Autor Wątek: Motorowodne news’y w mediach.  (Przeczytany 33589 razy)

Luty 24, 2018, 21:49:05
Odpowiedź #105
  • *****
  • Wiadomości: 2829
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Cytat: bankier.pl
...

 Dodał, że najliczniejsza grupa jachtów produkowanych w Polsce to małe motorówki do 9 m z silnikiem zaburtowym. "Produkujemy ich ok. 17 tys. rocznie. Z kolei jachtów żaglowych - ok. 2 tys. rocznie" - powiedział.
...

Jak podawałem w któryms wątku statystyki z USA, że zaburtowce wypierają łodzie z "inboardami" to koledzy "zaklinali rzeczywistość", że inboard-y lepsze.

Czy jest jakaś różnica w sprawności przekaldni w zaburtowcu a w Zetce ?
Bo Z-ka wygląda na bardziej skomplikowaną a to zdaje się rzutuje na sprawnosć/straty ?
Czy coś źle słyszałem ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 24, 2018, 22:50:34
Odpowiedź #106
Silnik z przekładnią zet jest taką hybrydą zalet stacjonarnego i zalet zaburtowego. Stacjonarne bezproblemowo przenoszą wyższe momenty obrotowe. A co do sprawności to budowa spodziny jest taka sama. W zetce dochodzi jeszcze przekładnia kątowa więc i sprawność będzie deko niższa. ale za to rozkład ciężaru na łodzi jest lepszy przy inbordach. Z kolei przy silniku zaburtowym mamy więcej przestrzeni do wykorzystania na łodzi. I tak można w nieskończoność porównywać konie z krowami  ;)

 

Luty 24, 2018, 23:07:27
Odpowiedź #107
  • *****
  • Wiadomości: 1123
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Cytuj

Jak podawałem w któryms wątku statystyki z USA, że zaburtowce wypierają łodzie z "inboardami" to koledzy "zaklinali rzeczywistość", że inboard-y lepsze.

Dla mnie to jest wyłącznie kwestia własnego poczucia estetyki i bezpieczniejszego manewrowania w porcie.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2018, 00:05:49 wysłana przez musti »
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Luty 25, 2018, 12:16:30
Odpowiedź #108
  • *****
  • Wiadomości: 2829
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Zle napisałem  - nie że lepsze - ale że właśnie wypierają ... czyli coraz częsciej nowe łodzie z zaburtowcami jednak

W tamtym wątku też pisałem, ze mi by było wszystko jedno byleby właściwości nautyczne dobre były

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 26, 2018, 10:46:22
Odpowiedź #109
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5339
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: onet.pl
W Giżycku będzie wielka inwestycja firmy z udziałem Lewandowskiego

Konsorcjum Wodny Świat dostało unijne dofinansowanie w wysokości 27,5 mln zł, dzięki czemu zrealizuje potężną inwestycję turystyczną w Giżycku i jego okolicach, której wartość jest szacowana na 48,5 mln zł. Miasto ma się zmienić w "Wenecję Mazur".




    Przedsiębiorcy stworzą siatkę usług, która będzie służyć m.in. żeglarzom odpoczywającym na Mazurach
    Jedną z atrakcji mają być gondole sprowadzone z Włoch
    Nowością będą też tzw. pływające osady, które będą pełniły szereg różnych funkcji

O tym przedsięwzięciu było głośno jeszcze, kiedy dopiero rodziły się jego plany, bo jedną z trzech firm tworzących konsorcjum jest spółka Nowe Mazury 8. Utworzyło ją trzech wspólników: biznesmeni Wojciech Stradowski i Paweł Petrusewicz, a także piłkarz Robert Lewandowski, który jest wielbicielem Mazur i ma tam swoją okazałą posiadłość. Przez ostatni rok ta grupa starała się o dofinansowanie. Dziś wiadomo już, że Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości je przyzna. Za sprawą unijnej dotacji będzie można realizować odważne zadania, które mogą ożywić turystycznie cały region.

 Program "Polska Północno-Wschodnia" narzucił nam bardzo restrykcyjne wymagania - przyznaje w rozmowie z Onetem Paweł Petrusewicz. - Na pewnym etapie zakwestionowano naszą innowacyjność, ale zdołaliśmy zmienić swój projekt. Za nami ciężki rok walki o to dofinansowanie. Z kilkudziesięciu wniosków wybrano tylko sześć. Nasz uzyskał najwyższą liczbę punktów. Udało nam się stworzyć projekt sieciowy, który zmieni nie tylko Giżycko, ale też w pewnym sensie Mazury. Każdy turysta będzie mógł u nas nabyć pakiet na całych Mazurach. Na przykład wynajmując jacht, zakupi też rybę, nocleg, skorzysta z warsztatów u rybaków i wypożyczy podwodnego drona.

Konsorcjum planuje wybudować marinę, restaurację na jeziorze, port pod Giżyckiem, wypożyczalnie sprzętu wodnego, a także pływające centra serwisowe ze sklepem spożywczym, sklepem żeglarskim, smażalnią ryb, punktem odbioru fekaliów i śmieci, możliwością pobrania wody oraz serwisowania łodzi. Firma ma zamiar działać na Wielkich Jeziorach Mazurskich, koncentrując się głównie na Giżycku.

- Chcemy również ożywić giżycki kanał i sprowadzić prawdziwe gondole z Włoch. Nie mogę jeszcze zadeklarować, ile ich będzie, ale wstępnie planujemy, że co najmniej 10 - nadmienia Paweł Petrusewicz. - Wiem, że mówi się już po cichu, że Giżycko może stać się "Wenecją Mazur". Trudno powiedzieć, czy ta nazwa się utrzyma, jednak na pewno dużo się tu zmieni. Na lepsze.

Przedsiębiorca zapewnia też, że całe przedsięwzięcie będzie transparentne, bo na tym zależy wszystkim wspólnikom. Konsorcjum ma podpisać umowę na dofinansowanie za kilka miesięcy. Budowa ma ruszyć jak najszybciej, prawdopodobnie pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Jeśli pójdzie sprawnie i nie natrafi na żadne przeszkody, cała inwestycja może być gotowa już za dwa lata.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135