MIKE_G Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Mam pytanko: Jak podłączyć czujnik paliwa pod NMEA 2000 ? Gdzieś wyczytałem że są konwertery do tego ale nie znalazłem nigdzie do kupienia Ktoś z kolegów się w to bawił ? Łączył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Chyba jakiś box jest potrzebny by to podłączyć http://egarmin.pl/zestaw-startowy-garmin-nmea-2000-010-11442-00.html?search=nmea&page=1 https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/prod66030.html?locale=pl_PL http://egarmin.pl/index.php?route=product/search&search=nmea http://www.multipoint.rix.pl/p/pl/561/2/czujnik+paliwa+garmin+gsf+10+beznyna.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Mam pytanko: Jak podłączyć czujnik paliwa pod NMEA 2000 ? Gdzieś wyczytałem że są konwertery do tego ale nie znalazłem nigdzie do kupienia Ktoś z kolegów się w to bawił ? Łączył ? Witam , potrzebny adapter który pozwala przetworzyć sygnał zwykłego ( rezystancyjnego ) czujnika poziomu paliwa na cyfrowy . Na przykład taki . I też sprawdzić w meni urządzenia współpracującego z adapterem ( echosonda , kart ploter ) czy będzie jego widziało . http://www.maretron.com/products/tla100.php Wariant nr. 2 Czujnik poziomu paliwa pracujący w N2K , ważne żeby urządzenie poprawnie widziało taki czujnik . Jest na forum spiec od takich spraw i nawet w twoich okolicach , robi to zawodowo . Tu masz jako przykład budowy http://www.caracolyachts.com/cat_27_e%20navigation%20communication.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Wiem,ze nasz forumowy kolega robił to z silnikiem evina i nawigacją G720s, do dzisiaj działa i fajnie to chodzi.Ale nie będę wybiegał przed orkiestrę, może sam się ujawni:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Dzięki za odpowiedzi ;D Włąśnie chodzi mi o to żeby podłączyć to pod zegary Evina i pod 721xs :-) Który cwaniak to robił? Przyznać sie bez bicia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Uważaj bo na końcu nick-a ma psa. ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Dokładnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Masz kilka możliwości na ten gadżet : Najtańszy to : Lowrance EP-65R Fluid Level konwerter NMEA2000 mam go za 250zł ale jest niezbędny jakiś sprzęt Lowrance(np.HDS lub zegar LMF200 aby to z wykalibrować . Druga droższa wersja to Garmin GFL 10 Fluid Level Analog Adapter chyba mam w magazynie używkę za 600zł . Trzecia to kompletny czujnik z którego wychodzi gotowy sygnał NMEA 2000 ale to sprowadzam na zamówienie bo każdy czujnik jest robiony do konkretnego zbiornika (głębokości od 300mm do 3000mm) dokładność do 2% i nie są to żadne ultradźwięki cena 1100zł .(produkt UK) Czwarta wersja jest oparta na dwóch takich czujnikach o którym piszę powyżej i w tym wypadku niweluje tak zwane chlupanie w zbiorniku podczas przyspieszani , czy pracy na fali ale to dość droga zabawa cena za konkretne zapytanie . Odnośnie samego podłączenia do sieci to najlepiej zadzwoń bo pisanie ostatnio ciężko mi idzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Zastanawiam się po co? ;) Wystarczyłoby aby MIKE przeczytał instrukcję montażową która ma wraz z silnikami... ::) ;) Wystarczy podłączyć według instrukcji pod wiązkę silnika czujnik... sam silnik nazwijmy jest "konwenterem".. sygnał cyfrowy idzie z silnika.. podobnie jak z trymem czy zbiornikiem oleju... Nic nie trzeba kombinować i wszystko jest w komplecie... Zawsze jak podłączałem to na zegarach chodziło bez problemu oraz na ploterze też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Uzupełniając moją poprzednią myśl bo pisałem na szybko: Jak już podłączysz czujnik pod wiązkę ( bierz pierwsza parę pod czujnik bo prawdopodobnie masz wiązkę na 2 czujniki, były dostępne różne wiązki) włączasz zapłon i na zegarach znajdujesz funkcje czujnika paliwa. Wybierasz tam typ czujnika ( rezystancja) i następnie wprowadzasz pojemność zbiornika paliwa. Masz jeszcze dodatkowe funkcje jak alarm rezerwy itp.. No i po wszystkim... Poczytaj tez instrukcję od zegarów ;) Pamiętaj o tym, że sieć jest zasilana i abyś nie zdublował zasilania sieci NMEA.. bo może się zdarzyć, ze silnika nie odpalisz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Tylko warto zrobić kalibrację bo można się mocno zdziwić że paliwo nam wyparowało a zegarki cyfrowe pokazują że mamy jeszcze np.30% w zbiorniku . Dobra kalibracja to minimum 6 punktów( i przyzwoity czujnik ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Panowie dzięki za podpowiedzi :-) Jacku chyba będzie mi potrzebna Twoja drobna pomoc. Jak dostane zegary to poczytam co i jak bo zamawiałem czarne a cholera przysłali mi białe. Więc zostawiłem i czekam na podmianke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marar Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Odświeżam troszeczkę temat. Mam pytanko i jeśli mógłby ktoś pomóc to bardzo proszę i z góry dziękuję. Mam silnik Evina. Mam też wtyczkę NMEA do niego z przewodami (czerwony, czarny, niebieski i brązowy). Z drugiej strony mam Garmin Echomap i zasilanie do niego ma też takie kolory przewodów. Czerwony i czarny dam na akumulator a niebieski i brązowy połączę odpowiednio z tymi od wtyczki. Pytanie teraz czy podawać jeszcze zasilanie na ten przewód od wtyczki (czarny, czerwony) , która będzie podłączona do silnika? Czy nie zdubluję tego zasilania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marar Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Ponawiam pytanko z poprzedniego posta. Może ktoś pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.