Autor Wątek: Kawasaki js300  (Przeczytany 4170 razy)

Czerwiec 20, 2017, 10:56:52
Odpowiedź #45
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
no i niestety przytrafiła się pierwsza awaria.
Jakby ktoś chciał/ potrafił pomóc... http://forum-motorowodne.pl/kawasaki/zgasl-i-nie-odpala/
Kawasaki Js300

Czerwiec 26, 2017, 09:37:13
Odpowiedź #46
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Zagadka rozwiązana, brak kompresji.
Powodem jest rysa, która powstała na cylindrze, w skutek rozsypania się górnego łożyska korbowodu.

Silnik jest już rozebrany i wywieziony do warsztatu.
Żeby dostać się do wału trzeba będzie zmontować ściągacz, którym zdejmiemy "alternator", ale na pierwszy rzut oka nie ma luzów na korbowodzie.

Cylinder i wał czekają na ocenę speca, co do dalszych kroków.

Ja tymczasem biorę się za wyciąganie opiłków z pokrywy cylindra i polerkę.

Z tego co się zorientowałem, to tłoki nadmiarowe i uszczelki są dostępne w PL.
Gorzej może być z korbowodem i wałem (jeżeli odpukać byłby potrzebne)

Kawasaki Js300

Listopad 06, 2017, 09:00:33
Odpowiedź #47
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Trochę to trwało, ale remont silnika dobiegł końca  :D

Najwięcej problemów zajęło wyciągnięcie wału, było trzeba przerabiać ściągacz, wcześniej 3 standardowe poległy.

Część gratów kupiłem w PL i pasowała

-uszczelki silnika Winderosa
-łożyska korbowodów PRO-X

część nie pasowała...

- łożyska wału KOYO pomimo zgodności katalogowej z niektórymi modelami motocykli Kawasaki, nie pasowały i było trzeba posiłkować się innymi o identycznych parametrach

Na szczęście graty z USA pasowały

-tłok Wiseco
-pierścienie

Do tego oczywiście szlif cylindra oraz całkowita regeneracja wału.
Odkamieniłem również kanały wodne, bo były baaaardzo zasyfione

Wszystko poskładane w całość i odpalone w ten weekend

https://youtu.be/e-nT6EK25L8

Za tydzień regulacja gaźnika i test na wodzie.
Kawasaki Js300

Listopad 13, 2017, 08:37:03
Odpowiedź #48
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Pierwsze pływanko po remoncie zaliczone  ;D

Temp wody w Narwi 7,5st
Temp pow 8st

Zadymienie większe niż zwykle, ale to z racji zwiększonej (zgodnie z instrukcją) ilości oleju w mieszance.
Pierwsze pływanko baaaardzo zachowawcze, raz ze względu na delikatne traktowanie silnika, dwa, nie chciałem zlecieć do wody  ;D


https://youtu.be/0WbCd75PECw

Generalnie:
-odpala od strzała
-pracuje równo
-ładnie wkręca się na obroty

Teraz pora przezimować, a na wiosnę docieranie silnika. 3 baki na max 1/2 przepustnicy i ogień ;-)

Kawasaki Js300

Listopad 20, 2017, 08:13:02
Odpowiedź #49
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Sezon zimowy rozpoczęty, teraz oby tylko do wiosny   ::)
Kawasaki Js300

Listopad 20, 2017, 10:44:40
Odpowiedź #50
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4911
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Rozumiem, ze kołderkę odkryłeś tylko do zdjęcia?  :P
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 20, 2017, 13:47:11
Odpowiedź #51
  • ***
  • Wiadomości: 143
  • sternik motorowodny, CMAS*
    • warszawa
    • instagram
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
no ba, jeszcze poduszkę dostanie  ;D
Kawasaki Js300