Skocz do zawartości

Tige PRE2000i SLM COMP do nart wodnych i wakeboardu


marcink
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że sporty wodne są nam bardzo bliskie, razem z 2 kolegami postanowiliśmy kupić profesjonalną łódź do wakeboardu i nart wodnych. W Polsce rynek używanych tego typu łodzi praktycznie nie istnieje, ofert na allegro nie ma od 2 czy 3 lat, są pojedyncze egzemplarze ale sprzedają się wśród znajomych/zainteresowanych nie pojawiając się w ogóle w ogłoszeniach. W USA oczywiście wybór ogromny ale problem z transportem, spory wybór również w UK ale dość daleko, choć byliśmy na to przygotowani, okazję udało się upolować w Niemczech na ebay'u :)

Jest łódź marki www.tige.com model PRE 2000i SLM COMP z 1999 roku.

 

Z tego co mi wiadomo jest to jedyna łódź tej marki w Polsce :) jest kilka sztuk Malibu, Mastercraft, CorrectCraft Ski Nautique ale Tige nie ma chyba żadnej.

 

Charakterystyczne dla tych łodzi jest to, że mają potężne silniki i śrubę osadzoną bezpośrednio na wale który idzie pod kątem przez dno, przez co śruba jest "pod" łodzią. Tzw Direct-Drive. Przekładnie są zazwyczaj 1.2 (lub 1.5):1 lub 1:1 (tak jest w naszym przypadku) Śruba ma zupełnie inny kształt i rozmiar oraz dość ciężko na rynku o używaną:/

 

Silnik jaki jest w Tige to popularny 5.7 V8 na bloku chevroleta tzw. "chevy marine" z gaźnikiem holley 260KM mocy. WOT powinien być ok 4400-4500 rpm , na razie przy śrubie 13x13 jest 3800rpm więc nie jest najlepiej dobrana. Stan silnika mechanik określił na super, wszędzie po 10atm :)

 

Z ciekawostek łódź ma zamontowany "tempomat" czyli PerfectPass. Dzięki niemu możliwe jest płynięcie ze stałymi obrotami lub prędkością - funkcja nieoceniona przy pływaniu z wakeboardem lub nartami.

 

Dodatkowo jest w niej autorski firmy Tige system TAPS, jest to pojedyncza, centralnie zamocowana płyta na pawęży (jak w trim tabs) z siłownikiem, opuszczana i podnoszona, która w połączeniu ze specjalnym kształtem dna (convex hull) umożliwia kształtowanie fali (większa do wakeboardu, mniejsza do nart)

 

W komplecie była też wieża do holowania od firmy http://tribalwatersports.co.uk/, uchwyt na deski, oraz głośniki z puszkami.

 

Wrażenia z pływania są takie, że to taki pociąg-traktor na wodzie :) ma taką moc, że 100kg wakeboardzistę wyciąga z wody w 0,5 sekundy, myślę, że spokojnie pociągnęłaby 4-5 narciarzy :) Prędkość max na razie przy źle dobranej śrubie to 56km/h ale nie sądzę by wiele wzrosła. Łódź jest przepotężnie silna ale nie wyścigowa. No i ten odgłos V8....:)

 

Jest w niej kilka kosmetycznych spraw do poprawy na długie, zimowe wieczory, niemniej jednak pływamy nią już teraz i będziemy pływać do końca sezonu :)

4.JPG.1eb21868cc54a4fd211f554dc89cc9fd.JPG

3.JPG.9684a288a9f668fe22dbb654232b8358.JPG

2.JPG.1aa12b9cff5243b94ba34996ad84c777.JPG

1.JPG.b3a84a722ef511195f66f75916b8c76a.JPG

528762_241682005954864_1513240469_n.jpg.82d56fb183e6089ed76cf9a9f17846c3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fala jest na prawdę konkretna, przede wszystkim ma inny kształt niż ta, która robi się za silnikiem zaburtowym, nie jest napowietrzona, dzięki czemu jest twardsza, czuć to przy wybiciu jak i przy lądowaniu jeśli skoczy się zbyt blisko ;)

W dużej mierze za wielkość fali odpowiada kształt dna, który jest inny niż przy tradycyjnych łodziach.

Zupełnie inaczej manewruje się łodzią, która ma stałą śrubę i ster za nią, manewry w porcie trzeba trochę poćwiczyć ;)

 

W planach mamy aby ją solidnie dociążyć zbiornikami na wodę tzw fatsack'ami. Na razie mamy 1szt 540lb czyli ok 250kg, docelowo będą 2-3 po 250kg po bokach silnika i może na rufie.  Proriderzy potrafią dociążyć podobnych gabarytów łódź nawet ponad toną wodnego balastu :) Wrzucę zdjęcia fali jak ją dociążymy.

Na razie współczuje wędkarzom na Zegrzu w małych drewnianych łupinkach, którzy cumują na szlaku aby powędkować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie współczuje wędkarzom na Zegrzu w małych drewnianych łupinkach, którzy cumują na szlaku aby powędkować....

 

Dębę się kłania  >:D  i to nie tylko w szlaku

 

no dobra, napisz ile ona wyszła w zakupie, bo mnie już głowa boli od tego przeglądania ebaya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia tyłu nie zrobiliśmy bo było sporo spraw, które trzeba było przy niej zrobić zanim zaczęliśmy pływać i wypadło nam z głowy:) Jak wyjmiemy ją z wody to wrzuce fotki dna i rufy.

 

Przy okazji mogę polecić serwis APS Marine i p. Sławka jako NAJLEPSZY serwis z jakim miałem do czynienia, zarówno jeśli chodzi o fachowość, dostępność części oraz terminowość :) Przy okazji jest to bodajże jedyny fachowiec znający się na direct-drive i v-drive.

 

Co do ceny to aukcję wygraliśmy za 6 tyś.  euro :):) później doszły jeszcze koszty transportu i przeglądu/serwisu drobnych spraw ale w sumie wyszło i tak ok 50% wartości tego typu łodzi w tym roczniku porównując do cen np w UK więc można powiedzieć, że trafiła się okazja :)

 

Jeśli ktoś z okolić ma ochotę popływać na desce z nami to zapraszam, wejściowe to kanister paliwa bo silnik pali jak wariat ;)

 

@mzalewski: pływamy zazwyczaj w okolicach Jachranki, raczej bliżej mostu (po prawej)  niż zapory ale jak nas wypatrzysz to podpływaj, obczaisz z bliska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...