don alonso Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Myślimy o rejsie Renem pod prąd. Kiedy z brzegu obserwowałem pływajace na odcinku pomiędzy Koblencja a Kolonią (to jest ptrzełom rzeki, płynie wąskim korytem, pomiędzy wysokomi wzgórzami i skałą Lorealai) jednostki, widziałem jak walczą z silnym prądem. Czy może ktoś wie jaka jest prędkośc nurtu Renu na tym odcinku. Moja Nautika pływa ze średnia prędkoścą ok. 10 km na godzinę, i nie wiem czy to nie za mało. Myślę więc o zainstalowaniu dodatkowego, przyczepnego silnika na platformie kąpielowej lub o zmianie śruby, bo zapas mocy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Witam, kiedyś w magazynie " Boote " czytalem, że chcąc płynąć w zauważalnym tempie Renem w górę,łódka powinna mieć minimum 16 km/h osiągalnej prędkości. Na Odrze prąd ma około 6 km/h , a na Renie pewnie sporo więcej. Na tym forum piszą ludzie którzy tam pływają; http://www.zegluga.wroclaw.pl/forum/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STEF 2 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Przy tej prędkości zapomnij o możliwości pokonania tego odcinka. Osobiście tam nie byłem ale sporo na ten temat kiedyś czytałem jako że miałem takie kosmate myśli aby tam popłynąć . Minimalna prędkość jaka była w omówieniach to ponad 20km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Prowadzę korespondencję ze sternikiem barki towarowej "Teosem" (obecnie pływa baraką zbiornikowcem w innym rejonie). Przez trzy lata prowadził barkę po Renie. Średnia predkość, jaką podał, w dół to 25 km/h , a w górę to 10 km/h. Z tego wynikało by że prąd ma minimum około 15 km/h. Lecz Teos powiedział, że czasem płynął pod prąd z prędkością 3 km/h. Oznacza to, że trzeba mieć minimum jacht o prędkości minimum 20 km/h. Prędkość nurtu zależ od stanu wody. Cztery lata temu żeglując jedną z pierwszych Nautik 1000 żeglarz pokonał Ren w rejsie do Marsylii, a miał silnik o mocy 30 koni czyli max 13 km/h. Ale czekał na niską wodę. Słyszałem, że można liczyć, że barka pod polską bandęrą weźmie na hol, ale nie wiem czy to legalne, a na pewno ryzykowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STEF 2 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 W swoim poście na ten temat opierałem się między innymi na opisach także "Teosa",jak również innych ludzi którzy tam pływali.Sporo na te tematy opisane jest na stronie Żeglugi Śródlądowej. A co do holu za barką: nigdy bym nie zaryzykował,postawić całą swoją jednostkę dla paru zetów na paliwo?.Albo ma się możliwości pokonać trasę o własnych siłach albo nie bierze się pod uwagę całej eskapady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Nie chodzi o pieniądze, chodzi o prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STEF 2 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Wiem że nie chodzi o pieniądze,ale tak jak się wypowiadam albo mam na tyle mocy że podołam trudnej trasie albo nie zawracam sobie głowy.Tak też uczyniłem kilka lat wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Prowadzę korespondencję ze sternikiem barki towarowej "Teosem" (obecnie pływa baraką zbiornikowcem w innym rejonie). Przez trzy lata prowadził barkę po Renie. Średnia predkość, jaką podał, w dół to 25 km/h , a w górę to 10 km/h. Z tego wynikało by że prąd ma minimum około 15 km/h. Zastanawiam się z jaką prędkością może płynąć "Teos" po wodzie spokojnej , po kanale, gdzie nie ma żadnego"uciągu" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Nie wiem jaką prędkość maksymalną ma barka towarowa którą steruje Teos. Ale na kanale nie może płynąć szybciej niż 10 km/h, wyjątkowo 12 km/h. A i to nie zawsze, bo jak kanał wąski to musi wolniej aby nie robić fali niszczącej brzeg. No i ekonomia. Ile paliwa spali taki silnik przy większych prędkościach? A barka towarowa nie pływa dla przyjemności, tylko dla zysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Ciekawy artykuł o żegludze po Renie: http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Bardzo ci ekawy artykuł. No cóż, żegluga po Renie do najłatwiejszych i najbeieczniejszych nie należy. Na szczęście Ren da się ominąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STEF 2 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Rzeczywiście ten artykuł jest b ciekawy,jak narazie jednak nie planuje w swoich planach tamtego kierunku. :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.