Autor Wątek: Kawasaki js300  (Przeczytany 8320 razy)

Kwiecień 21, 2017, 07:36:13
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Kolego damiantex, poniżej info ze strony PZMiNW

CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku.

Z powyższego jasno wynika, iż przeglądy w PZMiNW muszą przechodzić jedynie jednostki o mocy większej bądź równej 75KW
Kawasaki Js300

Kwiecień 21, 2017, 12:07:57
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5342
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jest jak piszesz ale tylko w PZMiNW, dlatego trzeba rejestrować w PZŻ aby unikać tych przeglądów.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 21, 2017, 13:31:14
Odpowiedź #17
  • ****
  • Wiadomości: 307
    • poznań
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Kolego damiantex, poniżej info ze strony PZMiNW

CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku.

Z powyższego jasno wynika, iż przeglądy w PZMiNW muszą przechodzić jedynie jednostki o mocy większej bądź równej 75KW

dołożyć napis tubo i już masz +50 mocy  8)

Kwiecień 21, 2017, 14:07:57
Odpowiedź #18
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Radom
  • Akwen: Wody lokalne
Kolego oczywiście masz racje. Czytałem na telefonie i chodziło mi o to że właśnie mam zarejestrowany w pzż aby uniknąć tego :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2017, 14:58:46 wysłana przez musti »
RXP 300 RS

Kwiecień 24, 2017, 06:32:24
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Przyjrzałem się akumulatorowi, okazało się, że jest to akumulator kwasowo-ołowiowy.
Może taki być na początek, czy kupić od razu żelowy?
W czym żelowy jest lepszy od kwas-ołow?

Sorry za być może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej do czynienia z żelowymi aku.
Kawasaki Js300

Kwiecień 24, 2017, 14:04:38
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 970
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
z tego co wiem, przeglądy obowiązują jednostki o mocy pow 75KW
Dla jednostek śródlądowych rejestrowanych w PZMWINW. Dlatego PZŻ ma tu przewagę.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 24, 2017, 16:24:52
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1127
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Przyjrzałem się akumulatorowi, okazało się, że jest to akumulator kwasowo-ołowiowy.
Może taki być na początek, czy kupić od razu żelowy?
W czym żelowy jest lepszy od kwas-ołow?

Sorry za być może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej do czynienia z żelowymi aku.

Żelowe są głębokiego rozładowania ale drogie cholery :o
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Maj 04, 2017, 12:25:20
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Postanowiłem, że w weekend majowy zwoduję skuter i słowa dotrzymałem  ;D
Woda miała 8st, ale godzinę udało mi się w niej przesiedzieć  ;)

Pierwsze w życiu slipowanie i cofanie z przyczepką poszło gładko, najad po skuter pustą przyczepka już gorzej, bo jej nie widziałem w tylnej szybie...
Ludzie, którzy obok w barze siedzieli, musieli mieć naprawdę niezły ubaw ze mnie  :P

Co do Kawy, to ciężko było odpalić ją na zimnym (kręciła ale nie chciała załapać, poza tym szybko zalałem gaźnik).
Muszę nauczyć się, czy odpalać ją na ssaniu, czy z gazem czy bez itp.

Jak już odpaliła i przepaliła nadmiar paliwa, wszystko było ok i odpalała od strzała.
Jak zobaczycie na załączonym filmie, trochę dymi, ale to chyba kwestia mieszanki  ( zrobiłem tak jak zaleca manual, 1:50)

Tutaj mam ciekawostkę.
Kupiłem olej Aqua Racing Castrola (1 litr)
Do odmierzania wziąłem dziecięcą butelkę z podziałką do 250ml.
Odlałem 200ml (wg dziecięcej butelki), w butelce z olejem powinno zostać zatem 800ml.
Jednak podziałka pokazywała 750ml...  ???
ciekawe gdzie jest przekłamanie, dojdę do tego w wolnej chwili.

filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=6j_U4ZTvxTs

Kawasaki Js300

Maj 04, 2017, 16:51:35
Odpowiedź #23
Przed zwodowaniem odpal pędzidło na chwilę.Unikniesz niespodzianek typu słabe aku albo silnik nie chce odpalić.
Po zwodowaniu silnik jest obciązony.

Maj 04, 2017, 20:21:06
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2501
  • Akwen: Odra środkowa
Widzimy, że kolega morsem jakimś jest a samo pływanie choć fajne to przypominało męczenie konia ::) :P.
Pozdrawiam

Maj 04, 2017, 21:40:40
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
Jak odpalasz zimny silnik to dwa razy manetką do końca wyciągasz ssanie i bez gazu musi palić. O ile jest na gaźniku. Pochodzi trochę i w zależności od temperatury  ssanie zamykasz.

Maj 05, 2017, 07:04:50
Odpowiedź #26
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
mikijet aku zawsze będę doładowywał przed pływaniem, żeby było na max, ale ok, tak zrobię. Po zwodowaniu kręcił żwawo, z wydechu buchały spaliny, ale nie chciał zaskoczyć, prawdopodobnie zalałem go, bo potem odpalał od strzała.

giees morsem może jeszcze nie, ale nie boję się zimnej wody. Jakbym kiedyś miał z kim wejść do przerębla, to myślę, że bym spróbował ;-)
Co do "męczenia konia", wiesz, demonem mocy i prędkości to on nie jest, raptem 30KM, ale do nauki w sam raz (zaczynam od zera). Może na filmie tego nie widać, ale był spory wiatr i fale, dlatego tak podskakiwał. Dodatkowo na razie łapię równowagę na klęczkach, przez co tył jest na maxa obciążony, co dodatkowo unosi dziób. Jak przestało nieco wiać, pływanie było już płynniejsze.

Davson tak, jest na gaźniku. Czyli przed odpaleniem dwa razy manetką, potem ssanie max i odpalać bez gazu?

dzięki wszystkim za porady :D



Kawasaki Js300

Maj 05, 2017, 08:37:26
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Tak powinien zapalać normalnie wyregulowany silnik na gaźniku. 

Maj 05, 2017, 09:19:06
Odpowiedź #28
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Super, przetestuję.
Kawasaki Js300

Maj 05, 2017, 10:00:11
Odpowiedź #29
Te 2 razy przepustnicą to niby po co?
Przecież tam nie ma pompki przyspieszenia. Otwarcie przepustnicy niczego nie zmienia.
Podczas kręcenia rozrusznikiem otwarcie przepustnicy już daje jakieś efekty. Najczęściej zmniejsza podciśnienie w dyszach i zwiększa dawkę powietrza. Innymi słowy ,,napowietrza" mieszankę paliwowo powietrzną co ma znaczenie przy zbyt dużej dawce paliwa i ew. ,,zalaniu" świec.