Autor Wątek: Glastron Volvo Penta 3.0 (problem)  (Przeczytany 1361 razy)

Styczeń 10, 2018, 23:08:17
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Chojnice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc proszę wybaczyć jeżeli w złym miejscu zamieszczam temat :)
Sprawa jest następująca. Od września jestem w posiadaniu nowej motorówki z 1998 r. Glastron z silnikiem stacjonarnym Volvo Penta 3.0, przekładnia Alpha. Wcześniej byłem posiadaczem małej krypy z silnikiem doczepianym 35KM, dlatego nie mam za dużego doświadczenia związanego z tymi łodziami. Mój problem jest następujący. Po kupnie przedmiotowej motorówki ówczesny mechanik byłej właścicielki, który zajmował się nią wiele lat, poinstruował mnie by zawsze, ale to zawsze, jak będę pływać na max prędkości to trym silnika mieć maksymalnie na dole, tzn. przyciskiem trymu opuszczać w dol aż do charakterystycznego pisku. Tak tez robiłem, (możne jakieś 2 razy tylko pływałem od wrzenia do października). Po sezonie wyciągnąłem lodź z portu, dałem do konserwacji na zimie i po rozmowie z moim miejscowym mechanikiem, zajmującym się wyłącznie motorówkami i ich silnikami, stwierdził on że źle robię, trymując silnik na dół przy max prędkości. Na ta chwile jestem czysto głupi i prosiłbym o pomoc w tym temacie, gdyż wiem, że niepoprawne trymowanie łodzi możne uszkodzić cały mechanizm przekładni. Powtarzam ze jestem laikiem w tych dużych silnikach. Moje hobby to wędkarstwo, głownie powolne włóczenie się po jeziorze Charzykowskim w woj. Pomorskim. Lecz czasami dla przypomnienia sobie młodych lat, również przeciągnę wajchę do oporu. Będę wdzięczny za wyjaśnienie tematu trymowania silnika patrząc powiedzmy w przedziale 0-1 (0 zupełnie na dole, 1 zupełnie o góry, dla mojego zrozumienia;) Pozdrawiam! Ps. poniżej wrzucam kilka zdjęć mojej motoróweczki:)

Styczeń 11, 2018, 00:01:15
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5282
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 11, 2018, 08:09:48
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 931
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Trym przy starcie na dole. Po wejściu w ślizg delikatnie do góry. Ile do góry to kolega będzie musiał sam wyczuć. Jeśli łódź zacznie robić kaczuszki lub pojawi się inny niepożądany objaw tzn. że trym za wysoko.
Nie wiem czy dobrze widzę, ale śruba jest chyba stalowa. Jeśli tak, to zastanowił bym się nad zmianą na alu. Przy uderzeniu o coś pod wodą może uszkodzić się przekładnia.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Styczeń 11, 2018, 22:31:15
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Chojnice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki za rady???? bede musial poprobowac na wodzie.

Styczeń 12, 2018, 05:43:23
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Z czystej ciekawości, której generacji jest ta przekładnia?
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Styczeń 12, 2018, 06:28:46
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Chojnice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie mam zielonego pojęcia????  nawet nie wiem jak to sprawdzic za bardzo, a czemy pytasz?

Styczeń 12, 2018, 18:18:24
Odpowiedź #6
  • ***
  • Wiadomości: 153
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Pytam, bo posiadam kilka części ze spodziny ALPHA ONE I generacji.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Styczeń 12, 2018, 19:30:33
Odpowiedź #7
To jest przekładnia przejęta z OMC. VP SX

Styczeń 13, 2018, 21:13:14
Odpowiedź #8
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne