Autor Wątek: Bubel Clanship 6.0 Open  (Przeczytany 6348 razy)

Maj 18, 2018, 10:17:16
Odpowiedź #30
  • **
  • Wiadomości: 33
    • Teneryfa, Ocean Atlantycki
  • Akwen: Adriatyk
Podobny gabarytowo STING 610 s (openka) kosztuje 80 tys.
Nordkapp 605 jeszcze drożej.

To są podobne gabarytowo łodzie. O Uznanej jakości.
Pamiętam, że jak szukałem wypożyczalni łodek na Teneryfie to raczej większe jednostki tam były
To jednak ocean.

Może to był powód zawiezienia tam tej jednostki - brak w ofercie na wyspie podobnej wielkości.
No i to wyspa na oceanie więc pewnie wszystko jest tam droższe - jak na kontynencie.

Tak z ciekawości - nie za trudne tam warunki na taką łódkę ? Tam chyba zawsze faluje ?
A to raczej nie jest bardzo głebokie V

@ogórek, jest dokładnie tak jak mówisz.
Na Teneryfie jest bardzo szeroki wybór do kupienia żaglówek i dużych motorówek.
6-metrowe motorówki nie są zbyt popularne i takiego produktu na wyspach kanaryjskich brakuje.
A jak już znaleźliśmy taką, to cena kosmos.

Po kalkulacji cena+transport i tak korzystniej wychodzi kupić w Polsce i przetransportować.
I bardzo chcieliśmy mieć łódkę z polskiej stoczni.

Jeśli chodzi o falowanie i wiatry - to jest wyspa i ocean. Wieje i faluje, ale nie wszędzie.
My zacumowaliśmy łódkę w Los Gigantes, na zachodnim brzegu wyspy. Tam rzadko są takie fale, że nie da się wypłynąć (zdarza się, ale wtedy nie pływamy). W większości są dni kiedy lekko buja, a są też dni, kiedy woda gładka jak lustro.

Po stronie północnej i wshodniej nie da się wypłynąć taką łódką. Tam pogoda dla surferów i żaglówek.
Możesz sobie wejść do aplikacji Windy i tam widać jak układają się wiatry na wyspie.

« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2018, 22:59:15 wysłana przez dorota »

Maj 18, 2018, 10:42:27
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja swoją ciągam do GR i niby to międzynarodowa firma i niby w GR mają przedstawicielstwo ale nie wiem jakby naprawa wyglądała.

Tak mnie tknęło. A co z ubezpieczeniem ? Obejmuje uszkodzenia eksploatacyjne ?

No bo macie takie wyjscia:

- hol do PL i załózmy, że producent będzie chciał naprawić (ale przecież za 3 x transport nie zapłaci)
- hol do PL, rzeczoznawca, i dalej sądowo lub polubownie
- ubezpieczyciel i naprawa na miejscu ??

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 18, 2018, 10:52:16
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie




Nie licz,że w w kilka miesięcy sprawa się zakończy w sądzie.Ona nawet nie rozpocznie się za kilka miesięcy.
Myślę, że finał może być po 3-4 latach.Sądy cywilne są zawalone sprawami.
Jeżeli druga strona nie będzie chciała iść na ugodę to wyrok też nie musi być jednoznaczny.


« Ostatnia zmiana: Maj 18, 2018, 10:59:18 wysłana przez woj70 »
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 18, 2018, 11:02:02
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 817
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Ktoś tu sugerował interwencję organizacji konsumenckich.
To zupełnie nie ma sensu, to dodatkowo wydłuży cały proces.
Jedyne wyjście pozew do sądu.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 18, 2018, 18:41:01
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
A czy tam na miejscu nie ma jakiegoś serwisu/zakłądu - który by to obejrzał i oszacował czy tosię nadaje do "poprawki" i za ile.

Procesowanie- procesowaniem ale Wy chcecie Tam pływać.

A ile kosztuje transport tam ? Nie ponad 10 tys ? Bo jak tyle to może w tej kwocie ktoś na miejscu doprowadzi to do użytku ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 18, 2018, 18:56:58
Odpowiedź #35
  • ****
  • Wiadomości: 310
  • Akwen: Warta
Ale jak wiadomo "z g... bata nie ukręcisz". Jeśli łódź jest zrobiona po prostu niezgodnie ze sztuką to czy w ogóle jest możliwe doprowadzenie jej do właściwego stanu? Naprawić można jakieś uszkodzenie, malowanie, mocowanie etc. Ale jeśli błędy są technologiczne to szanse słabe.
Poza tym - pytanie co wyjdzie za rok, dwa? A może warto czepić się certyfikatu?

Nie wiem jak to wygląda z łodziami ale może warto podważyć certyfikat? Bo jeśli łódź nie spełnia deklarowanych norm bezpieczeństwa (deklaracja zgodności) to takie coś może bardzo dużo kosztować producenta. Jeśli instalacja elektryczna jest zrobiona niezgodnie z wymaganiami stawianymi takim instalacjom a producent wystawił deklarację zgodności z normami bezpieczeństwa (w tym z normą dot. instalacji elektrycznych) to jest upupiony. A może CE jest lewe, tj. wystawione na tzw pałę? A może nie było oceny zgodności, CE jest lipne?

Może wypowie się ktoś kto zna procedurę oceny zgodności z normami bezpieczeństwa dla łódek? Czy wystarcza deklaracja samego producenta czy zewnętrznej instytucji certyfikującej?  Może da się "złapać" producenta na czymś czego się nie spodziewa. A podważenia deklaracji zgodności należy się obawiać i każdy producent o tym wie.
Warto poszukać, bo może da się zdobyć argument przetargowy, takiego asa z rękawa.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Maj 18, 2018, 19:32:26
Odpowiedź #36
Wystarcza deklaracja producenta.
Łódź ma spełniać normy stateczności. Dokładne dane można znaleźć na stronach PRS.
Instalacja elektryczna,  pęknięcia żelkotu nie mają znaczenia, nie podlegają ocenie.
Najważniejsza norma to utrzymanie się na wodzie w przypadku zalania np - ogromną fala.
W praktyce zalewa się taką łódeczkę do "pełna" i sprawdza czy nie tonie z pełnym obciążeniem.
Mierzy się odległość od lustra wody do lustra wody w kokpicie. Kategoria D 20 cm kategoria C 30 cm.
W praktyce żadna jednopłaszczowa nie ma szansy przejść takiego testu.
Chyba że, jest to dość duża jednostka gdzie podłoga kokpitu jest sporo wyżej od lustra wody i ma system samoodpływowy. W takim przypadku zalewanie  nie powoduje zatapiania.
Sprawdza się także odporność na przechyły itd.

Maj 18, 2018, 21:54:56
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja kiedy szukałem łódki często zaglądałem do rejestru prs-u, nie wiem tego na pewno ale zdaje się, że dopuszczenie jest jednak realizowane jakąś tam wizją lokalną, jeśli nie podstawowym badaniem. Tu można by wykazać uchybienia organu kontrolnego a wtedy sprawa robi się grubsza. No chyba, że to są dwie różne łódki, ta przedstawiona do badań i ta sprzedana.

Popieram opinię, że warto rzeczoznawcę wziąć miejscowego, w końcu jesteśmy w jakiejś tam unii więc ciężko byłoby jego opinię podważyć a koszty transportu do Polski są niebagatelne. Zawsze można to zrobić później(przewóz), jak już sprawa ruszy i okaże się to wskazane/niezbędne. Dodatkowo łódka po takim sprawdzeniu nie powinna być już użytkowana, zarówno jako niezdatna jak i w celu zapobiegnięcia rzeczywistym czy domniemanym uszkodzeniom wynikającym z "normalnego" zużycia.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 19, 2018, 06:37:08
Odpowiedź #38
  • **
  • Wiadomości: 89
    • Myślenice
  • Akwen: Wisła dolna
Moim skromnym zdaniem, jeżeli usterki są rzeczywiście dość spore, należało by ściągnąć na miejsce na Teneryfę takiego rzeczoznawcę który jest wpisany na listę biegłych sądowych, który wystawi rzetelną opinię i z takim dokumentem i za pomocą kancelarii adwokackiej próbować dochodzić polubownego rozwiązania sprawy. Należy pamiętać że najpierw należy zwrócić się do gwaranta w formie pisemnej i żądać również w formie pisemnej ustosunkowania się do zarzutów wadliwej łodzi, co może być dość ciężkie ponieważ gwarant nie jest w stanie dokonać wizji lokalnej. Proszę zwrócić się po prostu o poradę prawną do kancelarii które specjalizują się w prawie konsumenckim.

Maj 19, 2018, 10:55:05
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 546
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Jak wyglada ta lodka w calej okazalosci ?

Probowalem znalezc jakies foty na necie ale nic nie ma......
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Maj 19, 2018, 11:05:38
Odpowiedź #40
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wpisz tylko Clanship 6.0, bo pen oszukuje Google.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 19, 2018, 13:29:55
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 546
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Dziwna jakas.... ::)
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Maj 19, 2018, 13:35:51
Odpowiedź #42
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2374
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Wydaje mi się ,że na forum był ktoś zalogowany z f-my dar Mar może zechce się ustosunkować do tematu .

Maj 19, 2018, 14:07:25
Odpowiedź #43
  • *****
  • Wiadomości: 2935
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nie wiem czy DarMar to produkuje. Niby zrobił prototyp ale chyba kto inny to ciągnie ...

"najzabawniejsze" jest to (tak bardziej smutne raczej), że są ogłoszenia na eBay (15 k EUR)

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/motorboot-sportboot-clanship-6-0-open/871638676-211-910

Z dumą podkreślające "As Polen". Jak to wady wszystkich egzemplarzy to bardzo słabo będzie "Aus Polen" za chwilę postrzegane.

Ja się nie znam na budowie a tym bardziej na GRP.
Wiem tylko, że inspektorzy badają to co @Roman1 napisał.
Aczkolwiek przy kontroli (zapomniałem inst. - Urząd Morski - czy coś innego) proszą o okazanie "receptur" czyli jaka technologia i jakie materiały i że muszą być zgodnie z normami wydawanymi przez ten urząd.

Zakładam, że solidne przykręcenie nierdzewki to nie będzie majątek.
Zapewne koledzy coś doradzą.


Nie wiem jak z naprawą żelkotu.

Paląca się pompka wody słodkiej to raczej efekt obniżenia jakości podzespołów takich jak pompka, które kiedyś musiały mieć oznaczenie "marine" teraz chyba już niekoniecznie.

Wygląda na to, że taki Parer, Nordkapp, Sting używają tylko uznanych elementów (przekaźniki marine, filtry marine, kable marine, ...).

A mała manufaktura będzie próbować stosować elementy "motoryzacyjne" ...
Przy takim rozmiarze łodzi i braku kabiny ogarnięcie instalacji to nie powinien być duży koszt.
Będzie procentować później - zamiast szukać speca na "Kanarach" będziecie potrafili sami wymienić zęzówkę, przekaźnik, ...

Nie mam wiedzy ani doświadczenia aby ocenić - na ile niebezieczne są te pęknięcia.
Czy to efekt złych materiałów, czy złego procesu tech, czy niedopilonowania (chyba sa tu ważne proporcje, temperatury, czasy schnięcia i wiele innych)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 19, 2018, 22:36:15
Odpowiedź #44
  • **
  • Wiadomości: 33
    • Teneryfa, Ocean Atlantycki
  • Akwen: Adriatyk
Jak wyglada ta lodka w calej okazalosci ?

Probowalem znalezc jakies foty na necie ale nic nie ma......

@Holci,
Poniżej 2 linki do łódki - wersja bez daszku.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/clanship-by-darmar-6-0-open-motorowka-lodz-lodka-i7030906599.html
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/motorboot-sportboot-clanship-6-0-open/871638676-211-910

Poniżej załączam zdjęcie naszej z dorobionym daszkiem
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2018, 00:43:51 wysłana przez dorota »