Autor Wątek: Świeży motorowodniak i jego łajba ;p  (Przeczytany 728 razy)

Październik 05, 2020, 08:46:42
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witam, jak wiadomo człowiek cieszy się zawsze dwa razy - Raz gdy kupuje nowy sprzęt, drugi raz gdy takowy sprzedaje :D

Ja się cieszę ten pierwszy ;P

Stałem się szczęśliwym posiadaczem łodzi motorowej:
5,5m długości, kabina (była dłuższa, lecz poprzedni właściciel usunął dach nad sterówką) silniczek 20 wściekłych koni ;p
Wpierw popływam na tym silniku, z czasem będę chciał wstawić coś odrobinkę mocniejszego (40-50 KM)

Teraz najpiękniejsze chwile przede mną, czyli wyszukiwanie informacji w internetach celem rejestracji łodzi w PZMiNW(aktualnie zarejestrowana w starostwie na sprzęt pływający wykorzystywany do amatorskiego połowu ryb), oraz przyszykowanie łódki do przyszłego sezonu (nowy antyporost. odświeżenie i ogarnięcie wnętrza/pokładu i dostosowanie łódki pod siebie :)

Więc, się chwalę i raz jeszcze witam serdecznie wszystkich :D

Edit: Załączniki można otworzyć w nowej karcie, wtedy widać całość zdjęcia ;)

Październik 07, 2020, 13:06:21
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 6319
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie musisz jej w ogóle rejestrować jeśli będziesz pływać na silniku 20KM. Jak zmienisz silnik to rejestrujesz w Starostwie. W PZMiNW już nie musisz, zmieniły się przepisy.

http://forum-motorowodne.pl/rejestracje-ubezpieczenia-i-uprawnienia-motorowodne/rejestracja-lodzi-motorowych/
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 08, 2020, 10:24:07
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dziękuję za odpowiedź :)

W takim wypadku chwilowo pozwolę sobie nie rejestrować łodzi, do czasu doprowadzenia jej do zadowalającego mnie stanu :D

Z ciekawostek:
Jesto to jednostka wybudowana przez Beaves Marine, Tollesbury Essex.
Wczesne lata 70te do późnych 80tych. Łódź z rodzaju "center cockpit"

Typ: Touring 550 AK
długość: 5,50m,
szerokość 2,10m,
wyporność: 0,435 t

lub

Typ: Europa 4 (2+2) Cabin River/Canal cruiser
Długość: 5,49m
Szerokość: 2,05m
Zanurzenie: 0,41m
Waga: 432kg

Ciężko coś o nich znaleźc. Musiałem posiłkować się forami "w języku wroga" ;p. Co ciekawe, wycinanie kabiny rufowej było powszechną praktyką u użytkowników (domniemam po zdjęciach)
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2020, 10:43:12 wysłana przez herbat »