Autor Wątek: Predkosci jakie osiagaja nasze lodeczki  (Przeczytany 79360 razy)

Lipiec 05, 2011, 22:03:16
Odpowiedź #15
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 208
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
jeśli wszystko pójdzie dobrze to za 2 sezony będę celował w coś podobnego o tej wielkości i zbliżonych osiągach  ;D

Czego Ci serdecznie życzę :)
Piotr
Juz bez lodzi :(

Lipiec 05, 2011, 22:45:09
Odpowiedź #16
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3107
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Panowie! hola, hola!!!!


Tutaj nie chodzi o żadne detronizacje. Proszę tak nie odbierać tematu szybkości łodzi.
Nie o to chodzi!!! Była na zalewie, albo jeszcze jest szybsza łódka amerykańska.
Nasze łódki są wykonane specjalnie do zabawy, dla fanu prędkości na wodzie, niezależnie gdzie pływasz.
Czy to na ZZ czy na morskich falach nasza łódka jest szybka i stabilna.
Natomiast nijak nie przystaje do np. Cortiny która jest łódką sportowo turystyczną.
SR-23 posiada tylko półkabinkę jeśli potrzeba i to wszystko. Łódka Mike'a nawet tego nie ma.

Niestety u nas jeszcze nie ma jeszcze zwyczaju spotkać się wodzie, razem popływać, pogadać, wypić gdzieś kawę, poszaleć tym co kto ma.
Może kiedyś!

Lipiec 05, 2011, 23:00:05
Odpowiedź #17
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 208
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Natomiast nijak nie przystaje do np. Cortiny która jest łódką sportowo turystyczną.

Szybką turystyczną  :) :) :) :)

Do zobaczenia w porcie. !!!!
Piotr
Juz bez lodzi :(

Lipiec 06, 2011, 00:11:05
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Na poczatek podam pare danych swojej lodzi
waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100
lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna
po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac  ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ??
zapraszam kolegow do wypowiedzi  ;) :P

Proponuje raczej przesunąć bak paliwa do tyłu
Bak z przodu dociąży dziób co z kolei opuści dziób na wodę i zwiększy powierzchnie zamoczoną co za tym idzie zwiększy opór wody i spowolni łódkę

Pozdrawiam
Mike_G

Lipiec 06, 2011, 00:26:46
Odpowiedź #19
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witam :)Ornvik 535 Yamaha F115 mój max w jedną osobę.

Lipiec 06, 2011, 08:36:53
Odpowiedź #20
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Na poczatek podam pare danych swojej lodzi
waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100
lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna
po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac  ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ??
zapraszam kolegow do wypowiedzi  ;) :P

Proponuje raczej przesunąć bak paliwa do tyłu
Bak z przodu dociąży dziób co z kolei opuści dziób na wodę i zwiększy powierzchnie zamoczoną co za tym idzie zwiększy opór wody i spowolni łódkę

Pozdrawiam
Mike_G

Witam
Teoretycznie to co piszesz jest dosc logiczne lecz praktycznie daloby odwrotny efekt
Tak jak wspomnialem w wielu swoich wypowiedziach to co w garazu i w glowie wydaje sie logiczne na wodzie sie nie sprawdza czego wielokrotnie doswiadczylem
teraz zanim cos zrobie to sprawdzam na wodzie. Jak ma efekty dodatnie to przemysle czym moga byc spowodowane '
w przypadku przesuniecia zbiornika bez przegrod na tyl spowodowaloby wieksze zanuzenie w slizgu co sila rzeczy musialbym rozpychac wieksza ilosc wody
przy przesunieciu natomiast zbiornika do przodu w ktorym mam okolo 140l i wejsciu w slizg oraz podniesieniu dziobu do gory paliwo nie zwieksza masy na rufie tylko przy sterniku w samy srodku lodzi co pozwoli na mniejsze zanurzenie rufy i przepychanie mniejszej ilosci wody
stosunek pchania  do tarcia jak mysle jest  ogromny
wydaje mi sie ze opory tarcia sa liniowe a opory  pchania wody wykladnicze tak wiec lepiej dla uzyskania predkosci bedzie na rzecz tarcia odciazyc rufe w zanurzeniu

druga istotna sprawa to czas wchodzenia w slizg co jest najbardziej obciazeniowym momentem dla silnika i jego zuzycia
jak wchodze w slizg to podnosze dziub do gory a cale paliwo uderza na tylna scianke co w chwili wejscia w slizg  na rufie przy silniku chwilowo waga zwieksza sie o ilosc paliwa
w przypadku przesuniecia do przodu o pol metra odciazam tyl co pozwoli na latwiejsze i szybsze uzyskanie slizgu.
efekty tego zabiegu mysle ze poznam juz jutro /
Zdaje sobie sprawe ze przy lodzi 2230kg plus 6 osob srednio po 75kg co daje 450kg plus zbiornik 140l i graty jakies 40kg lacznie daje 2860 z tym ze paliwo bodajze jest troche lzejsze niz lit na kg co moze dac okolo 2840kg  , osiagi nie sa rewelacyjne .
Na dzien dzisiejszy przesunalem zbiornik poprawilem dno zwiekszylem moc silnika o ok 15kM  zrobilem dodatkowe chlodzenie oleju i wymienilem lozysko pawezowe ktore mialo lekkie luzy i dziwnie ciezko chodzilo
do tego zestawu moze wywale z lodzi z 2 osoby:> i efekty plywania sie poprawia
Mam nadzieje ze zdaze do jutra to wszystko zlozyc i po probach zloze szanownym kolegom relacje .
pozdrawiam
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Lipiec 06, 2011, 09:14:59
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No to w takim razie daj znać jak Ci poszło  8)

Lipiec 06, 2011, 21:05:26
Odpowiedź #22
  • **
  • Wiadomości: 74
    • Jez. Żarnowieckie
  • Akwen: Wody lokalne
Moja łódź waży z paliwem 40l. , silnikiem 113kg. , kotwicą i innymi szpargałami 500kg (ważone na wadze towarowej w zeszłą sobotę)
Silnik Mercury 60KM four storke EFI i w dwie osoby ok 90kg każda wyciągam 60km/h według GPS
komin - Maciek
Był WIZARD 465 + Mercury 60 FourStroke EFI
Jest Spark 3up iBr (110HP)

Lipiec 08, 2011, 00:11:54
Odpowiedź #23
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Glastron GS160 and 88HP Johnson
    • http://www.zaklad-stolarski-gal-mat.pl
Moja katalogowo waży ok 500 kg+silnik prawie 200, paliwo 60 litrów i klamoty z 50 kg czyli razem  800-820 kg sternik też swoje waży :-) czyli będzie ok 900 kg.
V-max jakią mi się udało osiągnąć na śrubie 14 i 7/8 X 19 to........ Uwaga!!! 71 km/h mierzona GPS Garmina.
Warunki pływania bardzo dobre. Praktycznie lustro wody bez fali.
W dwie osoby już niestety tylko 65 km/h a w cztery słusznej wagi 58 km/h przy trochę gorszych warunkach atmosferycznych.
Ślizg osiągany przy 3100 obr/min i wtedy jest prędkość w okolicach 32-34 km/h
Spalanie......Nie mam pojęcia ....Myślę jednak że ok 20 l/h
Może w sobotę uda mi się wyskoczyć na próby z inną śrubą i wtedy pomiary zrobię ponownie.
Glastron GS160 and 88HP Johnson
/Andrzej/
http://www.zaklad-stolarski-gal-mat.pl

Lipiec 08, 2011, 15:21:56
Odpowiedź #24
Na poczatek podam pare danych swojej lodzi
waga lodzi 2200kg 6 osob doroslych na pokladzie predkosc maksymalna w granicach 54km/h przy obrotach 3600 predkosc przelotowa ekonomiczna 39km/h obroty 3100
lodz oprocz wagi ma duze opory spowodowanie jeszcze zlym srodkiem ciezkosci oraz tak mi sie wydaje niedopracowanym i niechlujnym pomalowaniem dna
po przemysleniach chce przesunac o 50cm zbiornik paliwa z strone dziobu a dno wyszlifowac pomalowac  ponownie wyszllifowac na gladko i wypolerowac ile taki zabieg mozna dorzucic predkosci ??
zapraszam kolegow do wypowiedzi  ;) :P
Wiesz ja się za głowę łapałem jak ten remont szybko Ci idzie a tu się przyznałeś że nie wszystko do końca zrobiłeś tak jak chciałeś, piszę to bo ja swoją zacząłem robić 17 kwietnia i jeszcze nie skończyłem ( ale w niedziele koniec) a moja jest otwarto pokładowa i wiele mniejsza , ja jednak postanowiłem nie wnerwiać się na wodzie i robie tak jak sumienie podpowiada , lakier wyszlifowany po malowaniu i wypolerowany dwukrotne , mam zamiar jeszcze raz jak już stanie na przyczepie .Prędkości podam po zwodowaniu przed remontem 45 knot (na chwilę było 46)na śrubie 21  warunki rewelacyjne .
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2011, 15:44:56 wysłana przez slavior »
Sławek
Rostyl + F 100 EFI

Lipiec 08, 2011, 23:38:27
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
witam
Sprawa z przebudowa badz budowa lodzi szla dosc sprawnie i w rezultacie powiem szczerze ze jestem milo zaskoczony dzielnoscia tej lodzi na wodzie .
Cala sprawa i czas jaki teraz poswiecam to sprawy mechaniczne i temat ktory musze sam przedzierac przez szlak .
Wiele rzeczy do ktorych podchodze to praktyka z tuningu samochodu ktory nijak ma sie do lodzi gdzie zajmuje mi to wiele czasu by poprawic .
Z natury jestem taki ze do konca nigdy nie jestem zadowolony i daze do wlasnie zaspokojenia i uznania ze jest dobrze a do tego jeszcze daleka droga.
Chce projekt tak mechanicznie dopracowac ze kazdy szcegol bedzie opanowany i testowany.
Dzis moglbym juz zakonczyc mechanike zrobic tapicerke i cieszyc sie z plywania a male niedociagniecia poprawiac w czasie.
Niestety to mnie nie zadowala i chce dopracowac tak system diesla w lodzi ze powiedzmy jak bede mial inna lodz to mechanike na ktore teraz strace duzo czasu w przypadku nowej zajmnie mi to gora 3 tygodnie A bledy ktore teraz popelniam w nowej przerobce nie beda mialy miejsca .
Poza tym jak skoncze juz ten projekt  to po glowie chodzi mi nowe przedsiewziecie i budowa od nowa lodzi wyscigowej z lekka kopia lodzi bugatii verona z silnikiem diesla takze takiego samego mercedesa bo go najbardziej kumam ale po rozwierceniu i tuningu na 330km .Bede chcial budowac z weglanu na epoksydzie
jak z mechanika sie w tym miesiacu uwine i zaczne robic tapicerke to na wiosne zaczynam wlasnie ten projek .
pozdr
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Lipiec 08, 2011, 23:42:53
Odpowiedź #26
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5422
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
No przyznam, że podziwiam Twoje dążenie do celu i perfekcji... 8)  8)  8)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Lipiec 10, 2011, 12:03:36
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 172
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
po raz kolejny sprawdza się teoria, że pierwszą łódź budujesz dla wroga, drugą dla przyjaciela ,a trzecią dla siebie  8)

Lipiec 10, 2011, 22:13:44
Odpowiedź #28
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2075
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ciemno już było i to nie wszystko jak mi się zdaje i już wklejałem  ale jeszcze raz tym razem w temacie.
Pozdrawiam Lewar

Lipiec 10, 2011, 22:15:38
Odpowiedź #29
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2075
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pozdrawiam Lewar