Autor Wątek: hydrostream kłopot przy dużych prędkosciach  (Przeczytany 1759 razy)

Sierpień 14, 2017, 13:52:11
Witam,mam mały albo nieco większy problem z zachowaniem łodzi mojego hydrostream v king +yamaha v max 225 v6,śruba 27''.Przy prędkości powyżej 110-120 km/h,zaczyna się dziwne przechylanie łajby w lewą stronę z jednoczesnym doćisnięciem dziobu do lustra wody,które wzrasta wraz z dalszym przyspieszaniem,przy 140 odpuszczam bo mam wrażenie,że dam nura.Pytanie moje jest, czy Ktoś może spotkał się z takimi objawami,osobiscie pływam już dobre 20 lat ale takie cuda widzę po raz pierwszy.Dodam że zbiornik,akumulator itp wszystko z tyłu,dziób absolutnie pusty,na pewno też nie ma wody pod pokładem,sprawdzone oprócz tego zamontowana pompa zęzowa,czy jest możliwe ,że potrzebuje jakiegoś aptekarskiego wytrymowania przy prędkościach powyżej 100?

Sierpień 14, 2017, 14:45:19
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2776
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Czytałem o takich zjawiskach i też takowe mam przy max prędkości, co prawda moje plywadlo to nie hydrosterm ale też się kładzie na lewą burte, wysoko powieszony silnik lekki kadłub +śruba prawoskretna
U mnie pomaga załogant siedzący na tylnej kanapie przesuwajacy się na prawą burtę

Sierpień 14, 2017, 16:18:14
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dawaj foty dna tego Hydro
To oryginał czy kopia Hydro? Który model?

Jeśli chodzi o przechylanie się na lewą stronę to norma
Śruba kręci się w prawą stronę więc siła przechyla łódź na lewą burtę, dlatego w łodzi siedzisz po prawej stronie żeby zrównoważyć
Natomiast przy dużej mocy i prędkości siła już jest tak duża, że Twoja masa nie da rady tego zrównoważyć i zacznie się przechylać. Prosta sprawa

Jak masz ustawiony trim przy tej prędkości?
Jak masz zamontowany silnik? Na jakiej wysokości jest wał śruby napędowej względem dna?
Jeśli to kopia to ktoś kto kopiował mógł na dnie zrobić "minusa" dla "poprawy stabilności" i tak się będzie działo
Jak masz możliwość wyciągnij z wody na wózek zrób ładne zdjęcia dna patrząc z boku łódki i postaw silnik w pionie i pokaż jak spodzina jest ustawiona względem dna

Zaraz coś wymyślimy

Sierpień 14, 2017, 16:19:09
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
aaa i zmierz aptekarsko czy silnik jest zamontowany centralnie na łodzi
tutaj 5 mm w każdą stronę robi różnicę

Sierpień 15, 2017, 20:57:09
Odpowiedź #4
Jeżeli chodzi o kadłub to oryginał,płyta kawitacyjna ustawiona na wysokości najniższego punktu  na rufie,dość mocno wytrymowana,dzisiaj testowałem ją chyba 4 godziny aż w końcu znalazłem ustawienie trymu chyba optymalne bo nie ma już tego dziwnego ciągniecia  do tafli wody,pozostał tylko taki mały ''nerw''sciągania na lewo,generalnie jest o.k.  Jest to model V KING.

Sierpień 16, 2017, 13:22:56
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
o jeszcze podnieś silnik do góry
Płyta kawitacyjna może spokojnie być 5-6 cm ponad dnem przy standardowym silniku
Przy tej prędkości trim na zero ( czyli równolegle z łodzią ) lub delikatnie wyzej. Ale delikatnie bo jak przesadzisz to się wywrócisz :-)

VKing to fajna łajba. Miłej zabawy

Sierpień 16, 2017, 20:26:10
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 30
    • Poznań
  • Akwen: Warta
Wklej fotkę jak wyszedł po odbudowie.Gratulacje ;)

Wrzesień 01, 2017, 18:05:57
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
    • Ełk
  • Akwen: Wody lokalne
Witam. Jestem nowy na forum ale twoja Łódź znam bardzo dobrze. To co odczuwasz to chinewalk. Kołysanie z burty na burtę i to przy prędkości Ok 65-70 mph (gps speed nie speedometer). Poza tym ten post bez zdjęć nie ma sensu ;) żeby zmniejszyć  Chinewalk musisz mieć Center walka śruby przynajmniej równo lub powyżej pad (dna Łodzi) nawet do 1 1/2 cala. Mam nadzieje ze masz jakplate (windę - hydrauliczna byłaby najlepsza) poza tym czy masz nose cone na spodzinie?  Dużo dużo pytań jest do odpowiedzenia. Poza tym żeby zlikwidować "ciągniecie" lodzi w lewo proponowałbym napawać lub przynitowac torque tab na płetwę spodziny.  Poza tym jakie masz dno w tym vikingu. V, YT czy XT.  Jak będziesz w okolicach Ełku  to daj znać to posmigamy burtą w burtę.

Dawaj zdjęcia i pomożemy ci przeskoczyć ten chinewalk. Pamiętaj aby osiągnąć prędkości powyżej 75mph będziesz musiał się nauczyć kontrować to kołysanie.

Zdjęcia zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia.

Wrzesień 01, 2017, 18:15:19
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
    • Ełk
  • Akwen: Wody lokalne
Jeszcze jedno. Mam nadzieje ze zdjąłes podłogę i sprawdziłeś stan balsa core. To taka kanapkowa budowa lodzi. Pawęz tez. Wszystkie lub 99% hydrostreams są zgniłe w środku jeżeli nie były odnawiane...

Valero. (Takie same dno jak Vikimg). Tęsknie za ta łódka
https://youtu.be/y32Hi7lQde4

Wrzesień 01, 2017, 18:25:36
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
    • Ełk
  • Akwen: Wody lokalne
Cholera. Co tu uzywacie Żeby zdjęcia zamieścić. Nie wiem o co chodzi Photobucket ... pewnie o pieniądze

Wrzesień 01, 2017, 21:43:30
Odpowiedź #10
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5417
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński