Skocz do zawartości

Śruba 3 płatowa a 4 płatowa


Gruby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoku nie przeliczasz, on jest przecież jaki jest. Przy 4 płatach rośnie efektywność, lepiej się odpycha ale to przy średnich prędkościach, powyżej 50km/h już nie nie ma takiej przewagi nad trzypłatową. Czwarty płat wpływa na zwiększenie powierzchni roboczej, działa jak zwiększenie średnicy śruby.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie parametry jak DAR i BAR.

Dar to wskaźnik zagospodarowanej powierzchni koła przez powierzchnie płatów.

BAR to współczynnik powierzchni łopaty, jest parametrem używanym do określania związku rozmiaru łopaty śmigła z jego średnicą.

 

Proporcje skoku i średnicy- praktyczna zasada mówi, że 1 cal średnicy odpowiada 1 1/2 do 2 cali skoku.

Są jeszcze kawitacja, moment obrotowy i obroty.

Tak jak Zibi wcześniej pisał, żeby się w to jako tako wgryźć studia licencjackie nie wystarczą. Co najmniej doktorat jest potrzebny  ;)

Praktycznie, w b.dużym uproszczeniu, można porównać parametr DAR dla dwóch śrub. Powinien być podobny. Jeżeli zwiększysz liczbę łopat, a nie zmniejszysz ich powierzchni, to zabraknie momentu obrotowego , żeby tym kręcić.

 

Dla łodzi 600kG  z silnikiem 65HP i prędkości ok. 30w

maszyna wykalkulowała takie śruby:

 

Schowek01.jpg.2b3d0abf212f06f2f69f0539ca1921c9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...