Skocz do zawartości

Barka z ładunkiem PONAD GABARYTOWYM, Poznań -> Szczecin


Johnny_bravo750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w niedziele lub poniedziałek (16 lub 17.09.2012) ma zamiar wypłynąć barka z Poznania z ładunkiem ponad gabarytowym do Szczecina... (powklejam fotki z załadunku barki)

 

waga ładunku 35ton wymiary 6,5m x 6m x 5,4m

 

organizatorowi wyprawy powiedziałem ze wedle wiedzy.... motorowodniaków stan rzek jest bardzo niski.... i może się nie udać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

  A tak przy okazji to są jakieś skrajnie na wodzie? Wymiary których niewolno lub których lepiej nie przekraczać?

 

Ograniczeniem są wymiary śluz tj. szerokość i dlugość / na trasie Poznań -Szczecin Warta i Odra nie mają żadnej śluzy więc problem odpada/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chodzi mi o to czy są jakieś ustalone/narzucone wymiary, czy po prostu przed rejsem trzeba się zorientować czy się zmieścimy?

 

Na pewno trzeba sprawdzić , czy głębokość wody jest wystarczająca.Dla pchaczy rzecznych i barek minimum to jakieś

70 cm wody tranzytowej.

Rzeki , a ściślej drogi wodne mają kilka klas w zależności od wielkości i to one mówią jak dużym / głębokim/ transportem można płynąć.

 

Dodatkowo przed kazdym rejsem i w jego trakcie kapitan lub sternik łączy sie przez radio z tzw Nadzorami Wodnymi

które są nad rzekami co jakies 60-80 km i otrzymuje bierzące informacje n/t zeglugi.

 

Wszystko to nie dotyczy na szczęście małych łódek i pontonów :).

Dla nich nie ma przeszkód :).

 

Czytałem kiedys w necie relacje  z rejsu pontonami po Wisle ; start powyzej Krakowa, cel w Gdansk.

 

Więc z tej relacji dowiedzialem sie ze Wisla / "królowa naszych  rzek"?/ jest w zasadzie nieprzejezdna ponizej krakowa gdyz

jakas sluza jast zasypana piaskiem.Ale co tam ; to żadna przeszkoda-pontony na plecy i przez śluze :).Poplyneli dalej.

Do celu. Przy okazji gratulacje dla Zagania :).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej mówiąc to nie tyle zasypana piaskiem co hm... woda zabrała piasek, dno się obniżyło  [bo nie ma poniżej nic piętrzącego wodę czy zatrzymującego piasek] i efekt jest taki, że przy wysokiej wodzie można przepłynąć, a przy normalnej wodzie na wyjściu ze śluzy jest mini wodospad no i dalej trochę kamieni a dalej z 300 metrów wody o głębokości  20 cm lub mniej.

 

Chcieliśmy spróbować żeby nas opuścili w śluzie [tam było z 20-30 cm wody], potem zepchnąć pontony z tego nimi progu [na pewno cały oślizgły od glonów więc powinno być łatwo] ale nie dało się - zakaz śluzowania i koniec ( w sumie mieli rację - ktoś by upadł w śluzie na tym oślizgłym dnie i potem byłby (ich) problem )

 

Jest jak jest, dobra, nie ma wielkich pieniędzy na duże inwestycje ale wyciąć krzaki  przy znakach to by jednak mogli , tak jak i poprawić te upadające znaki.

 

Dziwi tez porzucanie podtopionych barek i holownika/pchacza - gdybyśmy mieli sprzęt i możliwości to byśmy próbowali ten holownik podnieść - taki kawałek statku porzucić , byłoby czym pływać :D  ...

 

Przy okazji - co mówi prawo na temat porzuconych statków na śródlądziu? 

 

 

Ajjj  - żeby nie był kompletny off-top    - ważne też jest, żeby wody nie było za dużo bo wtedy barka się nie zmieści pod mostami

 

 

Krzysiek (Saradog) zna ciekawą historię jak to ktoś płynął statkiem z Niemiec (?) na Mazury

 

(o ile pamiętam potrzebna była koparka żeby dobalastować statek kilkoma tonami piasku i holownik puszczony przodem żeby rozepchnąć trochę wodę  ... albo coś pokręciłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest jak jest, dobra, nie ma wielkich pieniędzy na duże inwestycje ale wyciąć krzaki  przy znakach to by jednak mogli , tak jak i poprawić te upadające znaki.

 

 

 

 

 

Na Odrze /przynajmniej na naszym odcinku/ RZGW Wrocław zleca wycinanie zarośli na główkach i w okolicach

znaków żeglugowych.Robią to nawet dwa razy w roku.

Jeśli chodzi o te wraki o których pisałeś , to nie powinno ich tam po prostu być.

Każdy kadłub ma trwale umieszczone / naspawane/ numery identyfikacyjne i po nich pracownik Urządu Żeglugi Sródlądowej lub Policja wodna  powinna znaleźć właściciela.

Jeżeli są zatopione na szlaku wodnym to jast to pułapka na inne łódki, powinny być oznakowane jako przeszkoda wodna.

Z twoich relacji wynika że stan utrzymania i żeglowności naszych rzek zależy od reginu Polski , od gospodarza wody czyli

od miejscowego RZGW.

Widzę że Odra nie jest w tym rankingu na ostatnim miejscu :).

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

po 2 dniach moredengi......

 

dojechał ładunek do poznania..... teraz płynie do szczecina.... barka dopłynęła do poznania bez problemowo...

 

 

 

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/385944/img-1284.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/269715/img-1286.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/485279/img-1285.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/799013/img-1288.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/155966/img-1287.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/130661/img-1289.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/203034/img-1290.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/832875/img-1291.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/931975/img-1293.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/524516/img-1294.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/441231/img-1292.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/611914/img-1296.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1340175/730885/img-1295.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...