tomkap Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 http://www.tvp.pl/styl-zycia/podroze/boso-przez-swiat/wideo/lodka-pana-makarona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 ciekawy patent na osłonę śruby w silniku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Takie silniki są bardzo popularne w egzotycznych krajach do pływania po rzekach, wiadomo dlaczego. Sam zamierzam sobie taki sprawić do pływania w płytkich wodach i skończyć się zastanawianie kiedy przywalę spodziną w kamień czy zaryję o mieliznę. Szkoda tylko że są mało popularne u nas i można trafić jedynie jakieś stare niemieckie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek56 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Kiedyś, jeszcze na starym forum próbowałem zapytać dlaczego w Europie takie silniki są w zasadzie niespotykane. Czy istnieją jakieś bariery administracyjne, handlowe, czy jeszcze jakieś inne, że nikt tego nie sprowadza ? Silnik wręcz prymitywny, lekki, i co też ważne - tani. Na pewno ma sporo wad ale też i zalet. Bardzo popularny w Ameryce Płd i Azji. Maksymalne moce silników 1-cylindrowych to 6,5 KM. Trafiają się też o większych mocach ale 2-cyl i rzadko. Są to przeważnie 4-suwy choć nie brak też 2-suwów. Wracając do ceny to nowy silnik 6,5 KM 4-suw w przeliczeniu z brazylijskiej waluty to ok 2,5 tys PLN. Oczywiście bez kosztów przesyłki, cła i innych "dodatków". Ale to i tak chyba wielkość dość atrakcyjna. Podobne silniki napędzają różne maszynki budowlane, agregaty, a nawet większe kosiarki. Jakby tak wykorzystać taki silnik, dorobić długi wał ze śrubą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Takie silniki produkowano tez w Europie. Np. niemiecki Tumler lub jeśli się nie mylę brytyjski Seagull. Kłopot z tym że te, które pojawiają się na rynku są już bardzo stare. Niektórzy robią jednak takie we własnym zakresie, tanim kosztem, stosując silnik podkaszarki. Lepszym jednak rozwiązaniem byłby silnik Hondy: http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011458204/thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Pozostaje dorobić wał, dobrać śrubę i można przykręcić do pychówki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek56 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Tumlera pamiętam, były też polskie przed i powojenne do kajaków i małych łódek. Seagull to już raczej nie z tej grupy. Te "Mewy", które się jeszcze widuje to klasyki chłodzone wodą tylko bez dzisiejszych obudów. Wygląd nie zmieniany od dnia powstania czyli gdzieś od przed II wojny ;). A taka Honda jak na obrazku to byłoby właśnie to o co chodzi. Potrzebny tyko ktoś kto zna się na rzeczy, potrafiący zrobić długą rurę z wałem w środku zakończonym śrubą. I połączyć to razem oraz dorobić rumpel (to już chyba proste) i uchwyt do montaży na pawęży. A najlepiej aby dostać gotowy taki silnik po przystępnej cenie. P.S. trzeba by się chyba z tym tematem przenieść do działu silniki bo nas admin stąd pogoni :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Te przemysłowe silniki Hondy z wałem poziomym występują od 1 do 24KM. Mi by wystarczył 7.9KM, ale waga już spora. Za to małe spalanie bo 2.2L/h przy max. obrotach. Wadą niestety jest cena, jak i to że to chyba najczęściej podrabiane silniki. Dlatego na tym filmie Makaron używa chińskiego takiego zamiennika http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011460724/thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek56 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Z tą ceną to nie jest tak źle. W Brazylii taki silnik (Motor Branco 4 Tempos 6,5 CV RDP com Rabeta Longa) w sklepie ogrodniczym MF Rural kosztuje 1420 Reali braz. Co po aktualnym kursie (1 real = 1,55 PLN) daje 2215 PLN. To nawet nieco mniej niż wcześniej napisałem. Pozostaje kwestia jego sprowadzenia :). Czy to jest chińczyk czy rodzima produkcja to nie wiem. http://loja.mfrural.com.br/venda-comprar/156-motor-branco-4-tempos-6-5-cv-rdp-com-rabeta-longa.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 No tak ale za 2200 to kupi się używkę 6KM normalnego 4suwa. Ten silnik ma sens jedynie do płytkiej wody na rzeki, gdzie wiele mielizn. Śruba tuż pod taflą wody, zabezpieczona od dołu kabłąkiem, praktycznie nie ma szansy się uszkodzić nawet jak trafi po drodze na kamień, bo po prostu podskoczy. Tak czy inaczej ja taki silnik sobie sprawię i w końcu uda mi się trochę dalej podczas suszy po Bugu popływać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek56 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 No to tak na koniec - mocniejsza wersja, w sam raz na nasze rzeki i inne mało dostępne (bo płytkie) wody. W sam raz na off-topic ;D Beavertail Predator- Harley Powered Mud Motor - YouTube www.youtube.com/watch?v=4rd2d3PQSiA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Hardkor :) Powinni takie silniki jednak produkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Silnik doskonały tylko niepokoi mnie nieco ta odstająca daleko poza łódź śruba. W razie wypadnięcia z łodzi o co łatwo z pozycji stojącej, można wlecieć prosto na śrubę. To pływanie na filmiku przypomina do złudzenia moje pływanie gumiakiem po kanałach szlaku moich jezior i łodzią po WPW :P O0. Ile koni mają te silniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Ja myślę że w koło śruby jest koszyk, chroniący nie tylko śrubę lecz też sternika przed śrubą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek56 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Jeszcze jeden filmik: Silnik na nim podobno ma 18 hp (KM - to to samo ?). Te mniejsze (do łódki pana Makarona) mają max 6-7 KM. Silniki z łódek na wcześniejszym filmie mają pewnie po ok 30 KM. Śruba przeważnie zabezpieczona metalowym koszem, ale dla pewności konieczna szybko działająca zrywka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.