Skocz do zawartości

jak ratować tonąca motorowkę


robertwarmia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

ostatnio pożyczyłem swoją łódkę bratu który pływał 1raz sam i mało nie zatopił mi motorówki z silnikiem, bo inna większa łódź zrobiła całkiem spora falę a on ja bokiem przyjął i zaliczył wywrotkę.

Dlatego szukam pomocy na tym forum. Może już macie jakieś dobre rozwiązania w tym temacie, typu bajki pływające z przypiętą liną czy jakies pływające markery w razie wywrotki. Jakiś prosty sposób, tak żeby się bez nurków obyło :D

Moją motorówka ibis nie jest niezatapialna, ale chce w jakiś sposób ja przy kolejnym razie uratować.

Dzięki za pomoc, czekam na każda podowiedź

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam komory , wypełnij  je butelkami PET , tyle ile wejdzie , jeszcze lepiej poliuretan z zamkniętymi porami , bo butelki potrafią trzeszczeć i to czasami przeszkadza ( na to też jest sposób ) . Ważne jest żeby objętość materiału wypornościowego była na tyle duża żeby utrzymała łódkę na pow. . Dla tego trzeba zważyć łódkę i dać tyle czy więcej materiału wypornościowego ( to jest w przybliżeniu ) , npr. 1m3 butelek pet z grubsza ma wyporność 1t . Trzeba pamiętać że niektóre materiały mają mniejszą gęstość we wodzie i dla tego żeby utrzymywały się na powierzchni  wcale nie trzeba tyle wyporności co ważą na lądzie , jako przykład człowiek który waży 80kg w wodzie utrzymuję się w kamizelce o wyporności 3kg  ;). Życzę nie testować na własnej łódce tych zabezpieczeń . 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ibis , o ile dobrze kojarzę, fabryczny, po całkowitym zalaniu wodą utrzymuje się na powierzchni. Podwójne dno mu to zapewnia. Modernizacje i bezmyślne dziurawienie komór ( w ich górnych częściach) pozwala powietrzu uciekać b, szybko.

Komory wypornościowe, wbrew pozorom, nie muszą być szczelne. Działają jak hydrofor czy keson. Od dołu są otwarte( odpływ wody do zenzy) a od góry szczelne ( nie pozwalają uchodzić powietrzu) . Ze względu na silnik można podkleić na rufie, pod pokładem styrodur albo styropian. Na dziobie też nie zaszkodzi. Jednak podstawowym elementem zapewniającym pływalność po zatopieniu jest podwójne dno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...