marcin.j Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Oryginalny przestał wskazywać dziś podłączyłem nowy ze sklepu bezpośrednio pod alternator i wskazówka idzie do końca skali i tam zostaje, sprawdzałem u siebie podając sygnał z manetki i róbi to samo Silnik dizel 3 cylindrów, alternator był na sprawdzeniu i wszystko jest ok, może macie jakieś pomysły dziękuję z góry pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 U mnie w benzynie był podłączony przez Bocznik ,na pewno pomocny by był jakiś schemat instalacji :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Czy czasem Volvo ,,pałęta" sygnału do obrotomierza nie bierze z czujnika obrotów wału? Taki sygnał ma nie więcej niż 5V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi-007 Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Podlączaliśmy u szwagra w vollvo penta ( też trzy cylindrowy 27 km) obrotomierz uniwersalny i działa już kilka lat. Uniwersalne obrotomierze trzeba wyskalować ( z tyłu ma przyciski bądz pokrętło , nie pamiętam już) Uruchomiliśmy silnik i ustawiliśmy pod wolne obroty bo szwagier pamiętał jakie powinny być. Mechanicy mają mierniki obrotów można się takim posiłkować. Po pierwszym odpaleniu nasz obrotomierz tez pokazywał cuda. Tak było u szwagra. Sprawdz instrukcję obrotomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Szpec od alternatorów potwierdził że jest wyjście sygnału na bolcu oznaczonym W na alternatorze, twierdził że nie było by ładowania jeśli by nie było prądu na tym bolcu, czujnika wału szukałem i nie znalazlem :-\ na kablu do obrotomierza jest przejście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Ostatnio też miałem podobny problem z MD6. Tacho brało sygnał z czujnika obrotów. Nr 15 na rys. : https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742080-30-13661C.aspx Ale w MD 2030 Tacho chyba jednak bierze sygnał z alternatora. http://mantaowners.org/wp-content/uploads/2012/11/Volvo-Do-It-Yourself-Manual-p3.pdf http://www.justanswer.com/boat/1w5g7-volvo-penta-md2030b-tachometer-stopped-working.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Dziękuję za pdf, coby tu zakupić żeby podpasować, dodam że oryginalny obrotek to 3 tyś jakiś kosmos O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Zwykłe tacho z samochodu podłączone do alternatora też będzie działać. Zmiana obrotów to zmiana częstotliwości i napięcia przemiennego. Z jakiegoś starego merola ( chodzi o zakres obrotów) powinien pasować. A że będzie miał trochę niepodłączonych bajerów i kontrolek??? Ja bym je ekstra podłączył pod głośniki z radia niech ,,tańczą" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 11 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Już szukałem samochodowych ale większość ma sygnał z czujnika wału, dziś nawet z Ursusa podpisałem i lipa Tomi może dasz radę wycisnąć za szwagra co takiego założył :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Kolego, za sto kilkadziesiąt zł kup obrotomierz uniwersalny do diesla a następnie go sobie wyskaluj obrotomierzem warsztatowym(optycznym), w razie czego posiadam takowy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi-007 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Tak jak kolega Paweł_Wawa pisze. My kupiliśmy Kus (podobny do takiego z linku, ale nasz chyba nie miał licznika motogodzin) http://boatshop.pl/product/3255/obrotomierz-kus-do-4000-rpm-z-licznikiem-motogodzin.html Jak znasz wolne obroty z przed uszkodzenia starego to wyskaluj na pamięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Dziękuję bardzo ^-^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi-007 Opublikowano 12 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 Szwagier też ma z licznikiem motogodzin. Napisz czy zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2016 jeszcze jeden fachowiec chce zerknąć do obrotka może coś znajdzie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Trochę czasu zeszło, jednak oryginalny obrotek jest walniety , założony używany sprawny i dziala, jednak ten silnik sygnał ma tylko z alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zep Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Witam. Panowie są specami a ja w tym jestem nowy. Szukam informacji jak naprawić wskaźnik temp. silnika i poziomu paliwa bo nie działają poprawnie. Volwo penta 145A 280 Szukam też śruby żwawszej niż moja uciągowa. Serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.