Skocz do zawartości

Oktany a MOC silnika


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej cytat z artykułu o aucie które przekroczyło 500 km/h

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ssc-tautara-szybsze-od-bugatti-nowy-rekord-predkosci-500-kmh-przekroczone/cf3z761

 

Amerykański hipersamochód napędza podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 5,9 litra, który generuje 1750 KM po zatankowaniu benzyny E85, a napędzany paliwem 91-oktanowym produkuje ok. 1350 KM. Moc jest przekazywana za pomocą 7-biegowej skrzyni biegów (zmiana biegu zajmuje 100 ms) wyłącznie na tylne koła. Auto pierwszą „setkę” osiąga po zaledwie 2,7 sekundy.

 

Pamiętajcie, że oktany w USA jest to bodajze srednia MON i RON a w EU używamy jednej z nich tylko.

Oglądałem ileś tam filmików "guru internetu" - różnych (w tym bodajże motodoradca)

I ich wspólny przeaz był, że lejemy taką jaką producent zalecił a wyższa dodatkowo ma środki myjąco-coś tam i inne.

 

Ja osobiście mam wrażenie w mojej V6 (nie jest to wyscigówka) ze na 98-100 pracuje aksamitniej ale jakby mniej pary miala jak na 95 i zastanawiam się czy powyższy cytat nie rzuca światła w tym kierunku ??

 

>>>>>>>>>>>>>>>

 

Na wyższych oktanach u mnie przełacza trochę wyżej biegi - ciągnie dłużej na danym biegu

Plus mocniejsze depnięcia dają mniejsze "szarpnięcie" jak na 95

 

Aczkolwiek ciągnąć przyczepę - gdzie nie zależy mi na lepszym kopie - było przyjemniej na wyższym oktanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zrobiony i ustawiony amerykański silnik z cytatu , że na 85 oktanowej benzynie ma zapłon idealnie w punkt i nie występują spalania stukowe . Nalanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej może spowodować wręcz pogorszenie pracy a już na pewno „ przesunie „ punkt zapłonu co jest bardzo niekorzystne dla samego silnika .  Są auta które są ustawione pod dane oktany ale to wynika z mapy silnika i właśnie ustawienia tego punktu zapłonu który dziś w nowoczesnych konstrukcjach jest „  regulowalny bez problemu „
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E85 to najtańsze paliwo ! , ma dużo oktanów , jedyna wada  E85 to duże  spalanie,  czy zaleje benzynę normalna czy E85 to koszty przejechania mili są podobne , znczy w tej chwili taniej na zwykłej  benzynie jest ..

 

Większość silników da się do tego dostosować , główny problem to wtryskiwacze , muszę być wydajne .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę koledzy świat odkrywany na nowo wynika, że moc silnika wprost proporcjonalna do  liczby oktanowej  ;D ;D ;D Panowie nie idźcie ta drogą .Juz to zostało zbadane i wszystko opisane tylko poczytać i zobaczyć jak wyglada wzóe na moc indykowana silnika spalinowego i w nim nie ma czynnika oktan. :D :D :D :D :D

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczba oktanowa nie ma wpływu na moc . Ale dopasowanie silnika do liczby oktanowej pozwala go wykorzystać najlepiej . Dlatego lanie do zwykłego auta 98 nie daje dokładnie nic poza drenowaniem portfela . Liczba oktanowa charakteryzuje paliwa ze względu na tak zwany samozapłon . Spalanie stukowe i dziury w

Tłoku to właśnie skrajny efekt lania „ lepszego „ paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @mikijet bo ze zdumieniem czytam zę gdziekolwie jest napisane WPROST

 

Wręcz przeciwnie - w artykule wyraźna różnica, że mniej mocy na wyższym oktanie - co któryś kolega wytłumaczył dopasowaniem pod konkretne oktany. Ciekawe czemu nie zastosowali niby super-duper rozwiązań dopasowujących się do liczby oktanowej ze wspólczesnych aut.

 

A może bardziej efektywne jest zrobienie pod konkretne oktany niż dopasowujący się.

 

I ja też napisałem, że mój autobus V6 idzie aksamitniej ale ma mniejszeg kopa na wyższym oktanie (gorzej sie zbiera subiektywnie na 98 albo ładniej warczy na 95)

 

Oczywiście to subiektywne odczucie ale też auto za USA na USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...który generuje 1750 KM po zatankowaniu benzyny E85, a napędzany paliwem 91-oktanowym produkuje ok.1350  KM...."

 

Z artykułu wynika, że na wyższym oktanie generuje mniejszą moc  ;)

nie, jest benzyna E85 vs paliwo 91 oktany

 

E85 ma około 105 oktany(+/-) , E85 wzięło się nie od liczy oktanów , ale od 85% etanolu

 

E85 to bardzo współczesne paliwo mam auto na to, jest to amerykaniec tkz. flex fuel, brat ma Toyotę też flex fuel...

 

mocne skutery wodne się przerabia na E85 to znacznie taniej niż jakieś paliwo racingowe wysokooktanowe....

 

w wersji E85

występują Audi A3,A4,

Dacie Logan/Sander/Duster

Citroeny C3/C4/C5

Ford Focus

no i cała gama amerykańców Fordy,Chevrolety, Dodge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Kazik - czyli Amerykanie potwierdzili to co dawno odkrylismy, spirytus czyni cuda ...

 

spojrzalem na net a tam ze e85 ma mniejsza kalorycznosc

a inni pisza ze super do tuningu.

 

dobrze wiedziec ze w PL orlen tez robi i zeby sie nie pomylic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niska kalorycznosc wynika zapewne z gęstości , żeby to zniwelować trzeba podawać ok. 25-30% więcej paliwa , dlatego auta flex fuel mają wydajniejsze wtryskiwacze i pompy paliwa. Przy obecnej cenie paliw nie opłaca się tankować E85 . Ale do tuningu paliwko aż 105oktany w cenie najtańszego robi robotę , zwłaszcza że wymiana wtrysków , czy pompy paliwa to i tak podstawowa sprawa dla duzo większej mocy ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...