Autor Wątek: ->recenzja - Elektroniczny system pomiaru zużycia paliwa - Flowtrecs  (Przeczytany 39329 razy)

Wrzesień 10, 2016, 20:02:47
Odpowiedź #60
  • **
  • Wiadomości: 80
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Przyłączam się do pytania kolegi Dawida. Jestem zainteresowany zakupem.
Pozdrawiam Jan Sołtysik, Zbaszyń
                                                               

Wrzesień 10, 2016, 20:56:36
Odpowiedź #61
  • *****
  • Wiadomości: 2792
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
macie tel 601 713 212 do Darka , dzwonić i zamawiać a będziecie zadowoleni tak jak ja  :D

Wrzesień 10, 2016, 22:15:40
Odpowiedź #62
  • **
  • Wiadomości: 80
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Marcin, dziękuję. Temat na poniedziałek.
Pozdrawiam, Jan Sołtysik.

Wrzesień 11, 2016, 20:56:05
Odpowiedź #63
  • ***
  • Wiadomości: 102
    • Tarnów
  • Akwen: Wody lokalne
Ja mam od początku sezonu na swojej łodzi zamontowany ten zegar, najbardziej przydaje się jako zegarek i prędkościomierz. Niestety w żaden sposób nie udało się podłączyć pomiaru obrotów, a pomiar zużycia paliwa jest raczej mało dokładny bo przy silniku 40 KM wskazania zmieniają się nawet o 10l/h podczas płynięcia ze stałą prędkością.
Może to być jednak wina silnika (FORCE 40 KM 90r).

Wrzesień 11, 2016, 21:30:13
Odpowiedź #64
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mam ten sprzęt i u mnie działa wszystko.
Jak nie masz obrotów to brak sygnału z silnika

Wrzesień 12, 2016, 03:59:03
Odpowiedź #65
  • ***
  • Wiadomości: 102
    • Tarnów
  • Akwen: Wody lokalne
Tak wiem, ale próbowałem już podpinać się pod fabryczne wyjście z manetki na obrotomierz, pod impuls jednej z cewek wysokiego napięcia, mam też podłączony ogranicznik obrotów (zakupiony razem z urządzeniem), ale i tak nic.
Odpuściłem bo po sezonie i tak zmieniam silnik.

Wrzesień 12, 2016, 07:10:41
Odpowiedź #66
  • *****
  • Wiadomości: 2792
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa

Wrzesień 14, 2016, 11:12:53
Odpowiedź #67
  • ***
  • Wiadomości: 102
    • Tarnów
  • Akwen: Wody lokalne
U mnie bez ogranicznika tez coś pokazywał, ale na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu pokazywał 6tys obr/min i rosły dalej, wiec gasiłem silnik aby nie spalić urządzenia. Tak było przy ustawieniach fabrycznych, czyli bodajże 1impuls na jeden obrót wału.

Wrzesień 14, 2016, 11:39:49
Odpowiedź #68
  • *****
  • Wiadomości: 2792
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Jest podzialka do ustawienia , instrukcje czytałaś  ^-^

Wrzesień 14, 2016, 22:28:04
Odpowiedź #69
U mnie jak dotychczas podziałka nie pomagała. Wskazania zużycia paliwa i obrotów były błędne. Odesłałem urządzenie i mam je już spowrotem  ustawione od nowa. Od piątku próby ponowne podłączenie i będę testował.
 Silnik Suzuki 30 KM na wtrysku - zobaczymy co będzie :-) zdam relację.
Pozdrówki
Adam

Wrzesień 15, 2016, 01:24:30
Odpowiedź #70
  • ***
  • Wiadomości: 102
    • Tarnów
  • Akwen: Wody lokalne
Czytałem instrukcje i tam właśnie było napisane że podpięcie urządzenia bez ogranicznika obrotów może spowodować jego trwałe uszkodzenie.

Grudzień 29, 2016, 15:48:44
Odpowiedź #71
  • **
  • Wiadomości: 33
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witam,
nie zaglądałem ostatnio na forum, ale widzę, że pojawiło się trochę niejasności odnośnie naszych urządzeń Flowtrecs, więc postaram się je skomentować. Nieprawidłowości odnośnie wskazań zużycia paliwa mogą być spowodowane wyłącznie niewłaściwym zamontowaniem sensora. Głównie przez zamontowanie sensora na wężu o zbyt dużej średnicy i zaciśnięciu go metalową opaską. Takie połączenie jest mocne ale niestety nie zapewnia szczelności i powoduje zasysanie powietrza do sensora. Nie jest to widoczne bo nie ma przecieku paliwa z uwagi na to , że silniki na ogół zasysają paliwo ze zbiornika. Sensory mają natomiast czuły optyczny układ pomiaru przepływu i zliczają tym sposobem dodatkowe pęcherzyki powietrza w paliwie. W takich przypadkach wskazania zużycia potrafią być nawet kilkakrotnie zawyżone (głównie na małych obrotach). Łatwo  sprawdzić czy zjawisko takie występuje jeżeli posiada się plastikowy zbiornik paliwa z zakrętką. W zakrętce jest zaworek odpowietrzający  utrudniający zasysanie paliwa i jeżeli odkręcimy korek (ułatwiając tym samym zaciąganie paliwa) i zużycie paliwa spadnie, będzie to dowodem na nieszczelność przyłącza sensora.
Drugim przypadkiem nieprawidłowych wskazań jest nieosłonięcie sensora przed światłem. W instrukcji w kilku miejscach piszemy, że trzeba je osłaniać  z uwagi na optyczny układ pomiarowy (tworzywo korpusu sensora jest przezroczyste i światło zewnętrzne może wnikać do wnętrza zakłócając pomiar) lecz wielu użytkowników nie zwraca na to uwagi.
Sensory są fabrycznie kalibrowane z dokładnością do 1-2% (każda sztuka !) i jeżeli są poprawnie zamontowane muszą dawać poprawne wskazania.
Następna sprawa to pomiar obrotów. Układ zliczający obroty działa poprawnie jeżeli impulsy RPM z silnika posiadają określone parametry czyli np. amplitudę 5-30V (bez ogranicznika) i kształt prostokątny, trójkątny, itp. bez większych zniekształceń. Jest to normalny licznik który nie może źle działać bo to jest zwykły licznik który zlicza to co dostanie na wejściu. I jeżeli na wejściu ma normalne impulsy, takie jakie dają np. wszystkie silniki z wtryskiem paliwa , to wszystko jest Ok.  Bez wtrysku paliwa w różnych silnikach wygląda to różnie ale problemy jeżeli występują to wynikają głównie z faktu , iż niektóre silniki nie dają regularnych impulsów i zmieniają się one przy zmianie obrotów silnika. Wtedy układ pomiarowy może dawać poprawne wskazania ale nie w całym zakresie obrotów. W takich przypadkach zalecamy zastosowanie dodatkowego sensora (hallotronu z magnesem) przy kole zamachowym, który rozwiązuje te problemy. 

Pozdrawiam
Darek PL

Lipiec 13, 2017, 18:42:51
Odpowiedź #72
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • nad morzem
Ciekawy ten czujnik ale ma jedną podstawową wadę: pomiar w kilometrach....Gdyby dało radę zmianiać jednostki km-Mm , byłoby ok.  Na morzu nie stosuje sie pomiaru w kilometrach.....

Lipiec 13, 2017, 20:44:14
Odpowiedź #73
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Lipiec 13, 2017, 20:53:14
Odpowiedź #74
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Na morzu nie stosuje sie pomiaru w kilometrach.....

Tradycja zostaje wyparte przez wygodę. ..Przesiadajac się z auta wygodnie jest mieć takie same wskazania...
Myślę,  że większość z nas używa jednostek metrycznych... :-X
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135