Cirmus Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Cześć, chciałem tutaj zaprezentować swoją łódkę - Normandię, kadłub z 2015 r - kupiony u producenta który kończył działalność. Wymiarki : 4,4 m długa ; 1,86 m szeroka ; waga 240 kg. Mam do tego silnik Tohatsu TLDI 50 KM w dwusuwie. Śmiga jak marzenie. :) Co myślicie ? http://upload.secondsun.pl/img/1458222267cam00794.jpg W odpowiedzi na prośbę na priv wstawiam drugą fotkę : http://upload.secondsun.pl/img/1458247132cam00752.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1458340608cam00798.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 do CC nie przekonam się w tym życiu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 silniczek super tylko nie wiem dlaczego nie zmienią designu pływałem na takim motorku - kop niemiłosierny jak na 50KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cirmus Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Przy gwałtownym starcie łódka potrafi stanąć ,,dęba" i płynąć tak kilkadziesiąt metrów zanim wejdzie w ślizg. Fakt, silniki te maja potężnego kopa. DAN - możesz rozwinąć skrót CC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Nie masz elektrycznego trymu ze Ci staje dęba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cirmus Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Power trim posiadam, aczkolwiek jako początkujący to nie mam pojęcia cóż mam nim czynić aby owego dęba nie stawać ? Zawsze mnie uczono, że silnik maksymalnie opuszczamy - następnie odpalamy i dodajemy stopniowo mocy. Majstrowanie przy odpalonym silniku - tzn. jego trymowanie widniało jako wysoce niebezpieczne na kursie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Na start musisz maksymalnie opuścić, wtedy dociska dziób i nie powinno stawać dęba. Później stopniowo podnosisz... Jeśli masz opuszczony trym przy starcie to musisz dociążyć dziób... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Wszystkie uwagi OK tylko pozostał jeden szczegół. Mianowicie możliwe że łódka konstrukcyjnie "tak ma". Mam na myśli kąt pochylenia pawęży. Gdybyś wysłał zdjęcie łódki -widok z boku z opuszczonym trymem, to można by coś więcej powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 .... a ja bym po prostu spróbował wyżej podwiesić silnik lub zmienić śrubę na mniejszy kąt rake bądź nawet ujemny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cirmus Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Wszystkie uwagi OK tylko pozostał jeden szczegół. Mianowicie możliwe że łódka konstrukcyjnie "tak ma". Mam na myśli kąt pochylenia pawęży. Gdybyś wysłał zdjęcie łódki -widok z boku z opuszczonym trymem, to można by coś więcej powiedzieć. Faktycznie pawęż jest przechylona - nie ma tam kąta prostego, silnik jest jakby odsunięty z lekka od pionu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Jeżeli kolumna silnika jest odchylona od dna do tyłu, to moim zdaniem jest powód podnoszenia dziobu łodzi przy wchodzeniu w ślizg. Można skorygować ten kąt poprzez np zastosowanie osłony pawęży klinowej. http://www.aqua-sport.com.pl/ochraniacz-pawezy-klin-bialy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Trym max. na dół ale nie przekraczać pionu. Jeżeli nie pomoże to zmienić silnik na mniejszy. . Sprawdź jak się zachowuje pawęż! Na rumplu, bez balastu na dziobie słabo to widzę. Podniesienie silnika może trochę pomóc ale 50HP TLDI nie ma z tą łódką co robić. Wygarnia wodę spod rufy tak, że tworzy się b. głęboki lej zanim nabierze prędkości. Tylko co dalej? W pełnym ślizgu będzie , źle wytrymowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cirmus Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Postaram się wrzucić filmik jak rozpocznie się sezon u mnie nad jeziorem z tego jak to wygląda w praniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.