Autor Wątek: Shetland 570 - zważony  (Przeczytany 2595 razy)

Kwiecień 04, 2017, 14:50:48
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Info dla posiadaczy względnie planujących zakup tego typu łodzi.
Zważyłem mój okręt - na wadze w punkcie gdzie opał sprzedają.
Łódź wyposażona w materace, szafki, aku, sterociąg, okablowanie. Bez silnika, paliwa, WC, wody - dokładnie 750 kg. Wagę przyczepy już odliczyłem.
Warto wiedzieć, szczególnie planując zakup przyczepki i w kontekście posiadanych uprawnień (prawo jazdy).
Pozdrowienia dla forumowiczów.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 04, 2017, 15:21:05
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 653
  • Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się zabawa
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Czyli  z przyczepką + silnik   dobra tona lub nieco więcej ?  ;) choć zawsze miałem wrażenie że to cięższa udka  :-\  Aż się się  boję moją  Czajna  Babe na wagę  zabrać  :) wzrokowo obstawiam że  ma z 1,5 t  :P
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy.

Kwiecień 04, 2017, 16:07:38
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2804
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Troche paliwa i wody 800, silnik z pełnym osprzętem 200, przyczepka 300-350 (zazwyczaj koło zapasowe, trap_
DMC przyczepy 1300 może być na styk lub za małe

Mój "lekki" 5,4 RIB zważony na przyczepie w pełnym rynsztunku miał 1250 na przyczepie DMC 1300.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 04, 2017, 17:25:25
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Ja też zważyłem bo targnęły mną wątpliwości czy mogę to legalnie wozić. Wychodzi na to, że nie.
Już szukam przyczepy i wybieram się na egzamin na kod 96 (czy jak się to zwie) żeby to legalnie i BEZPIECZNIE targać po naszych nie zawsze jakościowo dobrych drogach.
Tylko jak ten sprzęt przestawić z jednej przyczepy na drugą bez wody? Chyba bez dźwigu ani rusz.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 04, 2017, 21:31:15
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2804
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
B96 to "tylko egzamin" ale dokłądnie taki sam jak na "B+E"
Więc może warto wykupić kurs i zdać już to B+E (powtarzam egzamin się niczym nie rózni a na kursie uczą jak go zdać)

Daleko masz do tej wody ?
Bo samo kupno odpowiedniej przyczepy to jedno ale porządne jej ustawienie trochę zajmuje.
Pamiętam, że w Augustowie trochę czasu to trwało.

Ze 3 razy łódka była slipowana zanim rezultat był zadowalajacy.

Daleko masz do "wody" ? Bo najlepiej byłoby podjechać do slipu jednak.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 05, 2017, 09:15:53
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Na siłę da się to chyba zrobić na miejscu. Mam wodę za domem, za laskiem, parę km. Nawet slip jest ale nie wiem w jakim stanie. Używany przez wędkarzy (na zbiorniku jest zakaz pływania na silnikach spalinowych).

Co do "B96". O ile mi wiadomo kursu na to nie ma a egzamin polega tylko na manewrach po placu z przyczepą, egzaminu teoretycznego też nie ma. Chyba, że się mylę?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 05, 2017, 12:43:04
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1473
    • Warszawa / Załubice
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Tylko jak ten sprzęt przestawić z jednej przyczepy na drugą bez wody? Chyba bez dźwigu ani rusz.
Szkutnika w okolicy z P orzadnymi podnosnikami znaleźć.
Ja swoimi mogę bezpiecznie podnieść 3 T  na 180 cm. Przy większym ciężarze podwójne belki 80x40x4 na długości 3m już się gną i trzeba dodatkowe zabezpiecznie stosować. Podstawa to dobre wciągarki i stalowki bo jak przekładnia chrupnie metr nad ziemią to robi się problem a jak strzeli linka to jeszcze krzywdę czlowiekowi zrobi. Ja mam Alko 900c z linka 19x7 przez zblocze.


Podnosniki są ok bo są mobilne, można do portu zabrać ale lada moment będę robił bramy z wciagarkami lancuchowymi bo przy kilówkach i większych masach pasy lepiej się spisują niż belki.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Kwiecień 05, 2017, 13:19:48
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 2804
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie

Co do "B96". O ile mi wiadomo kursu na to nie ma a egzamin polega tylko na manewrach po placu z przyczepą, egzaminu teoretycznego też nie ma. Chyba, że się mylę?

Jedyna róznica pomiędzy B96 a B+E to właśnie kurs

A te "jakieś manewry" to wlasnie egzamin praktyczny.
Najpier prosili przyczepic przyczepę do auta a auto na egzaminie kamer lub czujnikow nie ma ...
Były pytanka aby nazwać wszystkie światła, mogą być o el silnika, itp.
Potem 3 manewry do wykonania. Na Odlewniczej przyczepiali sie nawet do braku kierunku przy parkowaniu tyłem z przyczepą.
Potem była jazda po miescie. Dobrze jest wiedzieć, że przy manewrach możesz się poprawić dając do przodu i wyrównując.

Ja się dowiedziałem dopiero po egzaminie. Na YT powinny być opisane manewry, pytania, zasady
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 05, 2017, 13:37:02
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 1473
    • Warszawa / Załubice
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dobrze to jest wiedzieć żeby w Scudo obniżyć sobie zagłówek drugiego rzędu siedzeń bo skutecznie zasłania wszelką widoczność. A liczba korekt jest ograniczona więc nie można bez końca...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Kwiecień 07, 2017, 19:49:45
Odpowiedź #9
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Na B96 jazda po mieście? Czytałem, że tylko manewry po placu...
Czytałem, że wymagania są zależne od WORDU. Ponoć w niektórych możesz nawet egzaminatora prosić o pomoc przy podczepianiu, bo w praktyce też można przecież z pomocy skorzystać. Rzeczywiście dobrze jest wziąć kilka lekcji i języka zasięgnąć jaki to zwyczaje panują lokalnie.
Kłopot tylko kiedy czas na to znaleźć?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Czerwiec 19, 2017, 21:48:55
Odpowiedź #10
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
No więc stało się, egzamin na B+E za mną. Teraz tylko czekać na dokument.
Acha, przyczepę podmieniłem na lokalnym zalewie. Pływać nie wolno ale wodowanie bez kłopotu.
I tak na marginesie: wodując łódź bez silnika dobrze jest zatkać otwory od mocowania silnika, szczególnie te poniżej linni wody. Jest wtedy znacznie mniej wody w łodzi  :)
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Czerwiec 20, 2017, 17:08:37
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 2486
  • Akwen: Odra środkowa
No i w ogóle spuszczając łódkę na wodę dobrze jest zatkać jej wszystkie otwory i pozamykać zawory przez które może dostać się do łódki woda 8).
Pozdrawiam

Sierpień 22, 2017, 14:47:09
Odpowiedź #12
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Akwen: Odra środkowa
Ciekawy temat. Wiele się z niego dowiedziałem, szczególnie w sprawie prawka B+E też mi się przyda.
Zapraszam do lektury mojego bloga o tematyce wodniackiej:
   http://wioslem.blogspot.com/