Skocz do zawartości

Słabe wyjście w ślizg/łódź dziwnie podskakuje


Qbolos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W tym roku udało mi się zmienić łódź na większą, silnik został ten sam. Tak jak się spodziewałem wzrosło spalanie, zmniejszyła się prędkość maksymalna jednak najbardziej martwi mnie wejście w ślizg. Mój zestaw to escapada 600 z silnikiem Honda 150hp  nowej generacji, stalowa śruba. Łódź ma duży problem z wejściem w ślizg, dopiero po dociążeniu dziobu lub opuszczeniu silnika trymem maksymalnie na dół jako tako się zbiera. Istnieje jeszcze jeden problem, rozpędzając się do prędkości maksymalnej nawet na płaskiej tafli wody łódź po uzyskaniu pewnej prędkości zaczyna nienaturalnie podskakiwać i usunąć to można jedynie opuszczając silnik trymem maksymalnie w dół jednak powoduje to straszny rozbryzg wody. Silnik ładnie wchodzi na obroty. Dodam że pływałem na testach z producentem łodzi zestawem z silnikiem o takiej samej mocy i nie zaobserwowałem takich problemów jak u siebie, łódź dużo ładniej wchodziła w ślizg i nie podskakiwała przy wyższych prędkościach.

Zastanawiam się czy istnieje jakiś inny rodzaj regulacji niż trym i rodzaj śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do producenta i po bardzo miłej rozmowie dowiedziałem się że to kwestia śruby. Dostałem również numer telefonu do klienta który posiada identyczny zestaw i zetknął się z tym samym problemem, metodą prób i błędów dobrał śrubę i jest bardzo zadowolony z efektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbolos, w escapadzie podstawą jest właściwy dobór śruby napędowej. W przypadku Hondy obroty zalecane przez producenta przy pełnym otwarciu przepustnicy to zakres 5000-6000obr/min

Śrubę w tym przypadku dobierasz tak, że jak będziesz płynąć w sam ustawiasz maksymalnie trymer w dole i ma ci się dokręcić do 5900-6000obr/min

Escapada ma tak ustalony kąt na pawęży, że nie ma potrzeby jej mocno trymować podczas płynięcia. Od maksymalnie dolnego położenia wystarczy dosłownie delikatnie podnieść silnik aby osiągnąć już prędkość max. - po prostu musisz do tego się przyzwyczaić. Nie oznacza to, że słabo wchodzi w ślizg.

Ta łódź właśnie ma duże zalety łatwości wchodzenia w ślizg oraz zwrotności.

Dla przykładu powiem Tobie, że na silniku 150KM bez większego problemu wszedłem w ślizg z 2 osobami na dachu, 1 na dziobie, 4 na tylnej kanapie, ja jako sternik i jeszcze jeden pasażer ( wszyscy dorośli ) czyli 9!!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do producenta i po bardzo miłej rozmowie dowiedziałem się że to kwestia śruby. Dostałem również numer telefonu do klienta który posiada identyczny zestaw i zetknął się z tym samym problemem, metodą prób i błędów dobrał śrubę i jest bardzo zadowolony z efektu.

To problem rozwiązany :)

Trzeba tylko zakupić taką samą śrubę i pływać w ślizgu z pełnym zadowoleniem  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...