Skocz do zawartości

Bayliner Capri Cuddy 1952


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie dawno zostałem właścicielem Baylinera z silnikiem Mercruiser 3.0 na gaźniku :)

 

Łódź kupiliśmy na dwuosiowej przyczepie, była ona tydzień wcześniej wyciągnięta z wody (pływała poprzedni sezon) jednak z innym silnikiem po którego wydechach zostały paskudne otwory na tylnej burcie...

Generalnie w temacie remontu, renowacji łodzi jesteśmy zieloni jednak zdecydowaliśmy się na jej zakup i odnowienie.

Z tego co się udało ustalić rok prdukcji jednostki to 1987r. a silnik pierwotnie miał być z 2006r. jednak sprzedawca części stwierdził po katalogu ze motor jest z 1998r. Później okazało się ze posiada on dzielone uszczelnienie wału które podobno występowało tylko w latach 1972 - 1992 tak że finalnie nie mam pojęcia jaki jest rok produkcji silnika.

W momencie zakupu brakowało zetki a silnik tłukł na panewkach. Obecnie waśnie wrócił ze szlifierni (wszystkie nowe panewki, szlif wału, regeneracja korbowodów, osiowanie bloku, nowe prowadnice zaworowe, frezowanie gniazd zaworowych, planowanie głowicy, test na szczelność) poza tym dużo nowych części, aktualnie motor jest przygotowywany do malowania a następnie będziemy go składać.

Kupiłem używaną zetkę Alpha One, jednak bez śruby napędowej (i tu będzie prośba do Was - jak dobrać śrubę jeżeli nie posiadam informacji jak zachowywała się z poprzednią?)

 

Łódź potrzebuje nowej instalacji elektrycznej, nowej tapicerki, naprawy plandeki, polerki kadłuba i malowania spodniej części jednak na razie względy estetyczne zostawiamy na boku, oczywiście na wiosnę dywany zostaną wyprane a wnętrze dokładnie wyczyszczone.

Na przyszły sezon łódź ma być w pełni sprawna technicznie.

 

Łódź:

089ec8fa2f01c690med.jpg

3788f7fb13e06769med.jpg

cdbceec6e1c18335med.jpg

 

Silnik:

44c3840c4e7d996amed.jpg

 

Zetka zamontowana jeszcze na łodzi sprzedawcy:

4bce19cb18bc5b66med.jpg

 

Bayliner przygotowany do zimowania pod plandeka...

 

Zastanawiałem się gdzie rozpocząć ten wątek - tutaj czy w dziale remontów, jeśli nie trafiłem proszę moderatora o przesunięcie  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dawno nic nie pisałem ale już odświeżam wątek.

Zakupiona zetka dotarła do miejsca przeznaczenia - przed zamontowaniem czeka ja jeszcze przegląd i wymiana oleju.

Silnik musiał wrócić do szlifierni w celu tulejowania - czego nie wykonaliśmy za pierwszym razem ponieważ nie dogadaliśmy się z mechanikiem...

Doszły wszystkie zamówione części zamienne i uszczelki silnika a on sam przeszedł generalny remont, tulejowanie, osiowanie bloku, regeneracja korbowodów, regeneracja głowicy, nowe panewki główne, korbowodowe i wałka rozrządu, nowe koła rozrządu, aktualnie poszczególne części są malowane w czwartek zaczynamy składanie motoru.

Czyli na razie robimy to na czym się znamy :)

 

d0a6fea73d4c2782med.jpg

366b52e76bbbcc24med.jpg

63ce259f23d3abc6med.jpg

284f1aa63f5ac6d6med.jpg

6df7a467dbb86d6amed.jpg

 

W ciągu miesiąca planuje pierwsze odpalenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie było by jakbyś na końcu po złożeniu silnika wrzucił tabele z kosztami jakie poniosłeś na remont motoru a później całej łodzi. Ja na jesień kupiłem prawie identyczną łódkę tylko z wyższą burtą i na wiosnę szykuje się z jej generalnym remontem.

Moja sugestia jest taka żebyś dobrze sprawdził w jakim stanie są sklejki bo z moich obserwacji takich łodzi wynika że z tego rocznika prawie każda zaczyna już gnić i prędzej czy później trzeba będzie ją wybebeszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie koszty notuje tak że nie ma problemu - mogę wrzucić kosztorys. Jeśli chodzi o całą łódź to będzie długa historia ale koszty remontu silnika pojawią się po pierwszym odpaleniu :)

Słuszna uwaga, jeszcze niestety nie przeglądałem spodu łodzi, jeśli trzeba będzie - będziemy remontować. Takie hobby. Przy okazji trzeba będzie się czegoś nowego nauczyć ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie. Ponieważ kupiłem łódź bez śruby napędowej, wysłałem zapytanie do sklepu z częściami do łodzi - sprzedawca dobrał następującą śrubę:

Amita 3 alu - YAMAHA 150 - 300HP 15x15 prawa

Czy będzie to odpowiednia śruba do mojego Baylinera?

 

Na koniec wrzucam jeszcze fotki aktualnego postępu prac przy silniku:

 

bb623b91c41c6a31med.jpg

 

5e9b1f1d251a222emed.jpg

 

7746da37b895a364med.jpg

 

a840ea7f80e2e390med.jpg

 

96d88c00041c738emed.jpg

 

59f00e54f9ba0453med.jpg

 

0558510c0f1e2216med.jpg

 

1de1ba02c4e4c694med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wałek na zetce ma 15 frezów - wypustów

 

Krótka relacja ze składania silnika:

 

52e0ed03335c414bmed.jpg

d55c14cdebf8a972med.jpg

2e77433bc18ec96dmed.jpg

f7ecf6a33f395609med.jpg

 

I w końcu kilka dni temu uruchomiliśmy silnik :) Odpalił praktycznie od pierwszego - zapłon trzeba było dostroić i tyle...

 

Filmik:

 

Wiązka jest już oczywiście za izolowana i upięta.

Sprężanie po 11 bar na pierwszych trzech cylindrach, na czwartym 10,6 bar - myślę ze granica błędu pomiarowego. Producent przewiduje 9,6 bar na cylinder jednak głowica została planowana co pewnie wpłynęło na wynik ;)

 

78c7f0645266d567med.jpg

 

Kosztorys wymienionych części i usług zakładu szlifierskiego:

 

Korbowód z tłokiem używany   - 350 zł

Panewki główne + korbowodowe   - 600 zł

Panewka extra -robiona na wymiar   - 210 zł

Uszczelniacze zaworowe   - 35 zł

Osiowanie bloku, renowacja głowicy, renowacja korowodów, przekładka jednego korbowodu  - 2100 zł

Tulejowanie silnika, wymiana panewek wałka rozrządu - 1500 zł

Kpl uszczelek silnika   - 1 106 zł

Uszczelka pokrywy bocznej   - 125 zł

Cewka zapłonowa                                  - 67 zł

(jeżeli chodzi o cewkę to kupiłem zwykłą od espero o tym samym numerze co Mercruisera która kosztuje 416zł)

Koło rozrządu, panewki w. rozrządu, uszczelka pod gaźnik - 783 zł

Olej 25W40 5l   - 215 zł

Druga uszczelka misy olejowej           - 156 zł (pierwsza została źle dobrana przez sprzedawcę bez możliwości zwrotu - 330zł w plecy)

Lakierowanie silnika   ~ 300zł

Pasek klinowy   ~ 30zł

 

RAZEM 7 577zł

 

Pewnie jeszcze jakieś koszty jeszcze by się znalazły, sądzę że można sobie to zaokrąglić do 8 tys.

W kosztorysie nie są ujęte wszystkie części (np nie ma przewodów zapłonowych) jednak ich ceny są doliczone.

W silniku nie zostały wymienione praktycznie tylko kopułka, świece zapłonowe i pierścienie tłokowe ze względu na bardzo dobry stan.

 

 

Silnik czeka na zamontowanie w łodzi więc czas przygotować komorę silnika :) I tu pytanie - czy silnik powinien mieć tylne mocowanie czy tylko ma wisieć na zetce? Dla mnie jest pewne ze musi posiadać dwa mocowania a z zetką jest tylko spięty jednak muszę się upewnić bo na mojej łodzi poprzednio był inny silnik i nie ma tylnego mocowania :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę aby kosztorys był pełen i prawidłowy, należy doliczyć ilość roboczogodzin do materiałów , i dopiero wtedy jest realny koszt naprawy tego rodzaju silnika

 

Później dzwonią i mówią ,że na internetach to panie piszą ,że za 8 tysięcy remont na gotowo się robi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież widać ze ujęte są tylko ceny części które wymieniłem w silniku, więc nie wyobrażam sobie jak ktoś może tak pomyśleć.

Oczywiście że nie ma tam kosztów robocizny (składałem z kolegą w wolnym czasie), zakupu samego uszkodzonego silnika który dostaliśmy w komplecie z łodzią a nie wspominając o energii elektrycznej w warsztacie :)

GRI poza tym jak ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem to i tak będzie dzwonił z takimi pytaniami :)

 

kruszek1985 - tego się nie spodziewałem, masz może zdjęcia jak to wyglądało?

Może się wypowiedzieć ktoś jeszcze w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są jakie są bo były robione dawno temu więc nie robiłem ich pod kątem mocowania silnika ale zaznaczyłem na czerwono gdzie miałem zamocowany silnik

 

http://upload.secondsun.pl/img/152485848420171207_165626.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/152485848920171207_165641.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po krótkiej przerwie. Cos się stało ze zdjęciami nie mam już czasu dziś tego naprawiać :/

 

Prace przy łodzi ciągle postępują do przodu.

 

Silnik złożony wiec trzeba było przygotować dla niego komorę, wszystkie stare uchwyty, przewody itp zostały usunięte, po części powymieniane sklejki i położone maty z włókna szklanego z żywicą, w dziobie położona nowa podłoga i wycięty luk inspekcyjny i praktycznie wszystko wymalowane białą farbą do pokładów.

Ze względu na to że nikt na łodzi nie będzie chodził na boso ani w klapkach dywany na podłodze zostaną zastąpione wykładziną kauczukową która nie będzie ślizga a jednocześnie łatwa do zdjęcia/założenia aby nie zbierała się pod nią wilgoć.

 

b10c18cbdc4fde43med.jpg

a110fec3d2227df0med.jpg

e5078b0c815d19camed.jpg

2acf735df85c6035med.jpg

 

Silnik zamontowany, ustawiony i założona zetka. Kolega elektryk kładzie nową instalacje elektryczna, wpadło kilka nowych gadżetów - pompa zęzowa, dmuchawa komory silnika, echosonda Lowrance hook2 5x, skrzynki akumulatorów,ładowarka 12V + USB, nowa zrywka, przełącznik akumulatorów. Do tego powymieniane napy na plandece i wszyty nowy zamek - jest jednak marnej jakości więc będzie do poprawki przed następnym sezonem. Po części wyczyszczone zostały elementy tapicerki jednak jest w bardzo słabym stanie, niestety wymiany doczeka się najszybciej w przyszłym roku.

 

ff81c2e4f66e2ef2med.jpg

51711e089dea052dmed.jpg

 

Spód łodzi wymalowany farbą przeciwporostową, góra wypolerowana.

Na przyczepę zamontowane zostały alufelgi 15' irmscher.

 

dc6f091e703340eemed.jpg

b35f627100c84148med.jpg

17901486e2c291a5med.jpg

 

 

Wstępnie planujemy wodowanie w przyszły weekend, wszystko zależy od tego czy dojdzie zamówiona śruba napędowa, jutrzejszych postępów elektryka i oczywiście pogody ;]

 

Generalnie mamy problem z rozgryzieniem jak działa ogranicznik trymu w Alpha one. Z manetki wychodzą trzy przewody jednak na schematach które znaleźliśmy są cztery. A druga sprawa to ze z ogranicznika wychodzą dwa przewody - jeżeli ogranicznik odetnie pompę trymu np w górnej pozycji, jak opuścić zetkę jeżeli pompa nie ma zasilania? Elektryk mówi cos ze wygląda jak by były braki w instalacji jednak instalacja na silniku jest kompletna a od strony łodzi brakowało tylko wtyczki która dokupiliśmy. Może jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć? Lub wyjaśnić przez telefon mojemu koledze który jest biegły w elektryce jednak nie ma doświadczenia z jachtami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...