machinista Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Czesc czolem wszystkim. Na wstepie zaznacze tylko ze dopiero co sie "przywitalem" na jednym z watkow, ale i uprzedzilem ze zaraz nastapi gradobicie pytan:) Zanim zaczne zalaczac jakiekolwiek zdjecia zaczne krotko (jesli dany temat byl juz poruszany to nic nie wiem, a to tylko dlatego iz nigdy wczesniej nie musialem korzystac z jakiegokolwiek forum)..Jak w temacie silnik Mercury rocznik 86 (choc moze nawet 84), manetka Quicksilver z trymem plus dwa zegary multi od Yamahy (speed i tacho)...W miarę możliwości Internet przetrzepany, ale nie mogę rozgryźć jednej rzeczy...o ile udało mi się połączyć oba zegary (LCD) w szereg (zgodnie z tym co znalazłem na Internecie) to nie za bardzo wiem jak połączyć pierwszy koniec "dual fuse harness" z w/w manetka..Z manetki (oprócz 8 pins connection to engine) wystaje dodatkowa wiązka kolejnych 8 kabli (na chwile obecna mniejsza o kolory). Natomiast z dual fuse harness tylko 4 (zolty, czarny, czerwony, zielony). Celowo nie wspomniałem o kolorach z manetki bo wogóle się nie pokrywją...Zanim wrzuce zdjęcia może ktoś już się spotkał z czymś takim i wie jak zaradzić??? To na początek. Z góry dzienks za sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 ,,...na chwile obecna mniejsza o kolory..."- Yamaha a Mercury to zasadnicza różnica właśnie w kolorach. Zegary LCD od Yamy mogą nie zadziałać u Mercury'ego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 witam. pewnie zapomniałem o dużej ilości szczegółów:) cały osprzęt pochodzi z jednej łódki i chodziło (generalnie ideą jest przełożyć wszystko z jednej łódki do drugiej). jak już wspomniałem silnik udało się uruchomić, serwo od trymu również reaktywowałem (przy okazji, przy kostce 8-pinowej od strony silnika były 4 kable..2 poszły na trym, pozostałe 2 jak na zdjęciu "od silnika.jpg"). zdjęcie "z manetki.jpg" wychodzi 8 kabli?6 damskich, 1 męski, 1 zaślepiony...na końcu dual fuse harness 4 kable: czerwony, zielony, czarny, żółty...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2022 Kombinuj wg tabelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 witam i dzięki. niestety elektrykiem nie jestem, a jedyne co udało mi się osiągnąć to to, że po przekręceniu stacyjki oba zegary się podświetliły..ale żaden "digit" się nie pojawił..a może cały ten osprzęt jest po prostu niekompletny?może brakuje jakiejś przejściówki?wg załączonego pliku przy wtyczce 8-pinowej do silnika są dodatkowe 4 kable: blu/wht i grn/wht do trymu i to działa z manetki; a kable tan i brn/wht? dodatkowo od strony manetki jest 5-pinowa kostka (u mnie kable luzem) plus znowu kabel 'tan' (ten sam co przy silniku?po co?) gdy podłącze kable 'blk' i 'pur' do kabli od dual fuse harness ('yel' i 'blk') to działa tylko podświetlanie zegarów....przy kombinacjach z resztą kabli zero reakcji....który kabel odpowiada za obroty?w sensie żeby na chociaż na wyświetlaczu od obrotów po przekręceniu stacyjki pojawiło się "zero". silnik chyba nie musi chodzić? zdaję sobie sprawę, iż może mega nieskładnie, ale mam nadzieję że ktoś w końcu naprowadzi:)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Mercury Tan-opalony/złocisty - temperatura Brn/Wht- brąz/biały - trym sender itd. Tacho u mErcurego-szary a u Yamy-zielono/czerw Wszystko masz w tabelce Zegary cyfrowe bez przetwornika analog/cyfr nie pojadą. tylko kontrolki żarówkowe mogą się zaświecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 dzieki.tabelka jest dla mnie jasna. niejasne natomiast jest to, że gdy zielono/czerw wychodzi z yamy z kostki, to z manetki merc wychodzi goly szary luzny kabel....czyli brakuje jakichs tam przejsciowek (system niekompletny) itp....gdybys Mogl tylko dodac o jaki przetwornik konkretnie chodzi?w sensie czy jakikolwiek analog/cyfrowy czy dedykowany do yamy/merca (a najlepiej podac model)? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Przejściówek Yama Mercury nie ma. Każda f-ma ma swoje złącza i okablowanie. Coś trzeba wykastrować i połączyć tak jak producent silnika i zegarów przewiduje. Obrotomierz Yamy nie nadaje się do tego Mercurego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Zegary cyfrowe jeśli maja kostkę 4 pinową są to cyfrowe. Ni hu... żeby to zadziało z twoim merkurym z tego rocznika.... chodzi ze, zegary cyfrowe maja komunikacje po magistrali coś jak w aucie CAN a ty masz w silniku wyjścia analogowe w 100% wiec nie ma jak to zadziałać!! była seria zegarów Yamahy które miały kostkę 4 piniową oraz wychodziła z nich wiązka wtedy jest szansa że coś zadziała ale na pewno nie obroty bo.... merkury na 1000 obrotów na minute daje kilka razy tyle impulsów jak Yamaha.... nie łatwiej kupić tobie analogowe zegary ?? koszt to jakieś 250zł W razie czego mam obrotomierz jak nowy marki TREM biały.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2022 Wklej proszę fotkę z przodu i z tyłu zegarów jakie posiadasz. zobaczymy co tam masz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 tego się nie spodziewałem:) jak tylko będę na szkutni to porobie fotki. dzięki za pełen obraz.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 i oczywiście, że w takim razie będzie trzeba się pochylić nad zegarami analogowymi. po prostu jak to wszystko było kupowane (silnik, manetka z cięgnami plus zegary z okablowaniem) to rzekomo "ściągnięte" z jednej łódki i niby działało:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 witam ponownie. wspomniane fotki w zalaczniku.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 https://www.thehulltruth.com/boating-forum/1095766-yamaha-lcd-marine-meter-wiring-part-numbers.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Witam w teorii te zegary powinny zadziałać to są analogowe zegary z cyfrowymi wyświetlaczami. co po podłączenia to miki podesłał rozpiskę pinów do jednego z zegarów co do drugiego musisz poszukać pod frazą yamaha guage wirning diagram, szukać aż trafisz na taki jak masz. potem poszukać schematu swojego silnika szukając tak samo tylko model silnika elektem będziesz miał jak jaki kolor z którym podpiąć by coś pokazało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 kolego mikijet...przepraszam, ale co mi daje powyższy link, jeśli nie współgrają ze soba pewne firmy...chyba że...tacho:oil nie wiem czy temperatura oleju czy jego poziom w mieszalniku ale mozna zyc bez (pomiesza sie bezposrednio z wacha jak w kosiarce)...trim indication nic nie pokaże bo juz wiem ze czujnika 'polozenia' silnika brak, tylko na oko gora/dol (dziala)..zostaje 'engine speed signal'; kabel szary ktory nie zagada bo analog? jesli idzie o speedo.....jak fuel sensor odrzuce to tez powinien pokazywac conajmniej zero (wezlow; m/s?) to zagadaja czy nie??pzdr i cierpliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2022 Johnny:) wychodzi na to ze wyslalismy odpowiedzi/refleksje w tym samym czasie (dlaczego mikijet wyslal rozpiske tylko dla jednego skoro widac dwa?)....mikijet: dzieki Tobie tez juz duzy krok do przodu...prawie wystawilem zamianke moje cyfrowe na jakiekolwiek analogowe...a wiec jest szansa wiec walczymy dalej:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2022 ,,...kolego mikijet...przepraszam, ale co mi daje powyższy link..."- to jest zegar z wyświetlaczem cyfrowym ale do czujników analogowych, powinien mieć przetwornik analog-digital wewnątrz. Ma przełącznik impulsów obrotomierza więc jest szansa, że zadziała. Masz schemat wszystkich kabli wychodzących. Jak się dobrze wczytasz w forum ,,The hull thruth" na temat ,,yamaha lcd marine meter" to znajdziesz kilka ważnych info na temat instalacji tego budzika i problemów z tym związanych. Czujnik trymu odgrywa istotną rolę w prawidłowym działaniu wyświetlacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 czesc czołem...sorry za zwłokę:)jak tylko ogarnę problem z chłodzeniem silnika to wezmę się za kabelki i dam znać co i jak.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2022 witam. po ciezkich bojach udalo sie uruchomic zegary:) prawie...obrotomierz jakims cudem nie pokazuje obrotow. jak i wczesniej wydaje mi sie ze podlaczylem wszystko jak nalezy:) a moze jak wspomnial kolega mikijet ma to zwiazek z brakiem czujnika polozenia trymu?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2022 Raczej nie ma żadnego związku z czujnikiem trymu, według mnie ten silnik nie będzie współpracował z cyfrowym obrotomierzem ale możesz to załatwić dokupując czujnik obrotów/halla zewnętrzny i montując go tak aby czytał ilość zębów na kole zamachowym. https://pl.aliexpress.com/item/32839811174.html?dp=400790-91251.23435875&aff_fcid=d2300fed13004dd787a00a0a5232159b-1650011788971-05339&aff_fsk&aff_platform=api-new-product-detail&sk&aff_trace_key=d2300fed13004dd787a00a0a5232159b-1650011788971-05339&terminal_id=7acd7d1e27b644109e4cb06263a4e5ac&afSmartRedirect=y Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machinista Opublikowano 16 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 Witam ponownie i dzięki za tak cierpliwe oczekiwanie na jakiekolwiek info:) zegary dzialaja:)szczegolnie te nieszczęsne obroty silnika... poprzedni owner pozamieniał kolory przewodów, oczywiście wszystko luzem (żadnych kostek) itp... Natomiast nagle zaczęło lzawic z gaznikow, paliwo rzecz jasna... Na dodatek przy "wbiciu" na przod (na wstecz nawet nie sprawdziłem, pierdola ze mnie) od razu gaśnie... Odpala od "pyknięcia", na jalowych też ok... Czy może mieć to związek z cieknacym gaźnikiem? Cięgna wyregulowane wg instrukcji itp. ... Jeśli ktoś znajdzie chwilke, szczegolnie podczas tego długiego weekendu będę dźwięczny:) czas już wodowac to ustrojstwo:) Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.