Autor Wątek: Quicksilver 805 Open  (Przeczytany 2434 razy)

Sierpień 02, 2018, 21:03:11
Odpowiedź #30
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5413
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
A jak się sprawuje Verado? Nie jest zbyt głośny?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 03, 2018, 13:43:59
Odpowiedź #31
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Silnik bez zarzutu. Przepływane 70h. 

Subiektywnie, przy obrotach ok. 4500 jest cichszy niż moja poprzednia Honda BF100, bo jest dalej od sternika.
Na niskich obrotach w ogóle nie słyszę, nie wiem czy silnik pracuje...

Manetka elektroniczna bardzo mi odpowiada :), precyzyjna.

Spalanie w przedziale 1,0-0,9km/l. Prędkość cruisingowa: 43-48km/h.

Na razie wstrzymuję się z podnoszeniem silnika. Fachman w Zadarze, z serwisu Mercurego, jest sceptyczny co do tego, uważa, że jest ok. No i zauważył, że sonda echo jest za nisko zamontowana, wystaje poniżej linii dna, a kabel za długi.  W efekcie daje opór i powoduje rozbryzgi. Zobaczę co się zmieni po poprawieniu montażu. Faktycznie bardziej bryzga po prawej burcie, choć po lewej też trochę. 
Ciekawe kto to montował? Fabryka czy diler? Tak czy inaczej QS tu się nie popisał.

Łódź pokazała na falach dobrą stronę kadłuba. Dzielnie pokonuje fale, dzięki długości potrafi przeskakiwać ze szczytu jednej na drugą. Jak już pisałem w dziale Chorwacja: przy wietrze od dziobu rzędu 4Bf płynie się na sucho, rozbryzgi przelatują za pokład. Natomiast płynąc z podobnym wiatrem, dziób spada na uciekająca falę, rozbryzg wody spada na pokład dziobowy, załoga tam siedząca była mokra.     

Wyszło niestety kilka usterek/wad łodzi, może nie krytycznych, ale denerwujących: 

- co któreś uruchomienie silnika przestaje działać prędkościomierz. Być może to złe ustawienie, bo zegar nie ma dobrze ustawionego źródła podawania predkości (a mogą być trzy) i głupieje.

- kran w zlewie przestał mi uruchamiać pompę wody. Prysznic rufowy ją zawsze uruchamia, kran nie. Żeby kran działał, muszę najpierw puścić wodę z prysznica.

- bimini jest bardzo kiepskie - rury są montowane w obejmach z dociskiem małą śrubką imbusową, ale w rurach brak zagłębienia na śrubkę lub otworu, działa tylko za słaby docisk. Efekt - przy większej prędkości, na falach rurka potrafi wypadać z gniazda, oczywiście bimini złożone. Producent bimini: Va-Varuste Suwałki.

- reling w części dziobowej lekko się rusza, jakby śruby od spodu wymagały dokręcenia

- gniazdo USB nie ładuje, pewnie źle podłączone

- napy w tapicerkach oraz w plandece wypadają, niechlujnie zakute.


Moja generalna ocena po jednym sezonie w Chorwacji: dobra łódź, dałbym 8, w skali 1-10, odejmując za w/w niedoróbki.     


 

     
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Sierpień 03, 2018, 14:10:00
Odpowiedź #32
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5413
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
@AToMik też miał ten problem z rurkami od daszku, coś tam sam poprawiał i już jest ok.

Mój prędkościomierz korzysta z sygnału ciśnieniowego i dość często mi się ten otwór przytyka - prawie zawsze jak dość wolno wpłynę w zielsko  :-[  Ale przetkanie wykałaczką zawsze pomaga.

Nie jestem pewien czy podniesienie czujnika sondy nie zakłóci jego pracy...

Najważniejsze że ogólnie jesteś zadowolony. Powodzenia w dalszej eksploatacji.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 03, 2018, 14:21:33
Odpowiedź #33
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2373
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
A nie myślałeś o tym by podłączyć sobie NMEA 2000 wtedy prędkość, obroty i wiele innych parametrów będziesz miał wyświetlanych na ploterze .

Sierpień 03, 2018, 20:00:00
Odpowiedź #34
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Nawet mi nie wspominaj...
Byłem pewny, że Simrad jest połączony skoro to fabryczne wyposażenie. Okazało się że nie.
Będąc w Chorwacji,  w Murterze w serwisie Mercurego zamówiłam podłączenie, a łódka była u nich na serwisie
 Bylo to na początku czerwca. Przyjechałem po łódkę 10.07 a oni że dalej kabel nie doszedł, zzzzzz. Sciagneli kabel, umówiłem się po drodze na Peljesac 21.07 , wczesnie rano zeby zdazyc na prom. Extra ok 60km podjechalem. Gość zaczął montować. Po chwili stwierdził, że nie ma jednak jeszcze dodatkowego przejścia i kicha, stracony czas, zzzzz
Nie polecam serwisu w Murterze.

Podobno z silnika nie wychodzi jednak sygnał NMEA2000 tylko ten inny i potrzeba pudełka/tlumacza. Fachman w Zadarze od razu to wiedział, ma to zrobić.


Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Sierpień 05, 2018, 11:27:24
Odpowiedź #35
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 528
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jak pisał Arek, też mi się te rurki rozleciały. Flexem zrobiłem małe nacięcia w miejscu dojścia śrubki /same się oznaczają/ i na razie jest OK. Jak nie pomoże to po prostu je zespawam.
Powinno być pospawane fabrycznie, ale to nie tyko QS tak robi, kolega @Teddy w nowej Bavarii miał to samo  :(
Żadne z pozostałych wad się u mnie nie ujawniły. Gniazdo USB używam jako aux radyjka więc nie wiem czy ładuje  :-\
Ploter miałem połączony z silnikiem a jedyne co mnie irytuje to że czasami ma przerwy w podawaniu głębokości z sonaru  >:(
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Sierpień 06, 2018, 10:46:13
Odpowiedź #36
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Też myślę o nacięciach w rurkach, a może otworach. Tyle, że przy mocnym dokręcaniu już ze dwa dociski wyrobiły główki pod imbus  >:D, bedę musiał je wywiercać.

Poprzednio miałem na Stingu bimini montowane w Sea Rayach (czyli też polskie, z tych samych okolic i "myśli technologicznej"). Ale łączenia były na śruby, nigdy nic nie wypadło, wszystko się trzymało.

Ważna informacja dla mnie, że miałeś fabrycznie podłączonego Simrada z silnikiem. Dzięki! :)
Tak mi się właśnie wydawało, że to powinno być standardem. U mnie pewnie diler "zapomniał", będę z nim walczył o zwrot kosztów, choć zdziwię się jak skutek będzie pozytywny.

Z tego co wiem, sonar przestaje podawać głębokość powyżej pewnej prędkości.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Sierpień 06, 2018, 12:26:29
Odpowiedź #37
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 528
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nawiercanie rurki bez stacjonarnej wiertarki i porządnego uchwytu może być dość trudne.
Jeśli chodzi o sonar to działanie zanika również przy pływaniu wypornościowym  >:( , a może sam się do tego przyczyniłem zapsikując przetwornik bezbarwnym antyfulem do zetek ?
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Październik 03, 2018, 09:18:42
Odpowiedź #38
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Kolejne kilka dni na Jadranie.
Bardzo udane, Neptun łaskawy. Woda ciepła - 25C. Ludzi dużo mniej niż w sezonie. Druga połowa września.

Baza w Trogirze. Genialna wycieczka na Vis, dookoła wyspy, dookoła Biseva, potem powrót 40km przez otwarte morze, nikogo w zasięgu wzroku. Split od strony morza, Omis i Puscisca na Bracu. Relaksacyjna Blue Lagoon na Velim Drveniku.







   

Silnik podniesiony jednak na 3 dziurę. Efekty: negatywnych brak, pozytywnych - ? ciężko stwierdzić, może ciut mniej chlapie. V max bez zmian 65km/h. Zużycie paliwa bez zmian, średnio 0,95km/l.
Podniesiono także echosondę i poprawiono jej kabel. Mimo to dalej chlapie, aż na pokrywę silnika. Ale może tylko przy złym ustawieniu - równo z linią dna, albo nawet w dół, powinna być lekko zadarta w górę ??? Do dokładnego sprawdzenia w kolejnym sezonie.
     



Prędkościomierz poprawiony, działa już bez zarzutu.

Nadal problem z ActiveTrim - jest lepiej, działa kilka minut, ale potem przestaje.
https://youtu.be/o2sTzUvtBds

Podłączenie silnika do Simrada wycenili mi na............ blisko 4000zł.!!!! >:D
Potrzebne Vessel LINK 8M0110639 (konwerter sygnału z silnika SmartCraft Engine Data na NMEA2000) oraz N2K Starter Kit 8M0110642 (kabel). Nawet jakbym sam kupił w USA to i tak wyjdzie z montażem prawie 3,5k PLN. Daruję sobie.   
Byłem pewny, że wszystkie współczesne silniki mają na wyjściu sygnał NMEA2000, ale jak się okazuje Mercury nie ma i kasuje za konweter  >:( >:(
https://www.youtube.com/watch?v=dR6afVNk3Ns 

Zamówiłem 4 łopatową śrubę Turning Point Express 4 x 15 x 15.
Miałem nadzieję, że wypróbuję ją w tym sezonie, ale sprzedawca się nie popisał, nie dostarczył w podawanym terminie, ba  nadal na nią czekam.   

Sezon zamknięty, przepływane 90mth. Łódka tuż przed atakiem bory odstawiona do suchej mariny w Zadarze.
Tam serwis silnika.
I trudne, długie oczekiwanie na sezon 2019...


nie, to nie jest QS 805...



« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2018, 14:01:27 wysłana przez Marsik »
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Październik 03, 2018, 13:22:14
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 1208
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Myślę, myślę i nie wiem czy rozumiem....ponosisz olbrzymie koszty żeby sobie po pływać latając do Chorwacji, serwisując i transportując tam a sknerzysz 4k na podłączenie ;) Toć to jak splunąć w tej sytuacji ;) Może raz mniej wypłynąć i będzie ;) ;)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Październik 03, 2018, 13:45:05
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 2924
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
@Marsik z Krakowa do Cro ma pewnie ze 1100km

2200 w obie strony autem z silnikiem disla pewnie posztuje go jakies 1200 PLN + winiety (pewnie 250 PLN)
Zaokrąglając podróż w obie strony (bez łodki) to 1500 PLN

Nie sądzę aby to były duże koszty odnośnie podróżowania.
Odnośnie trzymania i serwisowania - nie wiem - bo i w PL takowych nie znam

Może nie jest to optimum na wypady weekendowe ale z W-wy nad morze w sezonie też się trochę jedzie (nawet więcej jak trochę).

Oczywiscie nic nie przebije mieszkania nad morzem - ale @Vmen1 czyż nie pisałeś, że poniżej 20C nie pływasz ? W takich krajach jak CRO czy GR popływałbyś wcześniej i dłużej zapewne
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 03, 2018, 14:15:32
Odpowiedź #41
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
....sknerzysz 4k na podłączenie ;) Toć to jak splunąć w tej sytuacji ;) Może raz mniej wypłynąć i będzie ;) ;)

To ja wolę jeden raz więcej wypłynąć...  ;D (a raczej ze sześć/osiem razy, bo to ponad 600l paliwa w Cro)
Albo kolejny sezon przezimowac łódkę w Cro - to podobny koszt.

Połączenie nie jest niezbędne - dane są też na zegarach.
Myślałem, że to pikuś, jakiś kabel za max. kilka stówek więc sobie podłączę, bo na plotterze wygodniej.
Koszt 4k zaskoczył mnie bardzo niemile. Tyle to nie jest warte - to proste pudełko z elektroniką, Mercury za to zdziera.  Oceniam zawsze wartość tego co uzyskuję. Taki krakowski dusigrosz.
 
Dzielę się tym, bo ktoś kupując Mercurego może nie mieć tej świadomości (tak jak ja nie miałem).
Myślałem, że NMEA2000 to coś oczywistego w każdym silniku. Warto to sprawdzić przed zakupem i wybrać silnik z NMEA2000.

Do Chorwacji nie latam (choć to fajna opcja, moze kiedyś... są loty z Wwy do Zadaru). Jeżdżę samochodem, 4-5 osób.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Październik 03, 2018, 14:21:38
Odpowiedź #42
  • *****
  • Wiadomości: 1208
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Poczekaj, oswoisz się z tą myslą kilka tygodni i kupisz;)

@ogórek, jednak wybieram 15min drogi do mojej łódki i kiedy chcę i na jak długo chcę a zima hmm no cóż przyzwyczajeni jesteśmy już i trzeba znaleźć sobie inne zajęcie :-X
W sumie to jesień aby przeczekać a potem już dechy i na wyciąg 8)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Październik 03, 2018, 14:26:43
Odpowiedź #43
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
W tej cenie nie kupię. Szukam tańszego rozwiązania, może kiedyś się trafi.

Jeszcze taki filmik - wzdłuż południowego brzegu Biseva:
https://youtu.be/1cKEsiNgGpA
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Październik 03, 2018, 14:40:26
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 1208
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Pływanko chyba o zmierzchu:)
Pogadaj z Krzyśkiem vel saradog. może znajdzie Ci jakiś swój patent na tę dolegliwość.

Mnie pomimo 10 stopni i silnych wiatrów, wczoraj też natura wezwała aby zmierzyć się z żywiołem na Zatoce Gdańskiej ale trzymałem się blisko brzegu i wypieprzyć 200 litrów paliwa 8) (bedzie lżejsza przy wyciąganiu ;))
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp