Autor Wątek: Quicksilver 805 Open  (Przeczytany 2461 razy)

Maj 11, 2018, 09:13:01
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Wreszcie odebrałem moją nową łódkę  ;D ;D ;D
Zadowolony bardzo! Trwa obmacywanie, poznawania, sprawdzanie...

Pierwsze wrażenia po testowym pływaniu u dilera po jeziorze (niestety krótkie) - Verado 250hp niesamowicie cichy, ale pięknie reaguje, mimo gabarytów łódka wydaje się lekka i zwrotna, Acive Trim pracuje niezauważalnie, po prostu znika temat trymowania - super wygoda, kadłub na falach (ale tylko zrobionych kilwaterem) zachowuje się doskonale, żadnych uderzeń, miękkie przecięcie. Dziobowy ster strumieniowy znacząco ułatwia manewry.
Czuć adekwatną jakość i projektu, i wykonania. 
       
















Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Maj 11, 2018, 10:06:27
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 815
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Gratulacje, stopy wody pod kilem.

Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 11, 2018, 12:14:42
Odpowiedź #2
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5417
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kawał łodzi, przestrzeń życiowa zdecydowanie się poprawi. Życzę miłej ekspolatacji.
Jak trochę popływasz skrobnij więcej opinii o Verado.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 11, 2018, 12:46:37
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2775
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Gratulacje piękna bestia  :P

Maj 11, 2018, 14:55:32
Odpowiedź #4
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Dziękuję bardzo!
Przestrzeń, że tańczyć można :)
Umieram z niecierpliwości, żeby w pełni wypróbować na morzu... 
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Maj 17, 2018, 19:30:27
Odpowiedź #5
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Gratulacje.
Naprawdę piękna łódź.

Rozumiem, że na Adriatyk - zostawiasz tam, czy po prostu ciągniesz za każdym razem? Pytam, bo waga jest chyba już konkretna...
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Maj 18, 2018, 08:51:24
Odpowiedź #6
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Planuję trzymać w Chorwacji, ale zachowuję mobilność, żeby co jakiś czas zmienić akwen.
Waga ok. 2.100kg, mieści się na przyczepie 2.700kg DMC.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Maj 18, 2018, 22:02:12
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Kiedyś byłem za kabinówkami, teraz wolę openki, ale takie większe, z kabiną :-)
Gratulacje!

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 18, 2018, 22:18:09
Odpowiedź #8
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Hehe  ;D ;D ;D
Tutaj jest kabina ze spaniem dla dwóch osób, niezbyt wygodnym, ale jest. I kibelek, choć tylko chemliczny, bo wagowo marine mi się nie mieścił. 
Mnie głównie interesowało miejsce na pokładzie,  cała 5 os. rodzina ma miejsca leżące, można w uroczej jadranskiej uvali cały dzień spędzić na pokładzie.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Maj 18, 2018, 22:25:07
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 532
    • Radom
  • Akwen: WJM
bez komentarza  ;D ;D ;D ;D ;D
Gratulacje

Maj 18, 2018, 23:06:54
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 1211
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Oby się sprawowała i nigdy nie zawiodła! :)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 06, 2018, 21:53:33
Odpowiedź #11
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk

















No i po 5 dniach pływania po Adriatyku. Baza: Murter. Opłynięte Kornaty, Śibenik, Żirje i inne okoliczne wysepki.
Przepływane 19h.
Warunki pogodowe były doskonałe, wiatr 1-2Bf, może w ostatnim dniu do 3Bf, stan morza 1-2. Ideał. Nie pozwoliło to wypróbować łódki na większych falach, to nadal przed nami.

W Murterze i pobliskiej Betinie slipy są takie sobie. Nasz gospodarz odradził próbowania slipowania łódki tej wielkości, jego zdaniem (a gość siedzi w branży nautycznej 20lat, jest menedżerem obu marin na Kornatach - Piskera i Żut) można sie o to pokusić tylko na dobrym, pewnym slipie. Więc pozostał nam dźwig, z czym w Murterze nie ma problemu.
 
Łodka spisuje się dobrze, błyskawicznie wchodzi w ślizg, utrzymuje się w nim do ok. 25km/h. Bardzo podoba mi się pokonywanie kilwaterów, nawet po dużych jednostkach. Spokojnie można utrzymywać stały kurs, żadnego omijania jak w mojej poprzedniej 5,3m łódce.   
Spalanie średnie: ok. 1km/1l. V max. 65km/h., V eko cruisingowa 42-47km/h.
Obroty w WOT - 6000 (śruba ENERTIA 3x15x15).
Bardzo podoba mi się kultura pracy silnika - piękne odejście, szybka reakcja na gaz, przyjemnie mruczące wejście na obroty, przy obrotach 4-4,5tys nadal relatywnie cicho.

Cały otwarty pokład bardzo przestronny, w ciepłym, śródziemnomorskim klimacie to jest to.
Bimini potrzebuje dodatkowych osłon przeciwsłonecznych, chcę osłonić boki bimini oraz przedłużyć osłonę na pokład dziobowy.
Bardzo polubiłem windę kotwiczną  ;D.
Dziobowy ster strumieniowy też wzbudził moją sympatię :)
Trymklapy spełniają swoją funkcję, wyrównują pokład, być może ich przydatność wzrośnie na większych falach/wietrze :-\
Active Trime - póki działał fajna sprawa, można zapomnieć o trymowaniu :). Ale przestał działać w pierwszym dniu  :(, zgłasza błąd, serwis Mercurego ma sprawdzić. Coś podejrzewam nieprawidłowy montaż u niemieckiego dilera >:(

Drobne usterki/wady:

- łączenia rurek bimini z gniazdami są na śrubach dociskowych, ale bez żadnych zagłębień w rurkach. W efekcie zdarzyło się nam 2x, że rurka wypadła z gniazda. Dla dobrego trzymania śrubki dociskowe powinny wchodzić w dziury lub zagłębienia. Zastanawiam się czy nie nawiercić dziur :-\

 - zegary Mercurego - w słońcu niemal w ogóle nie widzę wyświetlanych informacji, mimo ustawienia na max. kontrastu i światła, może ktoś zna jakiś patent? Mam wrażenie, że gorzej jest na prędkościomierzu, na obrotomierzu ciut lepiej. Może wyświetlacz LCD wadliwy?

- okazało się, że diler nie podłączył prawidłowo silnika przez NMEA 2000 do Simrada. "BUS OFF" i zero informacji w ploterze z silnika. Mają to poprawić w serwisie, a z dilerem z Niemiec będę wojował.
 
Mercury tylko zaleca przegląd po 20h, nie jest obowiązkowy. Ale w serwisie potwierdzili moje przekonanie i też stwierdzili, że zdecydowanie zalecają. Wydaje mi się, że Mercury nie powinien zalewać, tylko ustalić obowiązkową wymianę olejów i serwis po 20h. Podejrzewam, że i tak każdy to robi dbając o nowy silnik.

Łódka została w Murterze, najpierw serwis, potem dry marina.


 


Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Czerwiec 06, 2018, 22:09:22
Odpowiedź #12
  • ***
  • Wiadomości: 116
    • tczew
  • Akwen: Wisła dolna
Ten keser to mi trochę podpadł.

Czerwiec 07, 2018, 00:20:23
Odpowiedź #13
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Nie dziwię się. Gość sprzedaje najtaniej w Europie. Ale jakość serwisu, fachowość, komunikacja, terminowość i wiele innych pozostawia wiele do życzenia. To taki rodzaj hurtownika. Na dobrą obsługę nie ma co liczyć.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Czerwiec 07, 2018, 00:29:04
Odpowiedź #14
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Wygląda na to, że silnik powinienem mieć o jedną dziurę wyżej. W ślizgu, od spodziny przy pawęży wytryskują w górę po obu stronach stałe bryzgi wody. Widać to trochę na tym zdjęciu (proszę zauważyć szacowną banderkę!)



Kolega z niemieckiego forum miał to samo. Poradzono mu podniesienie z 2 na 3 dziurę. Bryzgi zniknęły i wzrosła mu V max.
Może ktoś doradzić? Podnieść?
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin