skipper Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Po spędzonej nocy na łodzi,a było chłodno więc Webasto chodziło długo,nie wspomnę o radiu, TV i przetwornicy 12/230 bo staliśmy w głuszy,bez opcji podłączenia się do prądu,rano silnik zapalił ostatkiem prądu. Dlatego zastanawiam się nad zakupem w przyszłym sezonie trzeciego akumulatora albo generatora,z tym że nie marinne bo te są horendalnie drogie tylko zwykłego,ale tu mam pytanie czy jest sens,bo marketoski generator słabo zapala żarówkę 40W ,więc jak kupić to jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Witam , aku od silnika musi być nie nietykalny !!!! Nie może od niego niczego być zasilane . Drugi aku można nawet zabić ale zawsze silnik musi odpalić . U siebie zrobiłem tak że nawet rozruchowy ładuję się w pierwszej kolejności i dopiero jak ma na nim 13,8v dołączany drugi do ładowania . W razie większych problemów ( padnięcie głównego silnika ) generator na wielu nie przyda się , jakoś trzeba wrócić ;) czy wygrzebać się z fali przybojowej . Lepsze jest silnik rezerwowy z cewką umożliwiającą ładowanie aku . Waży tyle co generator ale jak że bardziej pomocny . Mój rezerwowy ma ładowanie 6A co daję jakieś 65-70wat , wystarczy żeby w razie czego naładować aku za godzinkę na rozruch głównego silnika , a dalej z górki ;) . I jeszcze jedno taki generator chodzi znacznie głośniej niż silnik . Przynajmniej te które miałem przyjemność odpalać tak mieli , choć i ma większy prąd . Nie wiem czy byłem pomocny , ale tak to widzę , pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 rano silnik zapalił ostatkiem prądu. Piszesz, ze masz dwa aku. To jeden nie jest rozruchowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 rano silnik zapalił ostatkiem prądu. Piszesz, ze masz dwa aku. To jeden nie jest rozruchowy? Zużycie prądu było tak duże że zjadło obydwa,(dwie 115Ah żelowe).Wiem o czym myslisz,powinienem zostawić na przełączniku na 1 i czekać aż padnie,dałem na obydwa,ale to znaczy że jeden nie wystarczy. W lecie nie było problemów,podejrzewam że Webasto sporo łyka. Czeburaszka ;dzięki za info,też tak myslę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Pogadaj z @saradog'iem-Krzyśkiem, z pewnością znajdzie jakieś rozsądne rozwiązanie Twojego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Podstawowa wada przełączników do aku 1+2 to to że na początek aku jeśli nie są identyczne i nie zawsze pracują równolegle to słabszy wyciągnie dla zrównania napięcia z tego pełniejszego czyli już mamy stratę która nie jest zużyta do napędu naszych zabawek (osw, tv,radio,itp) więc jeśli używamy dwóch aku to róbmy to oddzielnie wysysamy jeden a potem drugi a na pewno zabawki popracują na jachcie dłużej . Odnośnie agregatów nie marynistycznych to podstawowa wada to hałas jaki wytwarzają nawet te markowe np.Honda . Mam to sprawdzone w praktyce na początek był w bakiście rufowej wyciszonej potem na platwormie rufowej w wyciszonym pojemniku a w ostateczności wylądował w garażu :) . W moim przypadku mam na jachcie solar 140W który daje w pogodny dzionek dobre 5A . Łatwo policzyć ile zabawek napędzi lub jaki prąd załaduje do aku . Webasto to najpopularniejsze Air Top 2000 pobiera srednio ok. 1,6A na godzinę . Truma na maxa 1,1A na połowę mocy 0,6A . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docent1773 Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Musisz odseparować od siebie te dwa akumulatory bo tak jak mówi saradog mimo przełącznika, jesli akumulatory są ze sobą połączone to napięcie na nich się będzie wyrównywało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 i w dodatku idzie wtedy duży prąd między akumulatorem rozładowanym a tym pełnym co zmniejsza jego żywotność. Przerabiałem temat jak w moim wycieczkowozie Musso tworzyłem instalacje 2 akumulatorową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 9 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Dzieki koledzy za info,dużo wiedzy. Jak sprawdzić żelówkę jaką ma sprawność,bo może mi któryś pada? Zauważyłem że jeden jest starszy,czy to takim samym przyrządem jak do zwykłego aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Można takim od zwykłych aku . Ale jak chcesz zrobić to bardzo dokładnie to już sporo czasu jest potrzebne i sprzęt ,a tego na naszym runku jest niewiele . Pochwalę się że taki posiadam bo swego czasu testowałem sporo specjalistycznych ogniw różnych typów . Moja rada jak chcesz to zrobić raz a dobrze nie będzie tanio ale na 5-6 lat będziesz miał to z głowy . Oddzielny aku startowy (święty tylko start) . Drugi bank tz. hotelowy tak około 240Ah no chyba że potrafisz mieszkać w krzakach więcej jak 2 dni to co podałem x2 bez odpalania silnika i zasilania alternatywnego . Producent aku to albo to co najlepsze na tą chwile numer 1 na świecie http://www.lifelinebatteries.com/marinedeepcycle.php Albo Victron ,Masterwolt generalnie to te same baterie ale to już klasa niżej od Lifelinebat. Ale podstawa to dobre ładowarki do takich baterii i co najważniejsze nie pozostawiać rozładowanych aku na kilka dni bo taki stan zabije nawet te najlepsze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 10 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Ładowarkę chyba mam niezłą; Centaur Charger Victron Energy, 12V/50A Z twoje wypowiedzi wynika jasno że u mnie brak trzeciego aku. tzw startowego,bo reszta wówczas by była tzw.hotelowa z prądem łącznym 220Ah marki Vetus,czyli mam mały niedobór w mocy. Szkoda że do Iławy masz kawałek,bo pewnie byś mi to poskładał tak jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 To tylko 140 km, pogadaj z Krzyśkiem, a nóż widelec wykroi trochę czasu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zahir Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Problem nie rozładowywania akumulatora rozruchowego rozwiązuje diodowy separator napięcia. Niestety problem braku mocy rozwiąże dodatkowy akumulator, a na pewno mały agregat(jest wtedy opcja ładowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.