Autor Wątek: Czujnik poziomu paliwa a NMEA 2000  (Przeczytany 5006 razy)

Marzec 05, 2015, 15:09:53
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mam pytanko:
Jak podłączyć czujnik paliwa pod NMEA 2000 ?
Gdzieś wyczytałem że są konwertery do tego ale nie znalazłem nigdzie do kupienia
Ktoś z kolegów się w to bawił ? Łączył ?

Marzec 05, 2015, 17:05:45
Odpowiedź #1
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko

Marzec 05, 2015, 17:52:46
Odpowiedź #2
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 708
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Mam pytanko:
Jak podłączyć czujnik paliwa pod NMEA 2000 ?
Gdzieś wyczytałem że są konwertery do tego ale nie znalazłem nigdzie do kupienia
Ktoś z kolegów się w to bawił ? Łączył ?

Witam , potrzebny adapter który pozwala przetworzyć sygnał zwykłego ( rezystancyjnego  ) czujnika poziomu paliwa na cyfrowy . Na przykład taki . I też sprawdzić w meni urządzenia współpracującego z adapterem ( echosonda , kart ploter ) czy będzie jego widziało  .
http://www.maretron.com/products/tla100.php
Wariant nr. 2 Czujnik poziomu paliwa pracujący w N2K , ważne żeby urządzenie poprawnie widziało taki czujnik .
Jest na forum spiec od takich spraw i nawet w twoich okolicach , robi to zawodowo  .

Tu masz jako przykład budowy
http://www.caracolyachts.com/cat_27_e%20navigation%20communication.htm
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2015, 18:08:34 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Marzec 05, 2015, 18:50:55
Odpowiedź #3
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2436
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Wiem,ze nasz forumowy kolega robił to z silnikiem evina i nawigacją G720s, do dzisiaj działa i fajnie to chodzi.Ale nie będę wybiegał przed orkiestrę, może sam się ujawni:)

Marzec 05, 2015, 19:26:32
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki za odpowiedzi ;D

Włąśnie chodzi mi o to żeby podłączyć to pod zegary Evina i pod 721xs :-)

Który cwaniak to robił? Przyznać sie bez bicia

Marzec 05, 2015, 19:58:08
Odpowiedź #5
  • Gość
Uważaj bo na końcu nick-a ma psa.  ;D

Marzec 05, 2015, 20:04:08
Odpowiedź #6
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2436
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne

Marzec 05, 2015, 23:34:08
Odpowiedź #7
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 753
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Masz kilka możliwości  na ten gadżet :
Najtańszy  to : Lowrance EP-65R Fluid Level konwerter NMEA2000 mam go za 250zł ale jest niezbędny jakiś sprzęt Lowrance(np.HDS lub zegar LMF200 aby to z wykalibrować .
Druga droższa wersja to Garmin GFL 10 Fluid Level Analog Adapter chyba mam w magazynie używkę za 600zł .
Trzecia to kompletny czujnik z którego wychodzi gotowy sygnał NMEA 2000 ale to sprowadzam na zamówienie bo każdy czujnik jest robiony do konkretnego zbiornika (głębokości od 300mm do 3000mm) dokładność do 2% i nie są to żadne ultradźwięki cena 1100zł .(produkt UK)
Czwarta wersja jest oparta na dwóch takich czujnikach o którym piszę powyżej i w tym wypadku niweluje tak zwane chlupanie w zbiorniku podczas przyspieszani , czy pracy na fali ale to dość droga zabawa cena za konkretne zapytanie .
Odnośnie samego podłączenia do sieci to najlepiej zadzwoń bo pisanie ostatnio ciężko mi idzie .

« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2015, 23:39:05 wysłana przez saradog »
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 06, 2015, 07:28:13
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Zastanawiam się po co?  ;)

Wystarczyłoby aby MIKE przeczytał instrukcję montażową która ma wraz z silnikami...  ::)  ;)
Wystarczy podłączyć według instrukcji pod wiązkę silnika czujnik... sam silnik nazwijmy jest "konwenterem".. sygnał cyfrowy idzie  z silnika.. podobnie jak z trymem czy zbiornikiem oleju... Nic nie trzeba kombinować i wszystko jest w komplecie...
Zawsze jak podłączałem to na zegarach  chodziło bez problemu oraz na ploterze też
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 13:32:58 wysłana przez jaceksu79 »

Marzec 06, 2015, 20:01:20
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Uzupełniając moją poprzednią myśl bo pisałem na szybko:
Jak już podłączysz czujnik pod wiązkę ( bierz pierwsza parę pod czujnik bo prawdopodobnie masz wiązkę na 2 czujniki, były dostępne różne wiązki) włączasz zapłon i na zegarach znajdujesz funkcje czujnika paliwa. Wybierasz tam typ czujnika ( rezystancja) i następnie wprowadzasz pojemność zbiornika paliwa. Masz jeszcze dodatkowe funkcje jak alarm rezerwy itp.. No i po wszystkim...
Poczytaj tez instrukcję od zegarów  ;)
Pamiętaj o tym, że sieć jest zasilana i abyś nie zdublował zasilania sieci NMEA.. bo może się zdarzyć, ze silnika nie odpalisz  ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 20:09:19 wysłana przez jaceksu79 »

Marzec 06, 2015, 21:37:21
Odpowiedź #10
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 753
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Tylko warto zrobić kalibrację bo można się mocno zdziwić że paliwo nam wyparowało a zegarki cyfrowe pokazują że mamy jeszcze np.30% w zbiorniku .
Dobra kalibracja to minimum 6 punktów( i przyzwoity czujnik ).
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 07, 2015, 18:50:08
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Panowie dzięki za podpowiedzi :-)

Jacku chyba będzie mi potrzebna Twoja drobna pomoc. Jak dostane zegary to poczytam co i jak bo zamawiałem czarne a cholera przysłali mi białe. Więc zostawiłem i czekam na podmianke

Kwiecień 29, 2018, 22:51:04
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Budziszewice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Odświeżam troszeczkę temat. Mam pytanko i jeśli mógłby ktoś pomóc to bardzo proszę i z góry dziękuję.
Mam silnik Evina. Mam też wtyczkę NMEA do niego z przewodami (czerwony, czarny, niebieski i brązowy). Z drugiej strony mam Garmin Echomap i zasilanie do niego ma też takie kolory przewodów. Czerwony i czarny dam na akumulator a niebieski i brązowy połączę odpowiednio z tymi od wtyczki. Pytanie teraz czy podawać jeszcze zasilanie na ten przewód od wtyczki (czarny, czerwony) , która będzie podłączona do silnika? Czy nie zdubluję tego zasilania?

Maj 06, 2018, 20:39:10
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Budziszewice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ponawiam pytanko z poprzedniego posta.
Może ktoś pomóc?