Skocz do zawartości

Żegluga na Renie, pod prąd


don alonso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myślimy o rejsie Renem pod prąd. Kiedy z brzegu obserwowałem pływajace na odcinku pomiędzy Koblencja a Kolonią (to jest ptrzełom rzeki, płynie wąskim korytem, pomiędzy wysokomi wzgórzami i skałą Lorealai) jednostki, widziałem jak walczą z silnym prądem.

Czy może ktoś wie jaka jest prędkośc nurtu Renu na tym odcinku. Moja Nautika pływa ze średnia prędkoścą ok. 10 km na godzinę, i nie wiem czy to nie za mało.

Myślę więc o zainstalowaniu dodatkowego, przyczepnego silnika na platformie kąpielowej lub o zmianie śruby, bo zapas mocy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kiedyś w magazynie " Boote " czytalem, że chcąc płynąć  w zauważalnym tempie Renem w górę,łódka powinna mieć

minimum  16 km/h  osiągalnej prędkości.

Na Odrze prąd ma około 6 km/h , a na Renie pewnie sporo więcej.

 

 

Na tym forum piszą ludzie którzy tam pływają;

http://www.zegluga.wroclaw.pl/forum/index.php

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej prędkości zapomnij o możliwości pokonania tego odcinka.

Osobiście tam nie byłem ale sporo na ten temat kiedyś czytałem

jako że miałem takie kosmate myśli aby tam popłynąć .

Minimalna prędkość jaka była w omówieniach to ponad 20km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę korespondencję ze sternikiem barki towarowej "Teosem" (obecnie pływa baraką zbiornikowcem w innym rejonie). Przez trzy lata prowadził barkę po Renie. Średnia predkość, jaką podał, w dół to 25 km/h , a w górę to 10 km/h. Z tego wynikało by że prąd ma minimum około 15 km/h. Lecz Teos powiedział, że czasem płynął pod prąd z prędkością 3 km/h. Oznacza to, że trzeba mieć minimum jacht o prędkości minimum 20 km/h. Prędkość nurtu zależ od stanu wody. Cztery lata temu żeglując jedną z pierwszych Nautik 1000 żeglarz pokonał Ren w rejsie do Marsylii, a miał silnik o mocy 30 koni czyli max 13 km/h. Ale czekał na niską wodę.

Słyszałem, że można liczyć, że barka pod polską bandęrą weźmie na hol, ale nie wiem czy to legalne, a na pewno ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim poście na ten temat opierałem się między innymi na opisach także "Teosa",jak również

innych ludzi którzy tam pływali.Sporo na te tematy opisane jest na stronie Żeglugi Śródlądowej.

A co do holu za barką: nigdy bym nie zaryzykował,postawić całą swoją jednostkę dla paru zetów

na paliwo?.Albo ma się możliwości pokonać trasę o własnych siłach albo nie bierze się pod uwagę

całej eskapady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzę korespondencję ze sternikiem barki towarowej "Teosem" (obecnie pływa baraką zbiornikowcem w innym rejonie). Przez trzy lata prowadził barkę po Renie. Średnia predkość, jaką podał, w dół to 25 km/h , a w górę to 10 km/h. Z tego wynikało by że prąd ma minimum około 15 km/h. 

 

Zastanawiam się z jaką prędkością może płynąć "Teos" po wodzie spokojnej , po kanale, gdzie nie ma żadnego"uciągu" .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką prędkość maksymalną ma barka towarowa którą steruje Teos. Ale na kanale nie może płynąć szybciej niż 10 km/h, wyjątkowo 12 km/h. A i to nie zawsze, bo jak kanał wąski to musi wolniej aby nie robić fali niszczącej brzeg.

No i ekonomia. Ile paliwa spali taki silnik przy większych prędkościach? A barka towarowa nie pływa dla przyjemności, tylko dla zysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...