Skocz do zawartości

Jaki akumulator do łódki?


na ryby.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z akumulatorem na łódce. Dokładnie wygląda to tak. Akumulator żelowy 65A (nienowy). Ładowany z silnika (100 KM yamaha i baterii słonecznej 30W). Zasila rozruch silnika, dwa zegary elektroniczne, dwa echa (lowrenc elit 5 kolor GPS na pełnej jasności wyświetlacza), radio VHS stały nasłuch. W/w to stały pobór podczas pływania, na czas wędkowania wyłączam stacyjkę. W piątek pływałem od 13 do 19 więc wieczorem doszły jeszcze światła. W sobotę około dwóch godzin. W niedzielę od 7 do 18 i o 18 silnikiem ako już nie zakręciło. Wcześniej podczas jednodniowych rejsów nie było żadnych problemów z akiem. Czy ktoś może mi doradzić jakie nowe ako kupić (pojemność)? Wiem że powinny być dwa, jeśli tak to jakie i jak podłączone, żeby alternator i solar je ładował? Czy ładować je ładowarką? Dodam że w sprawie prądu to jestem całkowitym laikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie coś słabo się rozwija ten wątek :(. Jeśli dla kogoś pytanie jest zbyt banalne, infantylne trudno ja nie wiem jaki ako założyć do łódki (żeby nie było za słabe i żeby nie było za duże żeby się nie doładowywało). Ponawiam więc prośbę napiszcie jakich Wy używacie akumulatorów na łodziach podobnej do mojej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij do instrukcji silnika i poszukaj jaki największy akumulator można ładować.

A jeżeli 65 Ah nie jest zbyt duży, to oznacza, że ten co masz już niestety trzeba wymienić.

Poza tym policz jaki prąd pobierają urządzenia i na ile godzin wystarcza np. nowy akumulator.

 

Z Twojego opisu wiem jaki sprzęt elektroniczny masz na łódce, ile godzin pływałeś lub stałeś narybkach, że miałeś włączone światła i że wcześniej akumulator wystarczał.

To co napisałeś to nie jest pytanie  >:( tylko opis  :o

 

Podaj ile prądu pobierają urządzenia, ile czasu je używałeś, ile czasu ładowałeś z baterii i czy były możliwości ładowania pełnym prądem. Napisz co to znaczy doszły światła (jakie, ile prądu pobierają) ile czasu były włączone? :(

Niestety z fusów techniki się nie wywróży :)

 

A jeżeli tego nie wiesz, to jedź z łódką do serwisu, tam może Ci powiedzą. :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dziękuję wątek podesłany przez Admina dużo mi rozjaśnił.

 

Zibi nie mam instrukcji do tego silnika, w ogóle nie mogę rozkminić tego silnika. W niedzielę padł regulator napięcia i zaczęły się schody. Chciałem ściągnąć go z USA bo wiadomo ceny w polskim serwisie są 50% większe i wyssane z palca. Jak wynika z mojej tabliczki znamionowej silnik jest z 2006 roku jak wynika ze strony boats.net yamaha nie produkowała silnika 100 KM :( w 2006 roku. Silniki 100 KM produkowała do 2003 roku. Na Naszym rynku jest trochę silników 100 KM i wynika że są produkowane po 2006 roku. Ustaliłem dziś w Polsce że część (regulator napięcia) do mojego silnika nosi numer katalogowy 6D3-81960-00 i kosztuje 1034 zł. W rozmowie z Panem z serwisu w USA silnik 100 KM z 2003 roku regulator napięcia to numer 67F-81969-10-00 i kosztuje 200$, a ten numer  6D3-81960-00 to część do jakiegoś skutera.

Czy ktoś z Was orientuje się czy te silniki 100 KM z 2006 roku to jakaś produkcja na Europę? 

Czy system oznaczenia części będzie jeden dla całego serwisu yamaha czy może jest jakiś podział na USA/Europa?

Czy jest jakiś zamiennik tego regulatora np? od jakiegoś motocyklu, albo jakieś inne tańsze rozwiązanie naprawy tego regulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , jeszcze jak produkowała ale na Europę , merykanie mają 90hp . Przynajmniej tak to wydedukowałem , bo też przerabiałem temat Yamaha 100hp  ::) . Dla tego na merynkańskich stronach daremnie szukać info i 100hp . OLEWAJĄ oni to równo .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podobnie ustaliłem. Wynika że yamaha 90 HP i 100HP powiedzmy z 2006 roku to dokładnie te same silniki różni je tylko naklejka na czapce. W USA płaci się duże podatki od wielkości motoru i te widełki do 100 HP a właściwie do 99,9 HP są tańsze niż 100 HP i w górę. Rzeczywiście nie mają w swoich systemach 100HP i nic nie chcą pomóc, trzeba rozmawiać z nimi jak by się miało 90 HP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jeszcze pojechałem na łódkę bo chciałem zobaczyć ten numer i zobaczyłem  ;D : Yamaha 67F F100TLR 1013156 G i nr z komputera 67F-02. I tutaj druga zagadka  w schematach z USA silnik zaczynający się od 67F F100TLR to silnik z 2003 roku, a ja wczoraj na drugiej tabliczce widziałem 2005 rok. Czy to oznacza że w USA produkowali ten silnik do 2003 roku a później zrobili go na rynek Europejski w 2005 roku tylko zostawiła opis amerykański F100 TLR zamiast zastosować europejski F100 A? Bo mój silnik na Europę Yamaha robiło od 99-2007 ale właśnie z opisem F100 A. Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zadzwonić na serwis i podać nr. na pewno nie pomylą się . A co dotyczy tabliczek to najpierw trza wyjaśnić czy to oryginał ( na laserach pięknie wycinają  ::) ). Na wszystkie pytania jednym rzutem oka odpowie doświadczony serwisant .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się ustalić jakich parametrów akumulator potrzebuje mianowicie: 12V 70Ah, minimalna ilości prądu przy 0˚C- 380 Amps

 

I teraz pytanie; który akumulator to spełnia, ponieważ nie znalazłem akumulatora o pojemności 70Ah tylko np 60 lub 75...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co nie masz tabliczki? Przecież w tak młodym silniku nie mogła odpaść... :-[

 

Te tabliczki z numerami na silnikach w formie naklejek to jakiś totalny bezsens. W ubiegłym tygodniu myłem Mercurego 99' bo trochę zaleziony był i chciałem stare smary nałożone chyba łyżką spłukać. Nieopatrznie 160 atm z myjki poszło w numer i w połowie się naklejka odkleiła. Nr jest jeszcze czytelny ale muszę go dokleić jakąś dodatkową folią transparentną albo cholera wie jak jeszcze bo zimy może nie przetrwać  :-[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dawno mnie nie było ale napiszę parę słów po zakończeniu przygody z akumulatorem i regulatorem. Padł mi regulator napięcia w silniku dokładnie się spalił. Myślę że stary akumulator 65 Ah w żelu nie dał rady i to moja wina że nie wstawiłem hotelowego. Akumulator jechał z oświetleniem łodzi, radiem, 2x echo, zenzą od czasu do czasu, startem silnika. Myślę że pobór prądu był na tyle duży że regulator nie dał rady doładować akumulatora, akumulator zrobił zwarcie i spalił regulator. Od 2 miesięcy pływam na aku 100 Ah żel tylko do silnika i świateł, a 2x echo i radio śmiga na starym 65 Ah, wszystko działa bez zarzutu. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla regulatora ( do silników z prądnicami) bardziej nie służy  brak kontaktu na klemach niż zwarcie , max obciążenie i zwarcie nie jest problemem , tak konstrukcyjnie zbudowane ( tyrystor ogranicza napięcie poprzez zwarę na masę ) przynajmniej w tych co grzebałem tak było . Aku może mieć zwarcie z różnych powodów nie musi ( i raczej  nie jest ) to być głębokie rozładowanie . Za duże chwilowe prądy rozładowania powodują deformacje płyt i jako skutek zwarcie , i też mocne wibracje w skutek płynięcia po falach , nie każdy akumulator rozliczony na takie wstrząsy . Tak sądzę  :) . W procesie testów eksploatowałem 40 A/h aku  z lapkiem , prądożernym echo ( 8-10A) i startem z tej baterii Yamy 100hp , i nie było większych problemów , jedynie aku mocno męczył się`przy rozruchu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Posiadam używany akumulator Hoppecke net.power 92Ah. Jak się doczytałem jest to AGM. Kupiłem do niego ładowarkę procesorową 6A z trybem ładowania AGM. Baaardzo długo ładuje, chyba jednak mniejszym amperem ale naładowała. Podłączyłem potem zwykły 30 letni polski prostownik transformatorowy, żeby zerknąć co pokazuje amperomierz na nim, ustawiłem również 6A i na wskaźniku pokazuje jakby akumulator był rozładowany i ładuje pełną parą. Po 6 godz. wskazówka spadła na cyfrę 2A i tak stoi. Po naładowaniu powinna spaść do 0. Może ktoś ma pomysł czy to lipna ładowarka czy też zły akumulator lub zna jakąś szybką ładowarkę do takich akumulatorow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...