Autor Wątek: yamaha 6Y8 tachometr + predkościomierz  (Przeczytany 5282 razy)

Maj 24, 2017, 23:50:34
Odpowiedź #15
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 584
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Pozdrawiam Piotrek

Maj 25, 2017, 10:54:49
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5398
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
zrobilem fotki ale nie moge umiescić poprzez [umiesc obrazek].

Bo tą opcją wkleja się link; skorzystaj z tego http://forum-motorowodne.pl/sprawy-forum/dodawanie-zdjec-do-postow/
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 25, 2017, 11:15:31
Odpowiedź #17

Maj 25, 2017, 11:19:51
Odpowiedź #18


Tak to wyglada. Jeszcze w tle widać wytczkę z 4 żyłami różowymi i tam wcześniej były podłaczone wszystkie zegary analogowe. Już myślałem ,ze wystarczy połączyć te dwa różowe,ale są identyczne;/ Przy okazji! Nie bede zakładał nowego tematu może ktoś udzieli mi tu odpowiedz mianowicie pseudo serwis podłączył mi manetkę 703 i gaz + wsteczny mam w połowie ruchu chodż zauważyłem ,ze na silniku ruch jest od początku. Czy wystarczy regulacje zrobić przy końcówkach na silniku czy może coś jeszcze przy manetce? Z góry dzięki..
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2017, 11:34:12 wysłana przez hekssodus »

Maj 25, 2017, 16:58:37
Odpowiedź #19
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 584
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
musisz z tych dwóch końcówek z pierwszego zdjecia zdjąc zaslepki i je połączyc.Tam są założone zaslepki.
Widze zę jest szansa na sukces
Pozdrawiam Piotrek

Maj 25, 2017, 20:23:25
Odpowiedź #20
Jutro sprawdze,ale byłem pewny ,ze one są identyczne czyli dwie męskie. Mam nadziej,ze się mylę..

Maj 26, 2017, 13:01:10
Odpowiedź #21
Piotr miałeś racje zwracam honor :) pasują do siebie i trym działa! został mi tylko predkosciomierz.Ale z tym juz chyba sobie nie poradze. weźmiesz sygnał prędkości z NMEA 0183.? Jak to zrobić? Czy wystarczy w zegarach przejsc w opcjach na ten syg,czy w silniku muszę znowu coś spinać? Zaznaczam ,ze do tej pory chodzil na analogu.

Maj 26, 2017, 21:58:01
Odpowiedź #22
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 584
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
ha ha zwracam honor  ;D ;D ;D dobre
Co do prędkościomierza to ty masz dwa takie zegary czy tylko tach
czy masz echosonde z gps albo ploter jak tak to jaki modeli markę?
Jest tam kilka rozwiązać i rozbudować te zegary o jeszcze dwa czujniki a może masz je w pudełku po zegarach a nawet nie wiesz
predkosc nr czujnika 60V-8A4L1-01 poszukaj w googlach
drugi czujnik to sensor ciśnienia wody w silniku nr 69J-8A4L0-00 również poszukaj w googlach
Pozdrawiam Piotrek

Maj 28, 2017, 22:44:47
Odpowiedź #23
TAk mam dwa zegary. Jesli chodzi o sensor gps to domyślam się ,że tak było by najlepiej,ale póki co myślałem,ze skoro działał predkosciomierz na wężyku to mozna to jakoś zintegrować z nowymi zegarami?

Maj 28, 2017, 23:27:20
Odpowiedź #24
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 584
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie odpowiedziałeś na pytanie czy masz echosonde z GPS albo ploter nowsze mają wyjscie sieci NMEA 0183.
Jeśli chodzi o sygnał prędkości to potrzebny jest czujnik ciśnienia z rurki która wychodzi ze spodziny silnika w której jest otworek właśnie do pomiaru prędkości.Trochę to zawiłe ale tłumacze ci jak chłop krowie na miedzy.
Czujnik który jest potrzebny 60V-8A4L1-01 ja np miałem taki zestaw w którym był ten czujnik.
Czujnik montuje się w silniku jest tam wtyczka do jego podłączenia i sygnał leci przez CPU tak samo jak trym
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-60V-8A4L1-01-00-SPEED-SENSOR-KIT-MARINE-BOAT-/232264660001
Pozdrawiam Piotrek

Maj 29, 2017, 09:43:36
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 1037
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Chyba i ja do Mercurego muszę nabyć taki przetwornik, wyjście na rurkę ze spodziny mam zaślepione, więc przetwornika ciśnienia na pewno nie mam. Czy możliwe, żebym gps miał w samym zegarze czy też zawsze jest to dodatkowy element?

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 29, 2017, 20:37:29
Odpowiedź #26
Nie mam sondy ani plotera :-[ A poki co jeszcze nie wiem gdzie szukac tego czujnika,ale mam nadzieje,ze jutro wywęsze :) A jak jutro go znajedę to co dalej mistrzu mam z tym zrobić?

Maj 29, 2017, 21:37:41
Odpowiedź #27
Chyba i ja do Mercurego muszę nabyć taki przetwornik, wyjście na rurkę ze spodziny mam zaślepione, więc przetwornika ciśnienia na pewno nie mam. Czy możliwe, żebym gps miał w samym zegarze czy też zawsze jest to dodatkowy element?

pzdr


Maj 29, 2017, 22:27:21
Odpowiedź #28
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 584
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie mam sondy ani plotera :-[ A poki co jeszcze nie wiem gdzie szukac tego czujnika,ale mam nadzieje,ze jutro wywęsze :) A jak jutro go znajedę to co dalej mistrzu mam z tym zrobić?
Jak to co przeczytać instrukcje pewnie będą obrazki i jak podłaczysz to bedzie hulało to jest czujnik plug and play.
A jak nie poradzisz to powiem ci na której stronie powyzszej instrukcji szukac .
Na początek kup czujnik
Pozdrawiam Piotrek

Maj 30, 2017, 07:24:05
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 1037
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mikijet, to co na zdjęciu mam już w smartfonie ;-) przydałoby się mieć prędkość względem wody jeśli już mam coś dokupywać. Czyli rozumiem, że z zasady nie robi się modułów/anten gps zabudowanych w zegary? Instrukcję zegarów znam na pamięć ale nie ma tam nic poza tym, że można pobrać sygnał z magistrali nemea, koła łopatkowego(zalecane przy małych prędkościach)lub przetwornika ciśnienia pitota. Brak info na stronie dystrybutora o pasującym przetworniku.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.