hekssodus Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Witam wszystkich. Może ktoś posiada taki zestaw? Kupiłem na alegro po dosc atrakcyjnej cenie w stosunku do Sklepu Yamahy. I teraz oto taki problem-wskaznik trymu pokazuje wszystkie kreski a ostania górna migocze? Wskaznik predkosci pokazuje zero, Jesli chodzi o podswietlenie i wskaznik poziomu paliwa to oczywisie trzeba cos dokładac. Ale te dwie pierwsze wartosci chyba powinny działac? Sprzedawca powiedział zebym sobie gdzies tam prysnął tawotem bo może coś nie iskrzyc,ale jakos mi sie to kupy nie trzyma skoro sygnał wychodzi z silnika na dwóch żyłach z komputera zapewne! Jesli ktoś ma wiedze na ten temat z góry dziekuje;) Opis na stronie Yamaha- Tachometr 6Y8 Pokazuje prędkość obrotową silnika, trym, ciśnienie oleju, ciśnienie wody chłodzącej, łączny czas pracy, czas rejsowy, napięcie akumulatora/ów, temperaturę pracy silnika, awizo przeglądu okresowego, ostrzeżenie o przegrzewaniu, ostrzeżenie o niskim poziomie oleju, ostrzeżenie o braku ładowania akumulatora/ów, ostrzeżenie o obecności wody w paliwie, ostrzeżenie „check engine”, dobór prędkości trollingu (zależne od modelu silnika zaburtowego) oraz kody diagnostyczne usterek. Prędkościomierz 6Y8 Pokazuje prędkość łodzi na wodzie, przebyty dystans, wskazania zegara/daty, wartość napięcia akumulatora, poziom paliwa (w 1 lub 2 zbiornikach), przepływ paliwa, bieżące i ciągłe zużycie paliwa oraz bieżącą temperaturę i głębokość wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Pokaz jakieś zdjęcie tego zegara podałeś za krótki numer tego zegara.Do jakiego silnika to chcesz podłaczyc i najlepiej podaj z którego roku jest ten silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 https://m.yamaha-motor.eu/mk/products/water/marine-engines/midrange-f200-f30/f100/ Silnik to YAMAHA TXR 150KM z 2013r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Moze byc tak jak w F50/60 pod kapota trzeba przełączyc bodajze rózowy pojedyńczy kabel do cyfrowych zegarów. Poczytaj tutaj na schemacie jest ten przewód narysowany http://www.allpa.nl/media/Selva/SERVICE%20MANUALS%204-Takt%20-%20IT-F-UK-DE-S/1O-RIGGING%20PARTS/SERVICE%20MANUAL%20-%206Y8-LAN-Gauges.pdf To jest akurat od F200 ale kolor kabla jest taki sam http://upload.secondsun.pl/img/1495356196f200_nmea2000_and_trim_wires_connected.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Zapomniałem dodać.ze wszystko podłączone i całą reszta działa,tylko nie pokazuje mi prędkości i trymu:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Akurat siedzę w tych tematach w Mercurym to może coś podpowiem: 1. czy czujnik trymu na silniku masz analogowy czy cyfrowy? ogólnie mówiąc analogowy jest pod dowolny zegar a cyfrowy pod zegary systemowe, czy masz to prawidłowo ustawione w menu zegarów? 2. pomiar prędkości może być realizowany ciśnieniowo(rurka pitota), kołem łopatkowym(nie wiem czy akurat Yamaha tak ma)albo przez gps, jakie masz czujniki i czy prawidłowo skonfgurowane w zegarach? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Na zegarze jest kontrolka gps ale nie mam pojęcia czy współpracuje z gps czy jest zainstalowany w zegarze. Natomiast jaki czujnik trymu jest w tym modelu to nie mam bladego pojecia ? 2013 rok powinien miec juz cyfrowy. Coś czuję,ze może problem leży w ustawieniach ale są tylko dwa guziki i zadnym nie moge znalesc ustawien..próbowałem dojść po instrukcji ale duzo zdan nie rozumiem( nie po polsku) tutaj widac te zegary dokładniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 W zegarze gps-u raczej nie ma, jest do tego o osobny moduł/antena. Lampka zapewne by świeciła gdyby było połączenie. Co do trymu to rok raczej nie ma znaczenia, u mnie na silniku jest czujnik(potencjometr)analogowy a dostałem drugi cyfrowy do zamontowania w jego miejsce, czego akurat nie zrobiłem bo wolę mieć analogowy wskaźnik(wyraźniejszy)odczyt. Szukaj instrukcji polskiej ale też dowiedz się co masz pomontowane bo inaczej nie dojdziesz(ja mam dobrą instrukcję ale jeszcze walczę z tym). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 O polskiej instrukcji zapomnij niema jej w tym języku. Jest tylko po angielsku i na stronie 17 masz opisane gdzie jest ten przewód ludzie prościej się nie da. http://www.allpa.nl/media/Selva/SERVICE%20MANUALS%204-Takt%20-%20IT-F-UK-DE-S/1O-RIGGING%20PARTS/SERVICE%20MANUAL%20-%206Y8-LAN-Gauges.pdf Co do prędkości to albo dokupisz czujnik( na stronie 21 powyższej instrukcji) do silnika albo weźmiesz sygnał prędkości z NMEA 0183. Jak nie dajesz rady to lodka na przyczepę i do serwisu innej rady nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Dzięki Panowie! To chyba sprawa się wyjasniła,gps-u napewno nie mam ,a jesli chodzi o trym to zrozumialem ze jesli mam analogowy czujnik to moje zegary go nie widzą? Sory za być może głupie pytania ale elektronika to moja zmora. Silnik i zegary nowy nabytek dlatego pojecie na ten temat zerowe ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 nie czujnik od trymu jest ok Yamaha to nie Mercury wystarczy przewód pod czapka podłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Przydałby mi się taki rysunek do mojego Mercurego, bo nie wiem co mam tak do końca. Czy zaślepiona rurka wychodząca do góry z tyłu płyty antywentylacyjnej to wyjście ciśnieniowe na prędkościomierz? Bo z tego co patrzyłem pod czapką nie ma czujnika u mnie tak jak na tym rysunku Selvy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 U mnie wszystkie zegary analogowe czyli trym,obroty ,predkosc chodzily na innej kości ,a pod cyfrowe mam kosc z dwoma żyłami i nie mam za bardzo co tam wpinać. Przecięz syg trymu powinien lecieć tylko po tych dwóch kablach z komputera. Tak mi tłumaczy sprzedawca. W tachu mam ustawienia trim analog lub cyfrowy tylko jeszcze nie doszedłem jak ustawić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Postaram się wytłumaczyć ci to ostatni raz w punktach -Zegar który posiadasz wszystkie informacje dostaje z komputera po protokole NMEA2000 -czujnik trymu w tym silniku domyślnie nie jest podłączony do komputera aby wysyłac informacje po NMEA2000 tylko działac w trybie analogowym. -Aby móc odczytywać informacje położenia trymu na zegarze cyfrowym trzeba podłączyć bocznik od czujnika trymu do komputera i tyle .Gdzie jest ten przewód masz w instrukcji. Nie wiem ja już jaśniej nie potrafię tego wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Dzięki Piotr za cierpliwość ;) Już prościej nie trzeba raczej to znajde..Znalazłem dwa rózowe męskie które leżą luzem i jeden gruby czerwony chyba od predkosciomierza,zrobilem fotki ale nie moge umiescić poprzez [umiesc obrazek]. I dalej nie wiem gdzie je spiąć;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Już traciłem nadzieje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 zrobilem fotki ale nie moge umiescić poprzez [umiesc obrazek]. Bo tą opcją wkleja się link; skorzystaj z tego http://forum-motorowodne.pl/sprawy-forum/dodawanie-zdjec-do-postow/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 http://upload.secondsun.pl/img/149570364220170524_123558.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 http://upload.secondsun.pl/img/149570394620170524_123605.jpg Tak to wyglada. Jeszcze w tle widać wytczkę z 4 żyłami różowymi i tam wcześniej były podłaczone wszystkie zegary analogowe. Już myślałem ,ze wystarczy połączyć te dwa różowe,ale są identyczne;/ Przy okazji! Nie bede zakładał nowego tematu może ktoś udzieli mi tu odpowiedz mianowicie pseudo serwis podłączył mi manetkę 703 i gaz + wsteczny mam w połowie ruchu chodż zauważyłem ,ze na silniku ruch jest od początku. Czy wystarczy regulacje zrobić przy końcówkach na silniku czy może coś jeszcze przy manetce? Z góry dzięki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 musisz z tych dwóch końcówek z pierwszego zdjecia zdjąc zaslepki i je połączyc.Tam są założone zaslepki. Widze zę jest szansa na sukces Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Jutro sprawdze,ale byłem pewny ,ze one są identyczne czyli dwie męskie. Mam nadziej,ze się mylę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Piotr miałeś racje zwracam honor :) pasują do siebie i trym działa! został mi tylko predkosciomierz.Ale z tym juz chyba sobie nie poradze. weźmiesz sygnał prędkości z NMEA 0183.? Jak to zrobić? Czy wystarczy w zegarach przejsc w opcjach na ten syg,czy w silniku muszę znowu coś spinać? Zaznaczam ,ze do tej pory chodzil na analogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 ha ha zwracam honor ;D ;D ;D dobre Co do prędkościomierza to ty masz dwa takie zegary czy tylko tach czy masz echosonde z gps albo ploter jak tak to jaki modeli markę? Jest tam kilka rozwiązać i rozbudować te zegary o jeszcze dwa czujniki a może masz je w pudełku po zegarach a nawet nie wiesz predkosc nr czujnika 60V-8A4L1-01 poszukaj w googlach drugi czujnik to sensor ciśnienia wody w silniku nr 69J-8A4L0-00 również poszukaj w googlach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hekssodus Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 TAk mam dwa zegary. Jesli chodzi o sensor gps to domyślam się ,że tak było by najlepiej,ale póki co myślałem,ze skoro działał predkosciomierz na wężyku to mozna to jakoś zintegrować z nowymi zegarami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Nie odpowiedziałeś na pytanie czy masz echosonde z GPS albo ploter nowsze mają wyjscie sieci NMEA 0183. Jeśli chodzi o sygnał prędkości to potrzebny jest czujnik ciśnienia z rurki która wychodzi ze spodziny silnika w której jest otworek właśnie do pomiaru prędkości.Trochę to zawiłe ale tłumacze ci jak chłop krowie na miedzy. Czujnik który jest potrzebny 60V-8A4L1-01 ja np miałem taki zestaw w którym był ten czujnik. Czujnik montuje się w silniku jest tam wtyczka do jego podłączenia i sygnał leci przez CPU tak samo jak trym http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-60V-8A4L1-01-00-SPEED-SENSOR-KIT-MARINE-BOAT-/232264660001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.