Skocz do zawartości

Z Holandii do Polski (Szczecin)


dadis1988
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich,

 

To bedzie moj 2gi post (pierwszym sie przywitalem w dziale na nowych).

 

Kupilem lodz w Holandii (okolice Amsterdamu). Wymiary to 9 metrow na 3.1m stalowa z silnikiem 45KM Mercedesa. Waga okolo 6ton. Chcial bym nia przyplymac do Szczecina. Czy ktos ma jakies doswiadczenie w tym kierunku. Czy liepiej droga morska poprzez Cuxcannal czy moze kanalami i wogole na morze sie nie wybierac. A moze transport droga? Jakies ceny doswiadczenia? Bede wdzieczny za wszelkie informacje poniewaz ponioslo mnie serce (ktos zna to uczucie?) i kupilem a dopiero potem zaczolem sie zastanawiac jak ja do Szczecina (Dabie) dostac :)

 

Jezeli ktos to juz kiedys robil albo ma plan by zrobic chetnie sie dowiem cos wiecej albo sie przylacze do podrozy (zawsze razniej)

 

Moze jakas nawigacja darmowa (oczywiscie:) ). Staram sie z opencpn i inne ale nie da sie jak w nawigacji samochodowej ustalic miejsca docelowego i oczekiwac insturkcji typu "za 200 metrow skrec w lewo" :) wiem naiwny jestem :)

 

Pozdrawiam i "mocnych wiatrow?" "Paliwa o wiekszej mocy co by silniki byly sprawniejsze:)"

 

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Amsterdamu wiodą do Polski piękne szlaki przez Holandię i Niemcy. Przepłynęły go już tysiące łodzi więc dasz radę i Ty. Wystarczy kupić mapy z locją dróg wodnych tych krajów, wybrać szlak i płynąć podziwiając szlaki jakich w Polsce nie zobaczysz  C:-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co pisze "giees" . Nie wiem jak jesteś zaawansowany w pływaniu, więc się nie obraź na parę rad:

- przegląd silnika, wymiana oleju i filtrów, wymiana wirnika pompy wody zaburtowej (zwana też morską) chłodzącej silnik,

- kanistry na paliwo, kiedy nie będzie pod ręką stacji paliw dla wodniaków i trzeba iść na tę dla samochodów,

- ręczna ukf-a ale na holenderskim jachcie powinna być stacjonarna i nasłuch na kanale 10, po drodze zawsze są polskie barki i chętnie udzielą pomocnych rad.

Holenderscy emeryci płyną od siebie do Berlina w dwa tygodnie, myślę że da się szybciej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zadne rady sie mie obrazam :) jak juz wspomnialem jestem nowicjuszem. Wiem, ze znajomy ostatnio na zaglach plynal z NL do PL i zajelo to prawie tydzien. Ja w moze to na starym silniku sie troche bohe a w kanale latwiej do brzegu i szybciej. Wiosla plus 6 ton stali na wietrze z fala na marzu to bede wygladal jak Schwarzenegger a i tak wyladuje w Dani zamiast PL :)

 

Teraz tak Marifone na kanale 10 jak kolega wspomnial. Czy wystarczy zwykle samochodowe CB radio?

Kanalami dluzej czy szybciej jak morzem?

 

Zbiornik na paliwo na lodzi to 140l plus 100 w kanistrach wiec powinno starczyc. Martwi mnie tylko predkosc lodzi bo jak mam 2 tys obrotow (wtedy dziala spokojnie) to pedzi okolo 8km/h jak dam na maxa (wiem wiem nie powinno sie ale ciekawosc jest zawsze) to osiagam kosmiczne wrecz 11/12 km/h. Wydaje mi sie, ze sruba moze byc za mala bo silnik o mocy prawie 50KM powinin chyba troszke szybciej. Np. Spokojnie 15km/h. Choc jak szukalem ostatnio formuly do obliczania wielkosci sruby to sie zmartwilem jak jzobaczylem:)

 

Jeszcze raz wielkie dzieki za info. I czeka, wiecej

 

Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Teraz tak Marifone na kanale 10 jak kolega wspomnial. Czy wystarczy zwykle samochodowe CB radio?

Kanalami dluzej czy szybciej jak morzem?

 

Zbiornik na paliwo na lodzi to 140l plus 100 w kanistrach wiec powinno starczyc. Martwi mnie tylko predkosc lodzi bo jak mam 2 tys obrotow (wtedy dziala spokojnie) to pedzi okolo 8km/h jak dam na maxa (wiem wiem nie powinno sie ale ciekawosc jest zawsze) to osiagam kosmiczne wrecz 11/12 km/h. Wydaje mi sie, ze sruba moze byc za mala bo silnik o mocy prawie 50KM powinin chyba troszke szybciej. Np. Spokojnie 15km/h. ....

Z radiem musisz być ostrożny bo ,,morskiego" nie wolno używać. Kanał 10 na śródlądziu to 16 na morzu tak przynajmniej wieści niosą. W radiu śródlądowym kanał 10 jest na czerwono tak jak 16 na morzu.Jest wolność pływania więc i kłopotów z niedoukami więcej. Potrafią zarekwirować nieodpowiednie radyjko.

Co do mocy silnika to musisz brać pod uwagę jego charakterystykę i ekonomię. Zapas mocy jest potrzebny ze względu na silne prądy, wiatry i możliwość natychmiastowego zatrzymania masy łodzi. Np. urwała się cuma podczas śluzowania i wtedy wszystkie ,,luzaki" są potrzebne  a nawet przydałoby się ich dużo więcej.

Co do jazdy morzem to oczywiście da się zrobić ale pływy i niepewna pogoda powodują drżenie gaci przez całą drogę. A z żywiołami jest tak : jak może się nie udać to na pewno się nie uda. Jak sprawdzisz łodkę i będziesz na 100% pewny, że wszystko jest o.k. to wtedy teoretycznie szanse na powodzenie rosną. Kanały są lepsze ale dobrze jest się zapoznać z locjami i przepisami obowiązującymi na trasie. Jeżeli nie pływałeś po prawdziwych kanałach to lepiej wynajmij zawodowca otrzaskanego z trasami na zachodzie. Kapitanowie barek mają teraz mało zajęcia więc może któryś da się namówić. Nie do pogardzenia jest też wersja holowania za barką.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj dadis1988

 

      Będę prowadził do Polski świeżo zakupioną w Holandii stalową łódż wypornościową z silnikiem 45km.

Wyruszam z Bredy w pierwszym tygodniu lipca. (wcześniej z przyczyn osobistych nie mogę)

Jeżeli termin ci odpowiada zapraszam do wspólnego rejsu. Szczegóły do omówienia na priv.

 

Jeżeli decydujesz się płynąć samodzielnie to polecam śródlądową trasę;

 

...z miejsca zakupu do Groningen z Groningen przez Rutenbrook kanal do Niemiec, Dortmund-Ems kanal  na południe do Mittelland kanal i na wschód do Berlina. Dalej Oder-Hawel kanal na Odrę do Szczecina. Na spokojne pokonanie tej trasy (ok 1200km) potrzeba ok. 14 dni.

          Zużycie paliwa... ja planuję na trasie Breda - Gdynia ok 450ltr.

Rejs morzem w twojej sytuacji zdecydowanie odradzam. Potrzeba dla zachowania bezpieczeństwa, dużego morskiego doświadczenia (morze Północne - Wyspy Fryzyjskie to jeden z trudniejszych nawigacyjnie akwenów w świecie.) i przygotowanej na warunki morskie łodzi.  Pomijając względy bezpieczeństwa; rejs śródlądziem jest możliwy bez względu na pogodę, morski wyłącznie w korelacji z pogodą.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos sie orientuje jak skontaktowac sie z takim kapitanem barki? Moze na hol wezmie i mu sie zaplaci. Powinno wyjsc taniej jak droga samochodowa.

 

@Michal Maciejko. Mam wykupiona Marine do konca maja wiec ciezko bedzie mi tyle czekac. Jak nic innego do tej pory nie znajde to bardzo chetnie.

 

Kurcze jak zrobic to tani i szybko....

Przynajmniej sie czegos nauczylem :) najpierw pomysl potem kup :)

 

Pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze parę uwag.

1. Prędkość łódki zależy od kształtu kadłuba. Jacht wypornościowy ma maksymalną teoretyczną prędkość około 15 - 17 km. Niestety nie pomoże tu zmiana śruby, lub niewiele pomoże. Jeżeli jest to jacht holenderski to zapewne ma prawidłowo dobraną śrubę. Prędkość w granicach 8 km/h przy 2 tysiącach obrotów jest w granicach normy.

2. Na kanałach należy planować średnią prędkość w granicach 10 km/h i dodać 45 minut na każdą śluzę. Ograniczeń prędkości na kanałach (zazwyczaj jest to od 8 do 12 km/h należy przestrzegać. Z mojego doświadczenia ja mam po 8 godzinach dość.

3. Spalanie wynosi, przy takich prędkościach pomiędzy 3 a 4 litry na godzinę, ale zależy to też od stanu silnika, choć o prawidłowo eksploatownuch silnikach tego typu mówi się, że są wieczne.

4. Ze sternikim barki można porozumieć się przez radio czyli UHF na rzeczonym 10 kanale. W zasadzie radio powinno być zarejestrowane, a operator powinien mieć uprawnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna, solidna,klasyczna holenderska łódka.

Rok temu przywiozłem na przyczepie nieco mniejszą łódkę,  z silnikiem jak u Ciebie .

Z własnego doswiadczenia radzę.

Zaopatrz się na tę podróż w parę zapasowych rzeczy:

- wirnik pompy wodnej

-pasek klinowy silnika

- silikon K2 /zastąpi wszelkie wadliwe uszczelki /

- taśmę samowulkanizujacą

- prostownik do podładowania aku / chyba że są nowe/

- rezerwową ręczną pompę do sciągania wody zęzowej

- pojemnik na wodę zęzową

- zestaw opasek zaciskowych

 

Przed wyprawą do Polski , zrób w Holandii  min , godzinny,  "próbny " rejs .

Po nim przejżyj wszystkie instalacje i silnik .

Popatrz czy nie ma nieszczelności i wycieków.

 

Powodzenia

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj dadis1988

 

            Łódż jest ładna i wygląda na łódż w dobrej kondycji technicznej. Holendrzy to bardzo dobrzy żeglarze i świetni szkutnicy.

Zanim zaczniesz poprawiać ich konstrukcję zdobądź troche praktyki. Budowane przez nich łodzie tego typu są proste w konstrukcji, masywne, wytrzymałe i niezawodne w użytkowaniu.

          Żegluga kanałami nie należy do trudnych. Masz dobrą łódź i powinieneś dać radę wykonać rejs do Polski. Studiuj rady kolegów z forum, wszystkie są trafne, i czyń z nich użytek.

          Dodatkowe uwagi;

-powinieneś mieć na pokładzie kogoś do pomocy (śluzy)

-ubezpieczenie łodzi typu OC (szczególnie Niemcy)

-łódż ma napęd przez wał, sprawdzaj więc smarowanie i szczelność dławicy

-nie pędź silnika powyżej 2500rpm

-sprawdź sterociągi.

-w śluzach niemieckich używaj kamizelek (inaczej mogą odmówić śluzowania)

 

Kontaktuj się z forum (laptop) w czasie rejsu w razie wątpliwości. Napewno wszystcy chętnie pomogą.

Mogę na e-mail wysłać Ci mapy dróg wodnych Holandii i Niemiec w formacie PDF

Na niemieckiej stronie www.Elwis.de znajdziesz darmowe elektroniczne mapy dróg wodnych Niemiec w formacie ENC (nadają się do Open cpn)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze coraz bardIej zaczynam sie napalac na ta podroz... Musze z szefem pogadac o jakies wolne. Dzis bawilem sie przy lodzi. Naprawilem (oczyscilem styki) w oswietleniu nawigacyjnym. Chce dokladniej jeszcze elektryke posprawdzac bo jest caly dokladny schemat (recznie rysowany na juz pociemnialej kartce) ale "fachowiec" jakos wszedzie duzy nadmiar kabli dal i wyglada to mocno jak spaghetti. Silnik najlepiej pracuje na 2000rpm. Wtedy mam predkosc 9km/h jak ciagne wiecej to roznicy w predkosci niema tylko w paliwie i odglosach. Smarowanie mam poprzez kalamitke. Smarowac co godzine? Dzien? Tydzinen? Rok?

 

Jeszcze raz wielkie dzieki za wszystkie rady. Zaczynam coraz bardziej kochac to moje cacko :D

 

Jak zdobede sie na odwage i dostane dni wolne w pracy to poplyne i bedzie cala fotorelacja z wyprawy na bierzaca :)

 

Pozdrawiam

 

@don alonso. Ciesze sie, ze Ci sie podoba. Kupujesz ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu wracałbym kanałami. Wycieczka "życia" przy okazji sporo się nauczysz i poznasz łódź. Oczywiście dobre przygotowanie to podstawa, korzystaj z podanych już rad ale jak coś nawali to też nie będzie to koniec świata - nie będziesz na środku atlantyku :) Powodzenia !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos sie orientuje jak skontaktowac sie z takim kapitanem barki? Moze na hol wezmie i mu sie zaplaci. Powinno wyjsc taniej jak droga samochodowa. ....

 

Zajrzyj tutaj: http://www.zegluga.wroclaw.pl/forum/viewforum.php?forum_id=79

 

http://www.zegluga.wroclaw.pl/forum/viewthread.php?thread_id=850

 

http://www.fvt.wsv.de/handbuch/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...