Skocz do zawartości

Czy na sterowaniu mechanicznym da sie poplywac na 90km zaburtowym silniku


Józef
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem , lecz przedstawiano mi ze bede sie meczyl z mechanicznym sterowaniem , wiec po twojej wypowiedzi jestem przekonany ze poprostu chcial sprzedac a ze ja nie mam jeszcze takiego doswiadczenia to wiadomo. Dobrze ze tutaj z wami kolegami moge cos sie dowiedziec bez placenia frycowego ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie zmiany z mechanicznego na hydrauliczne . Powód prosty , brak luzów i w razie puszczenia kierowniczy nie ma tendencji do skręcania ( choć są modeli mechanicznych z blokadą ) no i w przyszłości łatwa rozbudowa pod autopilota i co najważniejsze  moim zdaniem jednak bardziej solidne ( jak widzę tą jedną cieniutką śrubeczkę na końcówce pogrzebacza to ..... ) ,  jednym słowem nie podoba mi się takie rozwiązanie  ::) . Miałem pod Yamahą 100hp kilka lat problemów nie było i oporów wielkich też nie stawiało spokojnie dało się jedna ręka bez wysiłku manierować .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czemu jedna kosztuje 280 a druga 1280 ???

 

http://www.mazuria.com/przekladnia-kierownicza-t74.html

 

Mogliby chociaż napisać w czym ta droższa jest lepsza.

Przynajmniej jest napisane przy tej drogiej jakie najwieksze koło sterowe mozna (406)

Owszem widać, że im większa moc oraz większe koło dopuszczalne to cena rośnie

 

Co do cytatu odnośnie "pana który naciąga na hydraulikę" nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na post Czebrubaszki o tym, że brak luzów i mniejsza siła potrzebna do kierowania skłania go do zmiany na hydraulikę ...

 

W UK w tej firmie co kupowałem RIB-y to do 80 KM wkladają mechaniczne, od 80-100 decyduje klient (oczywiście dopłata do hydrauliki) powyżej 100 KM jest hydraulika (już w cenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w koncu naciągał czy proponował ulepszenie ?

 

Czy któreś poniższe są prawdziwe:

- większa trwałość

- większa precyzja

- przy tej samej kierownicy trochę lżej

- można puścić w zakrecie (może niewskazane ale da się)

- brak luzów

- zamiast kólek, linek przewód z olejem.

...

 

Czy hydraulika ogólenie nie ma sensu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w koncu naciągał czy proponował ulepszenie ?

 

Zależy od punktu widzenia... z tego co opisuje kolego to sprzedający wciskał na siłe...a widocznie różnica w cenie jest dla kupującego istotna...za hydraulikę trzeba dołożyć ok. 2 tys...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w koncu naciągał czy proponował ulepszenie ?

 

Czy któreś poniższe są prawdziwe:

- większa trwałość

- większa precyzja

- przy tej samej kierownicy trochę lżej

- można puścić w zakrecie (może niewskazane ale da się)

- brak luzów

- zamiast kólek, linek przewód z olejem.

...

 

Czy hydraulika ogólenie nie ma sensu ...

 

 

Oprócz puszczania w zakręcie to wszystko prawda.

Ja mam wspomaganie hydrauliczne ale przekładnię mam mechaniczną z linkami

i gdybym mógł, to chętnie wymieniłbym  na hydrauliczną.

Włąśnie ten luz jałowy jest denerwujący i sprawia,że  układ kierowniczy nie jest super precyzyjny.

Jest takie wrażenie jak kiedyś przy starych samochodach z luzami na drążkach kierowniczych.

W łodziach nie ma to tak wielkiego znaczenia, ale zawsze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym puszczaniem w zakręcie to trochu nadinterpretacja tego co chciałem donieść . W zakręcie nikt nie puszcza kierownicy no chyba że chcę zobaczyć  czym to się skończy  ;) . Chodzi o to że przy sterociągu jak puszczasz kierownicę to silnik zawsze ma tendencje do skręcania i to dość szybko zwłaszcza przy fali a nawet gwałtownie , przy hydraulice układ jest całkowicie nie czuły na siły działające od strony silnika na siłownik i jeżeli my ustawimy silnik prosto to tak i zostaję ( co nie oznacza że łódka będzie szła cały czas prosto  :) )  . Jakoś tak .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zalety i wady. Zarówno przy układach hydraulicznych jak i  cięgłowych. Jest tego do wyboru i do kololoru. Są też skrzyżowania tych systemów ( zwłaszcza przy napędach stacjonarnych). Decyzja zależy od kryteriów przyjętych przez kupującego.

P.S. Cięgłowe są tez w wersji feedback  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spoko , a mam jeszcze jedno pytanie jaka kierownice kupic do lidzi quicksilver 505 280mm czy wieksza ? Nigdzie nie moge znslezc jaka byla orginalna

 

Bardziej doświadczeni koledzy mnie poprawią ale CHYBA im większa tym "łatwiej" będzie kręcić ...

Co przy mechanicznym może (nie musi) mieć znaczenie. Ja bym bral większe koło pod warunkiem, ze

- jest na nie miejsce

- nie bedzie uwierać w ... (przykładowo u mnie ciut większa to obijałbym sobie coś ...)

- o nic nie będzie haczyć (np. boczna manetka jak jest żeby się dało kręcić nie dotykając wspomnianej manetki ręką)

- przy przekładni jest napisane jaka max kierownica - brałbym przekładnię dedytkowaną do ciut większego koła niż to co wybiorę

 

A przekładnie kierowniczą bym brał jak najbardziej solidną (mocne elementy z dobrego metalu).

Wogóle na te elementy bym nie żałował.

 

Pamiętam film na forum z awarii układu kierowniczego.

(nie pamiętam jaka to była technologia ale uświadomiło mi to jakie to ważne i jakie może mieć konsekwencje - taka awaria)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...