mniejszą.

I wtedy max czy przelotowa będą niższe.
Wolisz w aucie mniej wysilony większy motorek z zapasem czy motor na pograniczu wydajnosci który na ponadnormatywnym obciążeniu będzie się męczyć.

A jak zaprosicie znajomego/znajomych i nie dacie rady wejść w ślizg ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 22, 2016, 08:54:08
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 832
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
W/g producenta łódka wchodzi w ślizg z trzema osobami przy 40 koniach. 20km/h to jest jak na razie największa prędkość z jaką pływałem(duże jachty wypornościowe plus moja łupinka, która przy tej prędkości była już w ślizgu). Zdaję sobie sprawę, że min. to 60 koni i poniżej tego nie zejdę.
Duży(2,8l)niewysilony silnik miałem dopiero w trzecim aucie, pierwsze miało 1,5l drugie 2,3l i to mi się podobało, najwyżej za rok zmienię na 100koni. Nie kupuję nowego więc będę szybko zmieniał. Quada kupiłem z najsłabszym silnikiem i dopiero po roku zacząłem odczuwać potrzebę czegoś mocniejszego, ale nie ma zmartwienia, pojeżdżę nim jeszcze ze dwa lata zanim zamienię na najmocniejszy.
To tak, żeby nie było zmartwienia, że już w trakcie pierwszego sezonu zacznę tu narzekać, że jest słabo :-)
Śruby planuję od początku mieć ze dwie, trzy więc myślę, że wycisnę wszystko co się da zanim powiem sobie, że to lipa.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 26, 2016, 21:36:29
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 832
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Łódka zamówiona wraz z mnóstwem dodatków. Coś tam jeszcze muszę ogarnąć, np.tablicę włączników/bezpieczników, której jak na razie nie udało mi się znaleźć w wersji w pełni satysfakcjonującej(z tego co widać w sklepach internetowych)

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 27, 2016, 09:27:18
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 2475
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Pamiętaj o pompie zęzowej. Jak duży deszcz spadnie czy fala się przeleje.
Ja kupiłem whale z sensorem, który nie ma częsci ruchomych i ma sporą wydajność

http://www.whalepumps.com/Marine/product.aspx?Category_ID=10008&Product_ID=10045&FriendlyID=NEW-Orca-Auto-1300

Max prąd 5A, bezpiecznik 7A - mało zużywa a bardzo wydajna.

Gdzie bedziesz kupowac przewody MARINE GRADE ?
Chciałem kupić stąd (bardzo dobre opinie i fabrycznie zarabiają końcówki do ACU) http://www.genuinedealz.com/14-3-awg-gauge-bilge-pump-cable ale przesyłka to kosmos 68 USD :(

W PL nikt nie robi MARINE GRADE ?? Zdaje się, ze robi telefonika. Muszę poszukać tu http://www.megat.pl/index.php?p=ofer&cid=1&scid=2

Przewody, które miałem nie były marine (do zęzowki) i po wodzie morskiej na sporym kawałku zaśniedziałe.
Dorobiłem puszkę IPcoś, która jest nad zęzą i tam wrzuciłem łaczenia, bezpiecznik i przełacznik trybu.
Ale może na wiosnę zmieniłbym jeszcze kable... muszę poczytać ofertę Telefoniki http://www.megat.pl/uploaded/oferta_files/pl_8_0.pdf

>>>>>>>>>>>>>

Patryłeś na osprzęt w ELJACHT ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2016, 09:37:30 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 27, 2016, 10:20:18
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 832
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Pompa-dzięki za radę, nie miałem w poprzedniej łupinie, zresztą silnik miał tam wejście na przewód z zęzy ale nigdy nie użyłem. Z kablami nie będę się napinał, instalacja prosta, prądy poza pompą małe(nie wliczam w instalację obwodu rozrusznika). Te tablice wyłącznikowe z bezpiecznikami automatycznymi nie uwzględniają małego poboru diod w oświetleniu i są grubo przewymiarowane. Nie chce mi się robić indywidualnie konfigurowanego zestawu plus bezpieczniki(chociaż to by dało swobodę również w doborze bezpieczników):
http://mazuria.com/category/instalacja-elektryczna-wlaczniki-wlaczniki-z-przyciskami

Na razie stawiam na gotowy panel plus osobny przycisk klaksonu i gniazdo zapalniczki:
http://mazuria.com/tablica-3-obwody-96x134-mm-aluminium-duplikat-1.html

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Marzec 21, 2017, 08:57:25
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 54
    • Ełk
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
jaką cenę masz ustaloną za łódkę am 500 ?