Czeczen Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 W imieniu mojego kolegi, świeżo upieczonego motorowodniaka mam pytanie odnoście trasy Szczecin - Słubice. Otóż kolega mój gnany miłością i fantazją planuje zrobić niespodziankę dziewczynie i łódką INVADER 6,5m z zabudowanym mercruiser magnum 5,7l planuje dopłynąć ze Szczecina do Słubic. Podpowiedzcie mi (przekaże zainteresowanemu) którędy lepiej płynąć (Regalica czy Odra) i na jakie ewentualne zagrożenia lub atrakcje na tej trasie zwrócić mu uwagę. Za pomocne wskazówki dziękuje. Jakiego spalania można się spodziewać przy tym silniku i gdzie można po drodze tankować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Regalica (do 1945 niem. Grosse Reglitz, po 1945 Rgilica[1]) – nazwa wschodniego ramienia Odry obowiązująca poniżej części Szczecina – Klucza do jeziora Dąbie[2]. a do Słubic jeszcze kawałek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STEF 2 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Do Słubic jest 180 km,z tego ok 60 km głębokość bezpieczna,dalej jest różnie ale naogół płycizny się trafiają. Należy zachować szczególną ostrożność i nie szarżować.Nurt jest oznakowany bojami. Bardzo niebezpieczne jest samo wejście do portu w Słubicach,jest bardzo brzydko usytuowane tuż za filarami mostu,co przy bardzo silnym nurcie stwarza ciekawe wyzwanie dla sternika. Płynąć należy Regalicą,jako że Odrą Zachodnią nie ma możliwości,na rozwidleniu jest zakaz. Życzę powodzenia,jeśli będą dalsze pytania mogę udzielić b szczegółowych podpowiedzi jako że tą trasę przepływałem wielokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Dziś w ramach przygotowań do wyprawy motorowodnej do Słubic zrobiliśmy trasę testową. Założenie jest takie: - by ustalić najbardziej ekonomiczne obroty dla tej łódki tak by szła w ślizgu - zmierzyć prędkość dla ekonomicznych obrotów - ustalić w miarę rzeczywiste spalanie - wyliczyć czas płynięcia do celu przy ekonomicznej prędkości i ewentualne zapotrzebowanie na paliwo na cała trasę. Załoga 3 mężczyzn 100l paliwa w zbiorniku + 70l paliwa w plastykowych kanistrach Po zatankowaniu pełnego zbiornika paliwa (100l) plus w zapasie 70l wypływamy z Marina Hotele na Regalicę i włączamy stoper. Manetka na 4000 obr, trym do góry i gdy łódka była w ślizgu zeszliśmy z obrotami na 3000 obr. Prędkościomierz na łodzi pokazywał równiutko 50 km/h. Płynęliśmy tak cięgiem aż do Ognicy do połowy kanału Schwedter Querfahrt. Tam nawrotka, szybki papierosek i z powrotem do Szczecina. Zaczęło się ściemniać więc już z prędkością 60 km/h utrzymując obroty na poziomie 3200 - 3300 obr. Jako że poszło nam troszkę szybciej to powrót był przez Dąbie małe tak by było równo 2 godziny zegarkowe ciągłego ślizgu (nie ma licznika motogodzin). Po zacumowaniu łódki wskaźnik paliwa pokazał 1/2 zbiornika czyli ok 50l wypalonej zupy w komin. Jutro będzie dolewka na stacji więc wynik będzie bardziej miarodajny. Przebyty dystans wg mapy http://mapa.targeo.pl/ wyniósł 96km (nasze gpsy w telefonach nie liczą przebytego dystansu rzeczywistego i nie podawały rzeczywistej prędkości ) Wnioski trasa Szczecin - Słubice 180 km, więc płynąc z prędkością 50 km/h trzeba założyć ok 4 godziny trasy (z krótką przerwa) utrzymując łódkę w ślizgu przy 3000 obr spalanie (mniej więcej ) 25 l/h powinien zmieścić się na jednym zbiorniku (ok 75 - 85 paliwa ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 25 litrów przy 50km/h to piękny wynik, tylko pozazdrościć:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 wynik jest mocno przybliżony bo opieramy się jedynie na wskazniku paliwa który pokazuje równe pół zbiornika. Jutro po tankowaniu napisze rzeczywiste zużycie na tym dystansie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 I jak byliście w Słubicach, jesli tak to napisz coś z tego wypadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 I jak to w życiu bywa choć przygotowania szły pełną - zbiorniki zapasowe na paliwo załatwione, zamontowane, kilka udogodnień na łodzi poczynionych i... klops. Życie pokazuje że ma swoje plany... Wycieczka Szczecin - Słubice przełożona na nowy sezon. Łódź wyjechała na moim haku z wody i wylądowała już u Piotra z Best Boats na posezonowy przegląd i przygotowanie do zimowania. Na przyczepie pojedzie do Słubic i już tam zostaje :( - bo jak się okazuje tam właśnie kumpel przeprowadza się i zostaje na stałe. Ech te kobiety... W każdym razie wycieczka Słubice - Szczecin w planach na przyszły rok a przystań w Słubicach zyska nowego motorowodniaka :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Bartek i całe szczęście dla przekładni silnika, że się nie zdecydowaliście- zamiast olejem, zetka była "smarowana" wodą!!! Po odkręcenie korków spustowych, z przekładni nie leciała już nawet kawa latte, ale mleko i to 0,5%... ;) I to wszystko na oczach zrozpaczonego klienta. Jakże był zdziwiony, bo Łódź była podobno po przeglądzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 To dobrze że ujrzał to na własne oczy. Bo jak zobaczył ceny serwisu to był w szoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bestboats.pl Opublikowano 25 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Cennik pokazuję od razu- żeby nie było potem niejasności. A kolega gdyby kupił szachy to by nie miał takich wydatków :) a niestety nieserwisowany silnik 30letni (a dokładniej jego osprzęt)żyje już własnym życiem i żeby doprowadzić go do stanu używalności trochę trzeba na początku doinwestować, to jest tak jak z zakupem wiekowego używanego samochodu- do ceny trzeba doliczyć 10% na podstawową obsługę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.