Ogólnopolskie Forum Motorowodne

Wszystko o łodziach i silnikach => Auto i łódź => Wątek zaczęty przez: vmen1 w Październik 26, 2017, 23:39:32

Tytuł: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Październik 26, 2017, 23:39:32
Cytuj
https://youtu.be/XIqXCKffGKc



A jak Ty se ją ciągasz takim małym samochodzikiem 8)
Mam wrażenie że moja podobnej wielkości a bez tira nie ma o czym gadać :(
To tak trzeba z kogutami??

Filmik super!
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Październik 26, 2017, 23:44:25
Dzięki.
Samochodzik daje radę  8), dopuszczalne wymiary zachowane. Błyskoteka oczywiście nieobowiązkowa ale bardzo pomaga w robieniu miejsca sobie na drodze  C:-)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Październik 26, 2017, 23:53:17
Przyczepa o jakim dmc?
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Październik 26, 2017, 23:59:12
3,5t . Łódka /soute bez wszelkich gratów, płynów aku itp/ jakieś 3,2t .
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Październik 27, 2017, 00:04:45
No widzisz, u mnie nie chce zejść poniżej 5 T, mogłem kupić z przyczepą 3-osiową, auto też by chyba dało radę (mercedes ML 4 matic) ale sie okazało, że przy tej masie przyczepa musi już mieć hamulce ciśnieniowe, najazdowy nie wystarczał.
Jaką łódka ma dł i szer?
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Październik 27, 2017, 00:14:25
Dł. 9m i szer 3m , przy pojeździe szer. 2,55 maksymalna dopuszczalna bez gabarytu. 5 ton to już faktycznie bez ciężarówki nie ma co podchodzić do tematu.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Październik 27, 2017, 00:21:43
Nie wiem co tam waży, dł 9,5 m, szer podobna, drugi silnik nie może mieć 2 ton ;)
No i jeszcze zostawiam jakieś 300 l paliwa w zbiorniku bo stacje na wodzie mamy od maja a jak  wcześniej zwoduje to z kanistra se nie naleje
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Październik 27, 2017, 09:18:21
Silnik 400, płyny 300 to już tylko ~ tona różnicy. Minus różnica wielkości /QS ma 9m wszystkiego ale kadłuba 8m/ 3x aku i wszelkie inne graciory to pewnie tak jakoś wyjdzie.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Rybiłowek w Październik 27, 2017, 09:25:12
sprzęt masz fajny, tylko "pozazdrościć" :) , ale sam wjazd na posesję to chyba na żyletki z takim zestawem...
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: don alonso w Październik 27, 2017, 09:27:08
Z tego co pamiętam, to max szerokośc jest 2,5 metra a waga to chyba liczy się zestaw?
Jak przymierzałem się do zakupu łódki to wtedy tylko Voyager nadawał się do holowania za autem. No ale mam normalne prawo jazdy.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Paweł_Wawa w Październik 27, 2017, 10:00:26
Tak bidnie wygląda to niemałe przecież auto z takim okrętem za sobą.
A że właśnie przerejestrowuję Jeepa widzę, że coś mi zaniżyli względem poprzednich modeli dmc przyczepy. To chyba dlatego, że w/g ostatnich zmian samochód musi być cięższy niż przyczepa(dmc do dmc):
"przyczepy, jakie możemy holować autem osobowym bądź furgonem, wyposażane są tylko w hamulec najazdowy! W tym przypadku stosowne rozporządzenie mówi, że stosunek masy (dmc) pojazdu do masy (dmc) przyczepy musi być jak 1,33:1"
i jeszcze: "hamulec najazdowy przyczepy nie spełnia, według polskich przepisów, definicji hamulca, który musi być uruchamiany z pozycji kierowcy"

pzdr
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Rybiłowek w Październik 27, 2017, 10:14:02
Cytuj
i jeszcze: "hamulec najazdowy przyczepy nie spełnia, według polskich przepisów, definicji hamulca, który musi być uruchamiany z pozycji kierowcy"
czyli co? kolejne strzyżenie patyryjotów ;) nie wnikam w bezpieczeństwo i własny komfort z posiadania takiej przyczepy, tylko o wymogi jakie trzeba spełnić holując zestaw, chyba że czegoś nie zrozumiałem...
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Paweł_Wawa w Październik 27, 2017, 10:19:09
Nie, to nie jest przepis z wczoraj, ma trochę więcej stażu, ale mam pierwszy samochód od nowości łapiący się w te przepisy. Poprzednie Grandy miałem wyraźnie lżejsze(pierwszy o ponad 300kg)a miały w dowodzie przyczepy 2800, teraz mam dokładnie 2268kg, przy aucie o dmc prawie 3 tony! Myślałem, że to był babol w dowodzie ale właśnie dostałem kartę pojazdu i jest to samo.
Co do hamulca przyczepy to pisał powyżej o tym Kolega vmen1.

pzdr
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Rybiłowek w Październik 27, 2017, 10:35:06
czyli kierujący pojazdem nie uruchamia hamulca najazowego?
Wg mnie hamulec najazdowy jest właśnie uruchamiany z pozycji kierowcy za pomocą ciągnika, czyli III zasada dynamiki? ;)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Październik 27, 2017, 10:36:52
W dowodzie auta mam  3,5 przyczepy hamowanej i tego się trzymam. Ładunek może mieć szerokość do 3m jeśli pojazd ma 2,55 no i wystaje równo po każdej ze stron  C:-)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Paweł_Wawa w Październik 27, 2017, 10:45:18
Jeśli to co napisałem jest prawdą to stare(przynajmniej trzyletnie)ciągniki będą bardzo cenne. Do niedawna Grandy w dieslu i v-ósemce miały 3,5t w dowodzie, muszę podpytać na odpowiednim forum co mają teraz w dowodach.

pzdr
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: don alonso w Październik 27, 2017, 12:35:57
Ja się tylko zastanawiałem czy nie potrzeba prawa jazdy BE. Ale i tak na oko prezentowany zestaw przekracza wagę.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Paweł_Wawa w Październik 27, 2017, 13:56:14
Prawo jazdy to osobna sprawa, Nasz Kolega na pewno ma jakieś dodatkowe literki. Problem(o ile faktycznie jest)w tym, że żeby pociągnąć 3,5t w/g tego co pisałem auto musi ważyć ponad 4,5t  ???

pzdr
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Październik 27, 2017, 14:08:05
Panowie ale po co szukać dziury w całym, Andrzej przemiescil się z pkt Ado pkt B i chyba o to mu chodzilo .A czy cos tam mu brakuje w papierach lub nie brakuje to np dla mnie jest mało ważne.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Październik 27, 2017, 14:21:28
Mariusz uwierz, że prawna strona owego przemieszczenia może wiele osób interesować;)  zwłaszcza że wyglądało imponująco :)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Paweł_Wawa w Październik 27, 2017, 14:44:24
No spoko, zeszło z tematu, właśnie dlatego, że tak imponująco wyglądał ten transport, dało mi to do myślenia w połączeniu z trzymaną właśnie kartą pojazdu ale mamy oczywiście osobny dział dla tych tematów więc jeśli Ktoś ma coś do dodania to niech już w dziale samochodowym pisze.

pzdr
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Październik 27, 2017, 20:01:46
Mariusz uwierz, że prawna strona owego przemieszczenia może wiele osób interesować;)  zwłaszcza że wyglądało imponująco :)
Jarek ja nie neguję,ze wygladało  to imponująco , bo faktycznie jak dla mnie to juz jest przedsięwzięcie holowanie takiej łodki,ale po co zadawać pytania i dywagować czy zrobił to zgodnie czy wbrew czemuś tam....
Przejechał bezpiecznie , łodkę ma pod domem i co najwyżej możemy koledze pogratulowć kolejny raz fajnej łodki i udanego transportu. ;)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: don alonso w Październik 27, 2017, 21:18:07
Mnie to bardzo interesuje. Nie potrafiłem tego problemu rozwiązać.
Nie zmienia to faktu, że jacht piękny, a holowanie b.sprawne.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: vmen1 w Październik 28, 2017, 00:55:59
Mariusz uwierz, że prawna strona owego przemieszczenia może wiele osób interesować;)  zwłaszcza że wyglądało imponująco :)
Jarek ja nie neguję,ze wygladało  to imponująco , bo faktycznie jak dla mnie to juz jest przedsięwzięcie holowanie takiej łodki,ale po co zadawać pytania i dywagować czy zrobił to zgodnie czy wbrew czemuś tam....
Przejechał bezpiecznie , łodkę ma pod domem i co najwyżej możemy koledze pogratulowć kolejny raz fajnej łodki i udanego transportu. ;)

To nie w tą stronę zmierzała dyskusja aby osądzać Andrzeja, myślę że koledzy byli ciekawi i ja również jak to się po prostu robi :)
Widząc mrówkę ciągnącą słonia nie da się przejść obojętnie więc pytania padają ;)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: ogorek w Październik 28, 2017, 08:04:32
Ale VW Touareg 3.0 V6 TDI ma właśnie 3.5t na haku.
Ulubione auto serwisów łódkowych w GR (tam zazwyczaj przedkryzysowe modele czyl 10-letnie).

Nie wiem jak teraz bo podejrzewam, że producenci takich Jeepów zbadali rynek i doszli do wniosku, że dużo mniej ich klientów ciaga jak wozi sie po mieśie i zapewne poszli w oszczędzanie paliwa a może i tansze rozwiązania (przełożenie napędu, chłodnice ATF, itp ...)
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Paweł_Wawa w Październik 28, 2017, 08:19:43
Jak widzę nie chcecie przejść do innego działu więc jeszcze raz tutaj, bo może nie tylko @górek źle zrozumiał problem. Jeepy w wersji 3,0d i 5,7v8 też mają 3,5t na haku, ale już niekoniecznie w dowodzie, około 2015 roku pojawił się przepis, że jeśli przyczepa ma tylko hamulec najazdowy to auto musi być lżejsze od niej. Dobrze by było to wyjaśnić bo nie tylko w kontekście takich zestawów jak Kolegi co ostatnio ciągnął będzie to ważne(dotyczy w równym stopniu mniejszych aut i łódek).

pzdr
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: AToMik w Październik 28, 2017, 08:45:13
Jak zwykle polskie przepisy są niespójne i z jednej strony zapisy w d.rej zezwalają a inne niekoniecznie.
Są również zapisy że 1,33 nie dotyczy samochodów 4x4 / w dow.rej rubryka J - M1G /
Myślę że my na forum wątpliwości nie wyjaśnimy a i pewnie powołanych dwóch ekspertów będzie miało trzy zdania na temat.
Na szczęście tych transportów będzie raptem 2 x 30km rocznie to i może uda mi się uniknąć co "mądrzejszych" policjantów  ;).

"W Polsce samochód homologowany jako terenowy może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie całkowitej przekraczającej jego masę własną nawet o jej połowę, o ile jej DMC nie przekracza maksymalnej wartości, określonej przez producenta pojazdu i zamontowanego w nim haka holowniczego (Dz.U.03.32.262; Dział II, § 3. pkt 4. podpunkt 4) ). "
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: Kilwater07 w Październik 28, 2017, 13:21:57
oj tam oj tam.....

Transport Atomika jest naprawdę imponujący (w tym autentycznie skuteczny!!!).

Natomiast co do dyskusji: co można a co nie można?
Przecież w Warszawie u Pawła i u Atomika w Szczecinie może być zupełnie inna wykładnia przepisów....
Stąd różne wpisy.
Myślę, że Atomik jako człowiek zaradny i pragmatyczny (bo takim właśnie Go przed kilku laty poznałem) tak "zwymiarował" swój sprzęt aby być możliwie dalece samowystarczalnym.
Dobrze, że niektórzy z nas  nie mają takich problemów :D
(fakt, ze zdjęcie starawe, bo wówczas pływałem jeszcze na lekkim Mercurym=Tohatsu w wersji 2T, ale ten zestawowy "ciągnik" Suzuki jeszcze dalej mi służy- ale głównie tylko do prac terenowych)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: woj70 w Październik 28, 2017, 16:13:26
Jak zwykle polskie przepisy są niespójne i z jednej strony zapisy w d.rej zezwalają a inne niekoniecznie.
Są również zapisy że 1,33 nie dotyczy samochodów 4x4 / w dow.rej rubryka J - M1G /
Myślę że my na forum wątpliwości nie wyjaśnimy a i pewnie powołanych dwóch ekspertów będzie miało trzy zdania na temat.
Na szczęście tych transportów będzie raptem 2 x 30km rocznie to i może uda mi się uniknąć co "mądrzejszych" policjantów  ;).

"W Polsce samochód homologowany jako terenowy może ciągnąć przyczepę hamowaną o masie całkowitej przekraczającej jego masę własną nawet o jej połowę, o ile jej DMC nie przekracza maksymalnej wartości, określonej przez producenta pojazdu i zamontowanego w nim haka holowniczego (Dz.U.03.32.262; Dział II, § 3. pkt 4. podpunkt 4) ). "


Każdy samochód ma w homologacji punkt
-masa przyczepy bez hamulca/z hamulcem.
I taka  wartość jest w dowodzie rejestracyjnym.
Homologacja w rym wypadku to świętość.
Zapisy w homologacji są konsekwencją starań producenta lub importera w oparciu o właściwości samochodu i w oparciu o obowiązujące przepisy przepisy.
Tytuł: Odp: Holowanie AToMik'a
Wiadomość wysłana przez: SmallCity w Październik 28, 2017, 20:51:36
Panowie ten przejazd byl ryzykowny, ważenie inspektorów i klapa. Ten holownik to nie ford F150 tylko europejczyk i ma jedynie 3,5  na haku a to znaczy, ze przyczepa przy łodzi 3,2t może ważyć jedynie 300kg. Takiego cuda chyba niema na świecie... no może NASA by zmontowała... Taki nissan Titan ma np 4200 przyczepa hamowana. Waga przyczepy tak dużej to okolo 700kg i mam 3500 na łódkę. Przyczepa 3500 ma ładowność zwykle 2900-2950kg... Tuareg nawet boinga ciągał ale co z tego jak go ten boing przy hamowaniu by pchał go do przodu mimo zblokowanych kół...