Ryszardo Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca Dzień dobry, pojawiły się nowe akumulatory LiFePO4 z dopiskiem Dual Purpose, które mają zmodyfikowany BMS, mogą służyć jako rozruchowe i hotelowe jednocześnie, można je wg. producenta zastosować zamiast ołowiowych (zwykłych, AGM) 1 do 1, ciekawa propozycja, nie trzeba komplikować sobie instalacji podzielonej na dwa akumulatory (startowy, hotelowy) z ładowarkami DC-DC. Przykład oferty z opisem: https://allegro.pl/oferta/akumulator-lifepo4-12v-100ah-rozruchowy-grzanie-z-bt-do-lodzi-i-kampera-17557595476 Cena na razie trochę zaporowa ale jak się policzy zakup 2 akumulatorów (jeden zwykły, drugi hotel LiFePO4) plus ładowarka DC-DC (taki separator plus ładowarka) to wyjdzie chyba taniej bez komplikowania sobie instalacji. Co ciekawe akumulator ten ma zabezpieczenie w przypadku rozładowania - odłączy instalację ale pozostawi jeszcze tyle energii żeby uruchomić silnik trzeba tylko na obudowie wcisnąć przycisk. Wymiary ma standardowe, ale waga śmieszna - 11kg 100ah, zarządzany przez aplikację w telefonie. Ciekawa propozycja, może ktoś ma i testuje, co myślicie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Czerwca Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca No fajną opcja, ale w układzie hotel/rozruch chodzi bardziej o bezpieczeństwo że silnik zawsze ma prąd w swoim aku. Inaczej zostaje burłaczenie😊. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszardo Opublikowano 10 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 1 godzinę temu, Saturn napisał: No fajną opcja, ale w układzie hotel/rozruch chodzi bardziej o bezpieczeństwo że silnik zawsze ma prąd w swoim aku. Inaczej zostaje burłaczenie😊. Ok, ale ten akumulator gwarantuje ten rozruch - przy prawie rozładowanym akumulatorze BMS odłączy odbiorniki ale jest jeszcze tyle mocy żeby uruchomić silnik , mamy taki przycisk na obudowie, który przywróci zasilanie i odpalamy bez problemu. Dalej aku jest ładowany z silnika zaburtowego, możemy zawsze go doładować ze słupka w marinie poprzez ładowarkę do LiFePo4. To rozwiązanie raczej dla prostoty instalacji i niskiej masy 11kg - zwykły kwasiak 100ah lub AGM to waga 26-30kg (x2 - rozruch, hotel), jest jeszcze kwestia żywotności - 6000 cykli w porównaniu do 300-400 cykli zwykłego akumulatora, oraz certyfikat IP67 - odporny na wodę i wstrząsy. Tak chwalę te akumulatory a to tylko teoria 😀 z folderów i opisów, a praktyka może nie być taka fajna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Czerwca Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca Super rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.