Autor Wątek: Bubel Clanship 6.0 Open  (Przeczytany 3987 razy)

Czerwiec 12, 2018, 08:26:41
Odpowiedź #75
  • ****
  • Wiadomości: 464
    • Białystok
  • Akwen: WJM
Obowiązkowe, przy tej mocy...

być może ale nie wyglądały jakoś specjalnie solidnie...
KAWASAKI ULTRA 150 2005
KAWASAKI ULTRA 150 2004
LARSON 226 2010

Czerwiec 20, 2018, 11:05:03
Odpowiedź #76
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Teneryfa, Ocean Atlantycki
  • Akwen: Adriatyk
Obowiązkowe, przy tej mocy...

być może ale nie wyglądały jakoś specjalnie solidnie...


@SmallCity, mam pytanie. Przy jakiej mocy silnika są obowiązkowe takie rozpórki do pawęży?
Na łódce Clanchip 6.0 którą kupiliśmy takich nie ma. I zastanawiam się czy to może być powód pęknięć gelkotu na pawęży.

Poza tym silnik nie unosi się do pozycji transportowej. Tylna bakista z oparciem przeszkadza.

Czerwiec 20, 2018, 11:09:50
Odpowiedź #77
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Teneryfa, Ocean Atlantycki
  • Akwen: Adriatyk
Tak to wygląda niestety

Czerwiec 20, 2018, 11:50:06
Odpowiedź #78
  • ****
  • Wiadomości: 464
    • Białystok
  • Akwen: WJM
DF350A jest trochę większym silnikiem ale wydaje mi się że podniósł się na podobną wysokośc... ale nie wiem czy konstrukcja tych obu łodzi jest identyczna...
KAWASAKI ULTRA 150 2005
KAWASAKI ULTRA 150 2004
LARSON 226 2010

Czerwiec 20, 2018, 14:19:39
Odpowiedź #79
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Lipa jak nie wiem z ta łodzią. Ja bym wziął miejscowego rzeczoznawcę i potem zrobił tylko tłumaczenie.
Takie papiery dał bym do sądu. Ważne żeby opinia była bardzo szczegółowa i poparta jak największą ilością zdjęć konstrukcji łodzi.

Czerwiec 20, 2018, 14:22:48
Odpowiedź #80
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Silnik o zadeklarowanej przez producenta mocy powinien podnieść się
do pozycji transportowej.
Silnik o większej mocy już niekoniecznie ;)

Czerwiec 20, 2018, 15:29:18
Odpowiedź #81
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5339
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
To jest bolączka wielu producentów  :-[
Często aby podnieść silnik trzeba złożyć jakieś ławki, elementy burty itp. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.
Znam kilka przypadków wgniecenia zarówno czapy silnika jak i elementów łodzi gdy użytkownik za wysoko podniósł silnik  ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Czerwiec 20, 2018, 17:42:49
Odpowiedź #82
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jeszcze jedno.
Rozpórki przy pawęży.
SmallCity, gdzie wyczytałeś "Obowiązkowe, przy tej mocy..."  ???
Inni potarzają to jak mantrę, pewnie w dobrej wierze udają że są mądrzy. ;D

Czerwiec 20, 2018, 21:54:05
Odpowiedź #83
  • ****
  • Wiadomości: 317
    • Białystok
  • Akwen: Wody lokalne
Silnik o zadeklarowanej przez producenta mocy powinien podnieść się
do pozycji transportowej.
Silnik o większej mocy już niekoniecznie ;)
Oj MrZibi  do pozycji transportowej choćby 400km powiesisz i też będzie dobrze .Nie myl pozycji transportowej z serwisową awaryjną !!!

Czerwiec 21, 2018, 05:56:07
Odpowiedź #84
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Oj TOMRIDER, dorota napisał
Cytuj
Poza tym silnik nie unosi się do pozycji transportowej.
I to właśnie skomentowałem, niczego nie pomyliłem ;)

Czerwiec 21, 2018, 07:29:36
Odpowiedź #85
Silnik zamontowany na łodzi musi się podnosić na max. wysokość jaką przewiduje producent. Inaczej, za każdym razem tak proste czynności jak uzupełnianie płynu hydraulicznego czy podnoszenie awaryjne będą się wiązały z koniecznością demontażu silnika.

Czerwiec 21, 2018, 09:37:05
Odpowiedź #86
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Lipa jak nie wiem z ta łodzią. Ja bym wziął miejscowego rzeczoznawcę i potem zrobił tylko tłumaczenie.
Takie papiery dał bym do sądu. Ważne żeby opinia była bardzo szczegółowa i poparta jak największą ilością zdjęć konstrukcji łodzi.


To byłoby wyrzucaniem pieniędzy w błoto.Zdjęcia dla sądu też są niepotrzebne, ale tylko  opinia.
Sąd sam powoła niezależnego rzeczoznawcę.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Czerwiec 21, 2018, 11:31:55
Odpowiedź #87
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Lipa jak nie wiem z ta łodzią. Ja bym wziął miejscowego rzeczoznawcę i potem zrobił tylko tłumaczenie.
Takie papiery dał bym do sądu. Ważne żeby opinia była bardzo szczegółowa i poparta jak największą ilością zdjęć konstrukcji łodzi.


To byłoby wyrzucaniem pieniędzy w błoto.Zdjęcia dla sądu też są niepotrzebne, ale tylko  opinia.
Sąd sam powoła niezależnego rzeczoznawcę.

Przegrany i tak pokryje wszystkie koszy.

Czerwiec 21, 2018, 14:25:56
Odpowiedź #88
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • motorowodny sternik morski
    • Wschód
  • Akwen: Adriatyk
To jest bolączka wielu producentów  :-[
Często aby podnieść silnik trzeba złożyć jakieś ławki, elementy burty itp. Dla mnie jest to nie do przyjęcia.
Znam kilka przypadków wgniecenia zarówno czapy silnika jak i elementów łodzi gdy użytkownik za wysoko podniósł silnik  ::)
Taki teraz trend wśród producentów.
Przesunięcie tylnej burty w celu powiększenia pokładu.
Dolna forma zostaje a górna zmodyfikowana.
Nie wiem czy dobry.
Silnik o zadeklarowanej przez producenta mocy powinien podnieść się
do pozycji transportowej.
Silnik o większej mocy już niekoniecznie ;)
Pozycja transportowa nie musi być tożsama z serwisową.
Ja w transporcie wkładam kantówkę i opieram na niej silnik.
Jest dość mało uniesiony.
Słyszałem opinie, że wręcz nie powinno się transportować silnika opartego o fabryczne blokady/podpórki.

Czerwiec 22, 2018, 11:12:18
Odpowiedź #89
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Lipa jak nie wiem z ta łodzią. Ja bym wziął miejscowego rzeczoznawcę i potem zrobił tylko tłumaczenie.
Takie papiery dał bym do sądu. Ważne żeby opinia była bardzo szczegółowa i poparta jak największą ilością zdjęć konstrukcji łodzi.


To byłoby wyrzucaniem pieniędzy w błoto.Zdjęcia dla sądu też są niepotrzebne, ale tylko  opinia.
Sąd sam powoła niezależnego rzeczoznawcę.

Przegrany i tak pokryje wszystkie koszy.



Kto wygra nie wiadomo, ale tu nie chodzi o to.
Sąd po prostu takiej opinii nie weźmie pod uwagę.
Musi to być rzeczoznawca z "listy", czyli taki, który jest wpisany na listę biegłych.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP