pawel_wolomin Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Witam, uszkodził mi się komputer MPEM w moim challanger 1800, nie podaje napięcia 12v na cewkę. Nasuwają mi się dwie myśli: -ciąć plastikową obudowę MPEM i prawdopodobnie wymienić w nim przekaźnik -wstawić przekaźnik za przekaźnikiem(czyli dodatkowy na obwodzie poza mpem) o ile znajdzie się o parametrach prądu zmiennego ok 0.8V bo tylko tyle wychodzi na przekaźnik. Łódka ma dwa silniki, instalacje zostały sprawdzone podmieniając elektrykę z prawego na lewy silnik... [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Może zacznij od nacinania obudowy po bokach ( szczeliwo ) , może uda się rozpołowić , nie trzymałem tego w ręku ale może po otwarciu okaże się jakiś banał ( bezpiecznik smd , zimny lut , pęknięta ścieżka , stabilizator ) . Wyrzucić zawsze zdążysz , rozumiem że lutownicę w ręku trzymać umiesz i potrafisz odróżnić opornik od kondensatora ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Rozumiem, że podmieniałeś MPEM i iskra umierała w tym sprawnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 firma el serwis z Ostródy przedzwoń do nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 "rozumiem że lutownicę w ręku trzymać umiesz i potrafisz odróżnić opornik od kondensatora" lutuje codziennie smd i bga;) "Rozumiem, że podmieniałeś MPEM i iskra umierała w tym sprawnym?" oba silniki są sprawne, podmieniłem przewody między prawym a lewym silnikiem. rozważam jak pisałem wcześniej zanim "rozłupie" mpem dać na wyjściu przekaźnika kolejny przekaźnik ponieważ przy starcie silnika jest jakiś malutki prąd na poziomie 0.8v na wyjściu który mógł by uruchomić kolejny przekaźnik, aby uruchomić cewkę tylko pytanie czy nie zgubi to częstotliwości iskry co spowodowało by stratę mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Ja bym jednak skontaktował się z Elserwis. Przedstawiłbym im schemat i wyniki z pomiarów. Ocenią fachowo czy i za ile da się naprawić. Może dioda albo tyrystor padł. W tym modelu MPEM zapłon to jedno regulator napięcia to drugie. Zaczniesz kombinować i możesz popalić ścieżki. W Sea-Doo jestski SPX 1998 jest taki sam motor a zamiast MPEM są osobno Rectifier i ECM. Nie mogę wkleić załącznika (pełny katalog?) podrzucam na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quaki Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Witam Cewka działa na dość prostej zasadzie mianowicie w uproszczeniu ma dwa kable 1. +12v (załączany najczęściej przez przekaźnik) jeśli nie podaje ci +12v to możesz to sprawdzić prostym miernikiem i podlaczyc nawet na krotko z akumulatora. Po podaniu +12v na zacisk jeśli reszta jest ok całość powinna zacząć działać (wtedy możesz kombinować z przekaźnikiem) 2. sterowanie z komputera (najczęściej w jednostce sterującej siedzi jakiś FET czytaj tranzystor) podaje na cewkę masę (minus) to najłatwiej sprawdzić miernikiem z pomiarem częstotliwości. Jeśli brak jest sygnału sterującego to przyczyn może być więcej niż uszkodzenie komputera czy samego elementu sterującego cewką i dodanie tam przekaźnika nic nie zmieni czeka cie albo naprawa albo wymiana Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Czy ma ktoś kontakt do tego serwisu? Dzwoniłem wczoraj: ELSERWIS ul. Kościuszki 29 14-100 Ostróda 601 631 099 i tu się podobno nie zajmują motorówkami. Na zagranicznym portalu znalazłem podobny problem i rozebrany już mpem http://www.pwctoday.com/showthread.php?t=385557 Od jakich modeli seedoo pasuje jeszcze komputer do challanger 1800 z silnikami 787? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 I jak naprawa ? Jeśli chcesz mogę do niego zajrzeć. Może coś wymyślimy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Czy ma ktoś kontakt do tego serwisu? Dzwoniłem wczoraj: ELSERWIS ul. Kościuszki 29 14-100 Ostróda 601 631 099 i tu się podobno nie zajmują motorówkami. Na zagranicznym portalu znalazłem podobny problem i rozebrany już mpem http://www.pwctoday.com/showthread.php?t=385557 Od jakich modeli seedoo pasuje jeszcze komputer do challanger 1800 z silnikami 787? i co tobie powiedzieli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Witam, z elserwis dowiedziałem się, że nie robi nic przy motorówkach i sobie odpuściłem. Komputer naprawiłem sam, porobiłem trochę pomiarów względem drugiego silnika, powymieniałem uszkodzone elementy i znowu działa. Część elementów uszkodziłem sam przy odrywaniu kleju. Po rozebraniu okazało się też, że już raz ktoś naprawiał tą samą usterkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 http://www.elserwis.info.pl/ mi elserwis to się z Ostrołęką zawsze kojarzył... kiedys korzystałem i byłem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol m5 Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Witam. Mam podobny problem ze swoim MPEM w CHALLENGER 1800. Nie odpiołem klemy podczas ładowania akumulatora i teraz nie steruje cewkami. Ma ktoś jakieś sugestie bo powoli tracę nadzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.