na ryby.pl Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Witam, Mam problem z akumulatorem na łódce. Dokładnie wygląda to tak. Akumulator żelowy 65A (nienowy). Ładowany z silnika (100 KM yamaha i baterii słonecznej 30W). Zasila rozruch silnika, dwa zegary elektroniczne, dwa echa (lowrenc elit 5 kolor GPS na pełnej jasności wyświetlacza), radio VHS stały nasłuch. W/w to stały pobór podczas pływania, na czas wędkowania wyłączam stacyjkę. W piątek pływałem od 13 do 19 więc wieczorem doszły jeszcze światła. W sobotę około dwóch godzin. W niedzielę od 7 do 18 i o 18 silnikiem ako już nie zakręciło. Wcześniej podczas jednodniowych rejsów nie było żadnych problemów z akiem. Czy ktoś może mi doradzić jakie nowe ako kupić (pojemność)? Wiem że powinny być dwa, jeśli tak to jakie i jak podłączone, żeby alternator i solar je ładował? Czy ładować je ładowarką? Dodam że w sprawie prądu to jestem całkowitym laikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Panowie coś słabo się rozwija ten wątek :(. Jeśli dla kogoś pytanie jest zbyt banalne, infantylne trudno ja nie wiem jaki ako założyć do łódki (żeby nie było za słabe i żeby nie było za duże żeby się nie doładowywało). Ponawiam więc prośbę napiszcie jakich Wy używacie akumulatorów na łodziach podobnej do mojej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Zerknij do instrukcji silnika i poszukaj jaki największy akumulator można ładować. A jeżeli 65 Ah nie jest zbyt duży, to oznacza, że ten co masz już niestety trzeba wymienić. Poza tym policz jaki prąd pobierają urządzenia i na ile godzin wystarcza np. nowy akumulator. Z Twojego opisu wiem jaki sprzęt elektroniczny masz na łódce, ile godzin pływałeś lub stałeś narybkach, że miałeś włączone światła i że wcześniej akumulator wystarczał. To co napisałeś to nie jest pytanie >:( tylko opis :o Podaj ile prądu pobierają urządzenia, ile czasu je używałeś, ile czasu ładowałeś z baterii i czy były możliwości ładowania pełnym prądem. Napisz co to znaczy doszły światła (jakie, ile prądu pobierają) ile czasu były włączone? :( Niestety z fusów techniki się nie wywróży :) A jeżeli tego nie wiesz, to jedź z łódką do serwisu, tam może Ci powiedzą. :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 polecam lekturę : http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/akumulator-do-silnika-zaburtowego-jak-dobrac-do-mocy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Koledzy dziękuję wątek podesłany przez Admina dużo mi rozjaśnił. Zibi nie mam instrukcji do tego silnika, w ogóle nie mogę rozkminić tego silnika. W niedzielę padł regulator napięcia i zaczęły się schody. Chciałem ściągnąć go z USA bo wiadomo ceny w polskim serwisie są 50% większe i wyssane z palca. Jak wynika z mojej tabliczki znamionowej silnik jest z 2006 roku jak wynika ze strony boats.net yamaha nie produkowała silnika 100 KM :( w 2006 roku. Silniki 100 KM produkowała do 2003 roku. Na Naszym rynku jest trochę silników 100 KM i wynika że są produkowane po 2006 roku. Ustaliłem dziś w Polsce że część (regulator napięcia) do mojego silnika nosi numer katalogowy 6D3-81960-00 i kosztuje 1034 zł. W rozmowie z Panem z serwisu w USA silnik 100 KM z 2003 roku regulator napięcia to numer 67F-81969-10-00 i kosztuje 200$, a ten numer 6D3-81960-00 to część do jakiegoś skutera. Czy ktoś z Was orientuje się czy te silniki 100 KM z 2006 roku to jakaś produkcja na Europę? Czy system oznaczenia części będzie jeden dla całego serwisu yamaha czy może jest jakiś podział na USA/Europa? Czy jest jakiś zamiennik tego regulatora np? od jakiegoś motocyklu, albo jakieś inne tańsze rozwiązanie naprawy tego regulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 witam , jeszcze jak produkowała ale na Europę , merykanie mają 90hp . Przynajmniej tak to wydedukowałem , bo też przerabiałem temat Yamaha 100hp ::) . Dla tego na merynkańskich stronach daremnie szukać info i 100hp . OLEWAJĄ oni to równo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 Właśnie podobnie ustaliłem. Wynika że yamaha 90 HP i 100HP powiedzmy z 2006 roku to dokładnie te same silniki różni je tylko naklejka na czapce. W USA płaci się duże podatki od wielkości motoru i te widełki do 100 HP a właściwie do 99,9 HP są tańsze niż 100 HP i w górę. Rzeczywiście nie mają w swoich systemach 100HP i nic nie chcą pomóc, trzeba rozmawiać z nimi jak by się miało 90 HP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 nie mam instrukcji do tego silnika, Ja mam. Aku 70-100Ah. Zresztą możesz pobrać tu: Manual do Yamahy f100 2001 rok Prawym i zapisz jako ( klikamy w link) http://secondsun.pl/piotr/motorowodniactwo/Yamaha%20_f100_2001.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 dzięki musti myślę że instrukcja jest do mojego sinika tylko musiał bym sprawdzić jego numer, a to najszybciej w czwartek. Koledzy orientujecie się gdzie po za tabliczką znamionową można szukać numeru silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 A co nie masz tabliczki? Przecież w tak młodym silniku nie mogła odpaść... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Wczoraj jeszcze pojechałem na łódkę bo chciałem zobaczyć ten numer i zobaczyłem ;D : Yamaha 67F F100TLR 1013156 G i nr z komputera 67F-02. I tutaj druga zagadka w schematach z USA silnik zaczynający się od 67F F100TLR to silnik z 2003 roku, a ja wczoraj na drugiej tabliczce widziałem 2005 rok. Czy to oznacza że w USA produkowali ten silnik do 2003 roku a później zrobili go na rynek Europejski w 2005 roku tylko zostawiła opis amerykański F100 TLR zamiast zastosować europejski F100 A? Bo mój silnik na Europę Yamaha robiło od 99-2007 ale właśnie z opisem F100 A. Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Najprościej zadzwonić na serwis i podać nr. na pewno nie pomylą się . A co dotyczy tabliczek to najpierw trza wyjaśnić czy to oryginał ( na laserach pięknie wycinają ::) ). Na wszystkie pytania jednym rzutem oka odpowie doświadczony serwisant . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Nie tabliczki są ok a serwisanci z Gdyni i Warszawy już sobie zęby połamali, nie wiem co dalej. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 W końcu udało mi się ustalić jakich parametrów akumulator potrzebuje mianowicie: 12V 70Ah, minimalna ilości prądu przy 0˚C- 380 Amps I teraz pytanie; który akumulator to spełnia, ponieważ nie znalazłem akumulatora o pojemności 70Ah tylko np 60 lub 75... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 A co nie masz tabliczki? Przecież w tak młodym silniku nie mogła odpaść... :-[ Te tabliczki z numerami na silnikach w formie naklejek to jakiś totalny bezsens. W ubiegłym tygodniu myłem Mercurego 99' bo trochę zaleziony był i chciałem stare smary nałożone chyba łyżką spłukać. Nieopatrznie 160 atm z myjki poszło w numer i w połowie się naklejka odkleiła. Nr jest jeszcze czytelny ale muszę go dokleić jakąś dodatkową folią transparentną albo cholera wie jak jeszcze bo zimy może nie przetrwać :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
depfin Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 A coś np. z jenoxów, ale tych hobby, one są z myślą o motorówkach m.in. robione, więc wytrzymałe bardzo... A tańsze sporo od zagranicznych marek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na ryby.pl Opublikowano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dawno mnie nie było ale napiszę parę słów po zakończeniu przygody z akumulatorem i regulatorem. Padł mi regulator napięcia w silniku dokładnie się spalił. Myślę że stary akumulator 65 Ah w żelu nie dał rady i to moja wina że nie wstawiłem hotelowego. Akumulator jechał z oświetleniem łodzi, radiem, 2x echo, zenzą od czasu do czasu, startem silnika. Myślę że pobór prądu był na tyle duży że regulator nie dał rady doładować akumulatora, akumulator zrobił zwarcie i spalił regulator. Od 2 miesięcy pływam na aku 100 Ah żel tylko do silnika i świateł, a 2x echo i radio śmiga na starym 65 Ah, wszystko działa bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Dla regulatora ( do silników z prądnicami) bardziej nie służy brak kontaktu na klemach niż zwarcie , max obciążenie i zwarcie nie jest problemem , tak konstrukcyjnie zbudowane ( tyrystor ogranicza napięcie poprzez zwarę na masę ) przynajmniej w tych co grzebałem tak było . Aku może mieć zwarcie z różnych powodów nie musi ( i raczej nie jest ) to być głębokie rozładowanie . Za duże chwilowe prądy rozładowania powodują deformacje płyt i jako skutek zwarcie , i też mocne wibracje w skutek płynięcia po falach , nie każdy akumulator rozliczony na takie wstrząsy . Tak sądzę :) . W procesie testów eksploatowałem 40 A/h aku z lapkiem , prądożernym echo ( 8-10A) i startem z tej baterii Yamy 100hp , i nie było większych problemów , jedynie aku mocno męczył się`przy rozruchu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 http://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/programy-obliczeniowe/dobor-baterii-akumulatorow-serwisowych.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ja mam na swojej łódce akumulatory Sznajder Baterien z Piastowa z certyfikatem PZŻ. Odrębny dla silnika i odrębne życiowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBA Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Witam wszystkich. Mam podobny problem, mianowicie nie wiem jaki akumulator zastosować do silnika YAMAHA F40 BETL z 2005r który właśnie zakupiłem:) ;D :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 A przeczytałeś wcześniejsze posty? Zwłaszcza ten: polecam lekturę : http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/akumulator-do-silnika-zaburtowego-jak-dobrac-do-mocy/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KUBA Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Wybacz musti ale wcześniej przeczytałem i nic nie znalazłem, tak jak i tym razem :( Zero konkretów w stosunku co do mojego silnika. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Najwięcej konkretów na temat konkretnego modelu jest w konkretnym owners manualu dedykowanego konkretnemu silnikowi. Na tacy to najlepiej podają w restaurant ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Posiadam używany akumulator Hoppecke net.power 92Ah. Jak się doczytałem jest to AGM. Kupiłem do niego ładowarkę procesorową 6A z trybem ładowania AGM. Baaardzo długo ładuje, chyba jednak mniejszym amperem ale naładowała. Podłączyłem potem zwykły 30 letni polski prostownik transformatorowy, żeby zerknąć co pokazuje amperomierz na nim, ustawiłem również 6A i na wskaźniku pokazuje jakby akumulator był rozładowany i ładuje pełną parą. Po 6 godz. wskazówka spadła na cyfrę 2A i tak stoi. Po naładowaniu powinna spaść do 0. Może ktoś ma pomysł czy to lipna ładowarka czy też zły akumulator lub zna jakąś szybką ładowarkę do takich akumulatorow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.