Skocz do zawartości

Obrotomierz ( z Glastrona 112 RS z 1971 roku )


Sagram
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień doberek, mam problem z obrotomierzem ( oryginalny made in USA ), który po założeniu nowego alternatora nie działa. W łodzi na silniku była prawdopodobnie założona prądnica, później właściciel zamienił ją na alternator. Jednak po zakupie łodzi okazało się, że alternator nie działa a jego naprawa nie ma sensu bo dzisiaj są alternatory nowsze i razem z regulatorem. Okazało się, że musi to być alternator z wyjściem na obrotomierz, ale jak przed kupnem nowego alternatora sprawdzić, czy obrotomierz w ogóle będzie działał z nowym alternatorem i czy sam jest sprawny. Gdy do obudowy obrotomierza podłączę masę a do zacisku oznaczonego kolorem czerwonym podam prąd przez żarówkę to wskazówka nawet nie drgnie. Jeszcze jedna sprawa, prawdopodobnie, gdy kiedyś na silniku była zamontowana prądnica to na masę mógł iść plus. Na wstępie powinienem zaznaczyć, że nie znam się na instalacjach elektrycznych i mój opis może być niefachowy. Czy ktoś z Was ma Glastrona i potrafi mi pomóc ?

 

Pozdrawiam

 

Mam problem z załączeniem zdjęć, jeżeli ktoś zna problem i może pomóc to prześlę zdjęcia obrotomierza na priva. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak na załączonym zdjęciu. Praktycznie tylko górne połączenie jest izolowane pozostałe są ze sobą połączone obudową. Minus był podłączony z innych zegarów i od obrotomierza minus "szedł" dalej na obudowę innego zegara. Do izolowanego - górnego podłączony był przewód z cewki (? ). Czy przed zakupem łodzi obrotomierz działał ? Tego niestety nie wiem. :(

Glastron_zdj._013.thumb.jpg.1aee687efca0ac5b14ba5efac8b9b7b0.jpg

Glastron_zdj._002.thumb.jpg.2c2ff8b980760cdacdb2fc19118cd799.jpg

Glastron_zdj._005.thumb.jpg.c9293c0687a6146da12fe065e2f3c233.jpg

Glastron_zdj._012.thumb.jpg.26c166eb62f2bec254d6ca23bc835c51.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak do dolnego przyłącza podłączyłem minus a do górnego plus z zasilacza. Wskazówka nawet nie drgnęła, ale jak podłączyłem odwrotnie to odrobinę wychyliła się do przodu. :( Załóżmy, że działa to wtedy mogę założyć do silnika alternator bez przyłącza do obrotomierza a obrotomierz podłączyć do cewki ?

Druga ważna sprawa, przewód ( zdj. nr 3 ),który idzie do obrotomierza jest na oczku spięty z innym przewodem ( prawdopodobnie idzie do przełącznika krańcowego i prawdopodobnie ma coś wspólnego z biegiem wstecznym), to muszę jeszcze dokładnie sprawdzić. Gdy te dwa przewody są załączone na cewce odpalenie silnika jest niemożliwe, gdy je zdejmę silnik zapala. Hm..muszę je rozpiąć i podłączyć osobno wtedy zobaczę co blokuje zapalanie silnik.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wypowiem się w sprawie przewodu idącego do manetki, być może chodzi o blokadę uruchamiania kiedy dźwignia nie jest w neutralu. Co do podłączenia testowego do zasilacza to pisałem, że przyłączasz się przed prostownikiem, tam gdzie jest napięcie zmienne, najwyraźniej podłączyłeś się za skoro różnicę robiła biegunowość.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem obrotomierz do minusa na cewce, ale odłączyłem razem z nim spięty przewód do wyłącznika krańcowego. Do górnego zacisku dałem plus i obrotomierz zadziałał. Przewód z cewki podłączyłem do lewego dolnego zacisku i teraz pytanie, bo żarówka podświetlenia ma minus z obudowy a plus z przewodu od stacyjki, czy do obudowy obrotomierza mogę podłączyć minus ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...