Sagram Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Dzień doberek, mam problem z obrotomierzem ( oryginalny made in USA ), który po założeniu nowego alternatora nie działa. W łodzi na silniku była prawdopodobnie założona prądnica, później właściciel zamienił ją na alternator. Jednak po zakupie łodzi okazało się, że alternator nie działa a jego naprawa nie ma sensu bo dzisiaj są alternatory nowsze i razem z regulatorem. Okazało się, że musi to być alternator z wyjściem na obrotomierz, ale jak przed kupnem nowego alternatora sprawdzić, czy obrotomierz w ogóle będzie działał z nowym alternatorem i czy sam jest sprawny. Gdy do obudowy obrotomierza podłączę masę a do zacisku oznaczonego kolorem czerwonym podam prąd przez żarówkę to wskazówka nawet nie drgnie. Jeszcze jedna sprawa, prawdopodobnie, gdy kiedyś na silniku była zamontowana prądnica to na masę mógł iść plus. Na wstępie powinienem zaznaczyć, że nie znam się na instalacjach elektrycznych i mój opis może być niefachowy. Czy ktoś z Was ma Glastrona i potrafi mi pomóc ? Pozdrawiam Mam problem z załączeniem zdjęć, jeżeli ktoś zna problem i może pomóc to prześlę zdjęcia obrotomierza na priva. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2020 Podłączasz zasilanie plus i minus i sygnał sprzed prostownika, jeśli ten obrotomierz ma połącznie dwużyłowe to podłączasz go przed prostownikiem, sam sobie wyprostuje i wyreguluje zasilanie. Ile zacisków/przewodów wejściowych ma ten obrotomierz? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sagram Opublikowano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2020 Tak jak na załączonym zdjęciu. Praktycznie tylko górne połączenie jest izolowane pozostałe są ze sobą połączone obudową. Minus był podłączony z innych zegarów i od obrotomierza minus "szedł" dalej na obudowę innego zegara. Do izolowanego - górnego podłączony był przewód z cewki (? ). Czy przed zakupem łodzi obrotomierz działał ? Tego niestety nie wiem. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2020 Wynika z tego, że on zasila się sygnałem sterującym, najlepiej byłoby go sprawdzić na stole, podłącz go do dowolnego zasilacza transformatorowego przed mostkiem żeby się upewnić czy jest sprawny zanim podłączysz w łódce. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sagram Opublikowano 5 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2020 Zrobiłem tak do dolnego przyłącza podłączyłem minus a do górnego plus z zasilacza. Wskazówka nawet nie drgnęła, ale jak podłączyłem odwrotnie to odrobinę wychyliła się do przodu. :( Załóżmy, że działa to wtedy mogę założyć do silnika alternator bez przyłącza do obrotomierza a obrotomierz podłączyć do cewki ? Druga ważna sprawa, przewód ( zdj. nr 3 ),który idzie do obrotomierza jest na oczku spięty z innym przewodem ( prawdopodobnie idzie do przełącznika krańcowego i prawdopodobnie ma coś wspólnego z biegiem wstecznym), to muszę jeszcze dokładnie sprawdzić. Gdy te dwa przewody są załączone na cewce odpalenie silnika jest niemożliwe, gdy je zdejmę silnik zapala. Hm..muszę je rozpiąć i podłączyć osobno wtedy zobaczę co blokuje zapalanie silnik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 Nie wypowiem się w sprawie przewodu idącego do manetki, być może chodzi o blokadę uruchamiania kiedy dźwignia nie jest w neutralu. Co do podłączenia testowego do zasilacza to pisałem, że przyłączasz się przed prostownikiem, tam gdzie jest napięcie zmienne, najwyraźniej podłączyłeś się za skoro różnicę robiła biegunowość. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sagram Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Podłączyłem obrotomierz do minusa na cewce, ale odłączyłem razem z nim spięty przewód do wyłącznika krańcowego. Do górnego zacisku dałem plus i obrotomierz zadziałał. Przewód z cewki podłączyłem do lewego dolnego zacisku i teraz pytanie, bo żarówka podświetlenia ma minus z obudowy a plus z przewodu od stacyjki, czy do obudowy obrotomierza mogę podłączyć minus ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.