Józef Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Wigam , czy poplywam na sterowaniu mechanicznym bez meczarni na silniku 90km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Da się popływać i na dużo większym, do 150KM bez problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Rozumiem to pewnie facet mowol ze ciezko bedzie chodzic mi sterowanie mechaniczne itd, bo chcial opylic swoje htdrauliczne hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 A różnica w cenie jest znaczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Jest większy komfort, ale bez przesady. Sporo kolegów ma zwykle mechaniczne sterociagi i nie narzekaja. Ja też mam mechaniczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Rozumiem , lecz przedstawiano mi ze bede sie meczyl z mechanicznym sterowaniem , wiec po twojej wypowiedzi jestem przekonany ze poprostu chcial sprzedac a ze ja nie mam jeszcze takiego doswiadczenia to wiadomo. Dobrze ze tutaj z wami kolegami moge cos sie dowiedziec bez placenia frycowego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Tylko musisz zwrócić uwagę na typ sterociągu i jego dopuszczalne obciązenie. Sterociąg sterociągowi nie równy. Najlepiej ( w obecnych czasach CE ;) ) montować sterociąg ,,o piętro wyżej" niż jego ,,atesty" C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Ostatnio zakupiłem do 200 koni więc tyle powiniem obsłużyć 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Tez kupie takie do 200km z zapasem zeby bylo a polecicie jaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 ja kupiłem taki , do tego dokupić trzeba cięgno też mają , tylko musisz zmierzyć jakie długie potrzebujesz ;D http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-do-200-km-zestaw-02019-i5964363602.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Ok spoko , a mam jeszcze jedno pytanie jaka kierownice kupic do lidzi quicksilver 505 280mm czy wieksza ? Nigdzie nie moge znslezc jaka byla orginalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 http://raksa.com.pl/przekladnia-kierownicza-do-200-km-mf-44008.html a taka moze tez byc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Jestem na etapie zmiany z mechanicznego na hydrauliczne . Powód prosty , brak luzów i w razie puszczenia kierowniczy nie ma tendencji do skręcania ( choć są modeli mechanicznych z blokadą ) no i w przyszłości łatwa rozbudowa pod autopilota i co najważniejsze moim zdaniem jednak bardziej solidne ( jak widzę tą jedną cieniutką śrubeczkę na końcówce pogrzebacza to ..... ) , jednym słowem nie podoba mi się takie rozwiązanie ::) . Miałem pod Yamahą 100hp kilka lat problemów nie było i oporów wielkich też nie stawiało spokojnie dało się jedna ręka bez wysiłku manierować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 może być tylko musisz dokupić zestaw montażowy i osłonę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Kupuj w komplecie. Zerknij jeszcze tutaj http://www.mazuria.com/category/uklad-kierowniczy-przekladnie-kierownicze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Józef Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 Dzieki za wszelkie informacje , tyle rodzai jest tych przrkladni zr nie wiadomo co wybrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Kupuj w komplecie. Zerknij jeszcze tutaj http://www.mazuria.com/category/uklad-kierowniczy-przekladnie-kierownicze A czemu jedna kosztuje 280 a druga 1280 ??? http://www.mazuria.com/przekladnia-kierownicza-t74.html Mogliby chociaż napisać w czym ta droższa jest lepsza. Przynajmniej jest napisane przy tej drogiej jakie najwieksze koło sterowe mozna (406) Owszem widać, że im większa moc oraz większe koło dopuszczalne to cena rośnie Co do cytatu odnośnie "pana który naciąga na hydraulikę" nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na post Czebrubaszki o tym, że brak luzów i mniejsza siła potrzebna do kierowania skłania go do zmiany na hydraulikę ... W UK w tej firmie co kupowałem RIB-y to do 80 KM wkladają mechaniczne, od 80-100 decyduje klient (oczywiście dopłata do hydrauliki) powyżej 100 KM jest hydraulika (już w cenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Tu chodzi o co innego. Gość co sprzedawał chciał pewnie sprzedać wspomaganie hydrauliczne układu kierowniczego i dlatego twierdził, że będzie lżej obracać i sterować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 To w koncu naciągał czy proponował ulepszenie ? Czy któreś poniższe są prawdziwe: - większa trwałość - większa precyzja - przy tej samej kierownicy trochę lżej - można puścić w zakrecie (może niewskazane ale da się) - brak luzów - zamiast kólek, linek przewód z olejem. ... Czy hydraulika ogólenie nie ma sensu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 To w koncu naciągał czy proponował ulepszenie ? Zależy od punktu widzenia... z tego co opisuje kolego to sprzedający wciskał na siłe...a widocznie różnica w cenie jest dla kupującego istotna...za hydraulikę trzeba dołożyć ok. 2 tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 To w koncu naciągał czy proponował ulepszenie ? Czy któreś poniższe są prawdziwe: - większa trwałość - większa precyzja - przy tej samej kierownicy trochę lżej - można puścić w zakrecie (może niewskazane ale da się) - brak luzów - zamiast kólek, linek przewód z olejem. ... Czy hydraulika ogólenie nie ma sensu ... Oprócz puszczania w zakręcie to wszystko prawda. Ja mam wspomaganie hydrauliczne ale przekładnię mam mechaniczną z linkami i gdybym mógł, to chętnie wymieniłbym na hydrauliczną. Włąśnie ten luz jałowy jest denerwujący i sprawia,że układ kierowniczy nie jest super precyzyjny. Jest takie wrażenie jak kiedyś przy starych samochodach z luzami na drążkach kierowniczych. W łodziach nie ma to tak wielkiego znaczenia, ale zawsze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Z tym puszczaniem w zakręcie to trochu nadinterpretacja tego co chciałem donieść . W zakręcie nikt nie puszcza kierownicy no chyba że chcę zobaczyć czym to się skończy ;) . Chodzi o to że przy sterociągu jak puszczasz kierownicę to silnik zawsze ma tendencje do skręcania i to dość szybko zwłaszcza przy fali a nawet gwałtownie , przy hydraulice układ jest całkowicie nie czuły na siły działające od strony silnika na siłownik i jeżeli my ustawimy silnik prosto to tak i zostaję ( co nie oznacza że łódka będzie szła cały czas prosto :) ) . Jakoś tak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Są zalety i wady. Zarówno przy układach hydraulicznych jak i cięgłowych. Jest tego do wyboru i do kololoru. Są też skrzyżowania tych systemów ( zwłaszcza przy napędach stacjonarnych). Decyzja zależy od kryteriów przyjętych przez kupującego. P.S. Cięgłowe są tez w wersji feedback ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Ok spoko , a mam jeszcze jedno pytanie jaka kierownice kupic do lidzi quicksilver 505 280mm czy wieksza ? Nigdzie nie moge znslezc jaka byla orginalna Bardziej doświadczeni koledzy mnie poprawią ale CHYBA im większa tym "łatwiej" będzie kręcić ... Co przy mechanicznym może (nie musi) mieć znaczenie. Ja bym bral większe koło pod warunkiem, ze - jest na nie miejsce - nie bedzie uwierać w ... (przykładowo u mnie ciut większa to obijałbym sobie coś ...) - o nic nie będzie haczyć (np. boczna manetka jak jest żeby się dało kręcić nie dotykając wspomnianej manetki ręką) - przy przekładni jest napisane jaka max kierownica - brałbym przekładnię dedytkowaną do ciut większego koła niż to co wybiorę A przekładnie kierowniczą bym brał jak najbardziej solidną (mocne elementy z dobrego metalu). Wogóle na te elementy bym nie żałował. Pamiętam film na forum z awarii układu kierowniczego. (nie pamiętam jaka to była technologia ale uświadomiło mi to jakie to ważne i jakie może mieć konsekwencje - taka awaria) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Wigam , czy poplywam na sterowaniu mechanicznym bez meczarni na silniku 90km? Witam. Jak najbardziej poplywasz. Natomiast hydraulika jest we wszystkim lepsza od mechanizmu ze sterociagiem. Jednak cena hydrauliki dużo wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.