Skocz do zawartości

yamaha 6Y8 tachometr + predkościomierz


hekssodus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Może ktoś posiada taki zestaw? Kupiłem na alegro po dosc atrakcyjnej cenie w stosunku do Sklepu Yamahy. I teraz oto taki problem-wskaznik trymu pokazuje wszystkie kreski a ostania górna migocze? Wskaznik predkosci pokazuje zero, Jesli chodzi o podswietlenie i wskaznik poziomu paliwa to oczywisie trzeba cos dokładac. Ale te dwie pierwsze wartosci chyba powinny działac? Sprzedawca powiedział zebym sobie gdzies tam prysnął tawotem bo może coś nie iskrzyc,ale jakos mi sie to kupy nie trzyma skoro sygnał wychodzi z silnika na dwóch żyłach z komputera zapewne! Jesli ktoś ma wiedze na ten temat z góry dziekuje;)    Opis na stronie Yamaha-                                                                                              Tachometr 6Y8

Pokazuje prędkość obrotową silnika, trym, ciśnienie oleju, ciśnienie wody chłodzącej, łączny czas pracy, czas rejsowy, napięcie akumulatora/ów, temperaturę pracy silnika, awizo przeglądu okresowego, ostrzeżenie o przegrzewaniu, ostrzeżenie o niskim poziomie oleju, ostrzeżenie o braku ładowania akumulatora/ów, ostrzeżenie o obecności wody w paliwie, ostrzeżenie „check engine”, dobór prędkości trollingu (zależne od modelu silnika zaburtowego) oraz kody diagnostyczne usterek.

 

Prędkościomierz 6Y8

Pokazuje prędkość łodzi na wodzie, przebyty dystans, wskazania zegara/daty, wartość napięcia akumulatora, poziom paliwa (w 1 lub 2 zbiornikach), przepływ paliwa, bieżące i ciągłe zużycie paliwa oraz bieżącą temperaturę i głębokość wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc tak jak w F50/60 pod kapota trzeba przełączyc bodajze rózowy pojedyńczy kabel do cyfrowych zegarów.

Poczytaj tutaj na schemacie jest ten przewód narysowany

http://www.allpa.nl/media/Selva/SERVICE%20MANUALS%204-Takt%20-%20IT-F-UK-DE-S/1O-RIGGING%20PARTS/SERVICE%20MANUAL%20-%206Y8-LAN-Gauges.pdf

To jest akurat od F200 ale kolor kabla jest taki sam

http://upload.secondsun.pl/img/1495356196f200_nmea2000_and_trim_wires_connected.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat siedzę w tych tematach w Mercurym to może coś podpowiem:

1. czy czujnik trymu na silniku masz analogowy czy cyfrowy? ogólnie mówiąc analogowy jest pod dowolny zegar a cyfrowy pod zegary systemowe, czy masz to prawidłowo ustawione w menu zegarów?

2. pomiar prędkości może być realizowany ciśnieniowo(rurka pitota), kołem łopatkowym(nie wiem czy akurat Yamaha tak ma)albo przez gps, jakie masz czujniki i czy prawidłowo skonfgurowane w zegarach?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zegarze jest kontrolka gps ale nie mam pojęcia czy współpracuje z gps czy jest zainstalowany w zegarze. Natomiast jaki czujnik trymu jest w tym modelu to nie mam bladego pojecia ? 2013  rok powinien miec juz cyfrowy. Coś czuję,ze może problem leży w ustawieniach ale są tylko dwa guziki i zadnym nie moge znalesc ustawien..próbowałem dojść po instrukcji ale duzo zdan nie rozumiem( nie po polsku)  tutaj widac te zegary dokładniej. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zegarze gps-u raczej nie ma, jest do tego o osobny  moduł/antena. Lampka zapewne by świeciła gdyby było połączenie. Co do trymu to rok raczej nie ma znaczenia, u mnie na silniku jest czujnik(potencjometr)analogowy a dostałem drugi cyfrowy do zamontowania w jego miejsce, czego akurat nie zrobiłem bo wolę mieć analogowy wskaźnik(wyraźniejszy)odczyt. Szukaj instrukcji polskiej ale też dowiedz się co masz pomontowane bo inaczej nie dojdziesz(ja mam dobrą instrukcję ale jeszcze walczę z tym).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O polskiej instrukcji zapomnij niema jej w tym języku. Jest tylko po angielsku  i na stronie 17 masz opisane gdzie jest ten przewód ludzie prościej się nie da.

http://www.allpa.nl/media/Selva/SERVICE%20MANUALS%204-Takt%20-%20IT-F-UK-DE-S/1O-RIGGING%20PARTS/SERVICE%20MANUAL%20-%206Y8-LAN-Gauges.pdf

Co do prędkości to albo dokupisz czujnik( na stronie 21 powyższej instrukcji) do silnika albo weźmiesz sygnał prędkości z NMEA 0183.

Jak nie dajesz rady to lodka na przyczepę i do serwisu innej rady nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie! To chyba sprawa się wyjasniła,gps-u napewno nie mam ,a jesli chodzi o trym to zrozumialem ze jesli mam analogowy czujnik to moje zegary go nie widzą? Sory za być może głupie pytania ale elektronika to moja zmora. Silnik i zegary nowy nabytek dlatego pojecie na ten temat zerowe ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby mi się taki rysunek do mojego Mercurego, bo nie wiem co mam tak do końca. Czy zaślepiona rurka wychodząca do góry z tyłu płyty antywentylacyjnej to wyjście ciśnieniowe na prędkościomierz? Bo z tego co patrzyłem pod czapką nie ma czujnika u mnie tak jak na tym rysunku Selvy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystkie zegary analogowe czyli trym,obroty ,predkosc chodzily na innej kości ,a pod cyfrowe mam kosc z dwoma żyłami i nie mam za bardzo co tam wpinać. Przecięz syg trymu powinien lecieć tylko po tych dwóch kablach z komputera. Tak mi tłumaczy sprzedawca. W tachu mam ustawienia trim analog lub cyfrowy tylko jeszcze nie doszedłem jak ustawić..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się wytłumaczyć ci to ostatni raz w punktach

-Zegar który posiadasz wszystkie informacje dostaje z komputera po protokole NMEA2000

-czujnik trymu w tym silniku domyślnie nie jest podłączony do komputera aby wysyłac informacje po NMEA2000 tylko działac w trybie analogowym.

-Aby móc odczytywać informacje położenia trymu na zegarze cyfrowym trzeba podłączyć bocznik od czujnika trymu do komputera i tyle .Gdzie jest ten przewód masz w instrukcji.

Nie wiem ja już jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotr za cierpliwość ;) Już prościej nie trzeba raczej to znajde..Znalazłem dwa rózowe męskie które leżą luzem i jeden gruby czerwony chyba od predkosciomierza,zrobilem fotki ale nie moge umiescić poprzez [umiesc obrazek]. I dalej nie wiem gdzie je spiąć;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/149570394620170524_123605.jpg

 

Tak to wyglada. Jeszcze w tle widać wytczkę z 4 żyłami różowymi i tam wcześniej były podłaczone wszystkie zegary analogowe. Już myślałem ,ze wystarczy połączyć te dwa różowe,ale są identyczne;/ Przy okazji! Nie bede zakładał nowego tematu może ktoś udzieli mi tu odpowiedz mianowicie pseudo serwis podłączył mi manetkę 703 i gaz + wsteczny mam w połowie ruchu chodż zauważyłem ,ze na silniku ruch jest od początku. Czy wystarczy regulacje zrobić przy końcówkach na silniku czy może coś jeszcze przy manetce? Z góry dzięki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr miałeś racje zwracam honor :) pasują do siebie i trym działa! został mi tylko predkosciomierz.Ale z tym juz chyba sobie nie poradze. weźmiesz sygnał prędkości z NMEA 0183.? Jak to zrobić? Czy wystarczy w zegarach przejsc w opcjach na ten syg,czy w silniku muszę znowu coś spinać? Zaznaczam ,ze do tej pory chodzil na analogu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha zwracam honor  ;D ;D ;D dobre

Co do prędkościomierza to ty masz dwa takie zegary czy tylko tach

czy masz echosonde z gps albo ploter jak tak to jaki modeli markę?

Jest tam kilka rozwiązać i rozbudować te zegary o jeszcze dwa czujniki a może masz je w pudełku po zegarach a nawet nie wiesz

predkosc nr czujnika 60V-8A4L1-01 poszukaj w googlach

drugi czujnik to sensor ciśnienia wody w silniku nr 69J-8A4L0-00 również poszukaj w googlach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiedziałeś na pytanie czy masz echosonde z GPS albo ploter nowsze mają wyjscie sieci NMEA 0183.

Jeśli chodzi o sygnał prędkości to potrzebny jest czujnik ciśnienia z rurki która wychodzi ze spodziny silnika w której jest otworek właśnie do pomiaru prędkości.Trochę to zawiłe ale tłumacze ci jak chłop krowie na miedzy.

Czujnik który jest potrzebny 60V-8A4L1-01 ja np miałem taki zestaw w którym był ten czujnik.

Czujnik montuje się w silniku jest tam wtyczka do jego podłączenia i sygnał leci przez CPU tak samo jak trym

http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-60V-8A4L1-01-00-SPEED-SENSOR-KIT-MARINE-BOAT-/232264660001

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...