Skocz do zawartości

"Mis" na miarę naszychczasów i naszego wielkiego EGO


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie, że ktoś chce mieć zajęcie wiec wymyślono Państwową fabrykę aut elektrycznych ...

Czyli na koszta i inwestycję złożą się wszyscy w PL.

 

Jak wyjdzie  - zobaczymy. Ale chyba musielibyśmy wrócić do PRL (zamknąć granice) albo zrobić dopłaty tylko do PL Elektryka (co jest wbrew prawu Unii)

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/panstwo-zajmie-sie-produkcja-aut-na-prad-to-bedzie-kosztowna-nauczka/zqqtkqz

 

To taki trochę "Miś na miarę naszych czasów".

Nie bardzo rozumiem jak nowo powstały Państwowy moloch ma być lepszy i taniej produkować jak marki z setkami lat doświadczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że ktoś chce mieć zajęcie wiec wymyślono Państwową fabrykę aut elektrycznych ...

Czyli na koszta i inwestycję złożą się wszyscy w PL.

 

Jak wyjdzie  - zobaczymy. Ale chyba musielibyśmy wrócić do PRL (zamknąć granice) albo zrobić dopłaty tylko do PL Elektryka (co jest wbrew prawu Unii)

 

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/panstwo-zajmie-sie-produkcja-aut-na-prad-to-bedzie-kosztowna-nauczka/zqqtkqz

 

To taki trochę "Miś na miarę naszych czasów".

Nie bardzo rozumiem jak nowo powstały Państwowy moloch ma być lepszy i taniej produkować jak marki z setkami lat doświadczeń

 

 

Ogórek nie będę komentował o tych XXXX XXXX władzy, tych ......................i piiiii............................ i nie trochę!

 

A tu masz piękny komentarz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapominacie o jednym że Polska miała duże doświadczenie Motoryzacyjne.

To że w latach 70 - 80 nie było kasy i zgody na rozwój motoryzacji, a i tak wychodziły udane prototypy..

 

Później po przemianach po prostu zaorano naszą motoryzację.

Więc jeśli będzie przyzwolenie i kasa..

Może Polaków na to auto nie będzie stać, ale może być świetna konkurencja dla Zachodnich koncernów.

Mamy nadal bardzo dużo doświadczonych Inżynierów, którzy pracują dla zachodniej konkurencji.

Przypominam że Auto-Świat należy do zachodnich braci z koncernu co dla "Hitlera" produkował V....

A co będzie to czas pokarze..

Ogólnie jestem zdania że auta elektryczne, to krótki przystanek i do celowo wygra technologia wodorowa.

A w jakiej postaci czy to z wody, czy inaczej to jak dożyjemy porozmawiamy za ok. 20 lat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapominacie o jednym że Polska miała duże doświadczenie Motoryzacyjne.

To że w latach 70 - 80 nie było kasy i zgody na rozwój motoryzacji, a i tak wychodziły udane prototypy..

 

Później po przemianach po prostu zaorano naszą motoryzację.

Więc jeśli będzie przyzwolenie i kasa..

Może Polaków na to auto nie będzie stać, ale może być świetna konkurencja dla Zachodnich koncernów.

Mamy nadal bardzo dużo doświadczonych Inżynierów, którzy pracują dla zachodniej konkurencji.

Przypominam że Auto-Świat należy do zachodnich braci z koncernu co dla "Hitlera" produkował V....

A co będzie to czas pokarze..

Ogólnie jestem zdania że auta elektryczne, to krótki przystanek i do celowo wygra technologia wodorowa.

A w jakiej postaci czy to z wody, czy inaczej to jak dożyjemy porozmawiamy za ok. 20 lat..

 

Tak jak ty, ja prawdziwy Polak "Jestem za, a nawet przeciw"

 

!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że ktoś chce mieć zajęcie wiec wymyślono Państwową fabrykę aut elektrycznych ...

Czyli na koszta i inwestycję złożą się wszyscy w PL.

 

Nawet to wyliczono bodajrze 130zl na kazdego Polaka, w tym niemowlaka i staruszka

 

Mimo , ze nie mieszkam w PL i pewnie juz nie bede , to bardzo chcialbym polskiej firmy motoryzacyjnej , nawet gdybym mial sam pare dolcow poslac z za wielkej wody..

 

Co do inwestycji moje obawy sa takie , ze mowi sie o rozpoczeciu produkcji masowej  bodajrze 2024 a nawet 2025 i to jest o wiele za pozno , jeszcze pol roku temu przyjalbym to za dobra date , ale dzis jak juz takie firmy jak Dacia wchodza z elektrykami to za 3, 4 lata przy tym postepie to szmat czasu i te auta beda juz malo konkurencyjne , a moze nawet ten projekt przestarzaly , dodatkowo Niemcy beda mocno torepedowac ta inwestycje , juz nie mozemy liczyc na dotacje z UE , a nalezy spodziewac sie zaostrzenia norm bezpieczenstwa i ekologii nawet wsrod elektrykow (np. Systemy ograniczajace pylenie klockow samochodowych). Normy te beda po cichu lobbowac Niemcy z jednej strony placzac jakie to obciazenie i drugiej zacierajac rece , ograniczajac rozwoj konkurencji ...

 

Bardzo bym chcial ale coraz bardziej ciemnosc widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Melexa  , a dokładnie jego platformy ,to fakt . Mieliśmy w zakładzie starego ,wysłużonego i postanowili go oddać do firmy na remont . No i po czasie przyszedł ,nawet z dachem i szybą ,ale gdyby popatrzeć do góry ,to okazuje się ,że szyba troszkę za szeroka i ramki przykręcili troszkę z boczku tych przygotowanych uchwytów  i teraz to już całość zaczyna pękać  :o . Oraz jeszcze kilka podobnych felerków . Niestety tzw. kultury technicznej oduczano nas latami , a teraz jak nawet ktoś coś , to marne szanse ,że się przebije . Nawet godnego następcy p. S. Bareja (i ) nie widać ,więc i z ,,Misia '' nici  ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Melexa  , a dokładnie jego platformy ,to fakt . Mieliśmy w zakładzie starego ,wysłużonego i postanowili go oddać do firmy na remont . No i po czasie przyszedł ,nawet z dachem i szybą ,ale gdyby popatrzeć do góry ,to okazuje się ,że szyba troszkę za szeroka i ramki przykręcili troszkę z boczku tych przygotowanych uchwytów  i teraz to już całość zaczyna pękać  :o . Oraz jeszcze kilka podobnych felerków . Niestety tzw. kultury technicznej oduczano nas latami , a teraz jak nawet ktoś coś , to marne szanse ,że się przebije . Nawet godnego następcy p. S. Bareja (i ) nie widać ,więc i z ,,Misia '' nici  ;) .

 

Jeśli uważasz, że teraz jest lepiej to nie jest... a wiem, że będzie gorzej gdyż nie szanuje się tych którzy chcą i którym zależy na tym by zrobić coś może i wolniej ale za to tak by się swojej pracy nie wstydzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpiszcie sobie w google hasło Solaris i przeczytajcie kto jest właścicielem, skąd bierze silniki, zawieszenie, mosty, elektronikę i pneumatykę.

Potem zapraszam do dyskusji. Tak spektakularnego sukcesu w motoryzacji w ostatnich 20 latach żadna inna firma nie osiągnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkcja pojazdów elektrycznych i w ogóle motoryzacja będzie w przyszłości zadaniem państwowym, więc wcale mnie nie dziwi, taki obrót sprawy. Siedźmy jeszcze dłużej cicho skłóceni(jako naród, nie grupa FM) a komuna wróci jeszcze za Naszego życia.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikijet tak, jest różnica, w pewne sektory których powodzenie jest powiązane z polityką nikt o zdrowym umyśle prywatnej długoterminowej inwestycji nie podejmie. Zwłaszcza w pl gdzie po zmianie ekipy rządzącej jeśli biznes będzie utożsamiany z poprzednią ekipą to może dzień po wyborach pakować manele. W europie coraz więcej kolosów wraca w ręce państwowe, Renault, Kogel(zanim go chinczykom sprzedano) niemieckie stocznie i sporo innych

Solange sprzedała firmę i ma spokojną emeryturę, podałem Ją jako przykład jak można w zapyziałej pl, bez własnego silnika i elektroniki zbudować europejskiego lidera w swoim segmencie.

Tyle że my jako naród sami swoim myśleniem pchamy się w nołnejmowych wyrobników. Produkujemy mnóstwo podzespołów do samochodów, ktoś zna nazwy firm? Tylko bezposredni zleceniodawcy. Podobnie jest w łodziach, brudna robota czyli laminaty w pl a reszta czylj ta śmietanka za granicami i pod zagranicznymi markami. Autor paszkwila wręcz to przytoczył jako cudowny pomysł, też.tak uważasz?

Do mnie mniej więcej raz na pół roku piszą zagraniczni konkurenci oferując współpracę (w zeszłym miesiącu np Wick.) chcieli mój produkt wrzucić do oferty ale pod wyłącznie swoim logo ;D  Grzecznie pokazałem środkowy palec, mam już markę rozpoznawalną w europie i nie potrzebuję tych dobrodziejów. Produkuję również z wykorzystaniem zagranicznych komponentów, jak każdy dzisiaj, owszem mam swoje matryce, wzory, dokumentację, ale osi nie produkuję i nie zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz, że jest to jednak decyzja polityczna. Takich już kilka było. Promy w stoczni szczecińskiej, stocznia gdańska i wisienka wody polskie. Lata mijają a efekty, poza stołkami dla towarzyszy, a efekty żadne. No, przekop na zatoce wiślanej i elektrownia atomowa doczekały się realizacji. Tylko efekt gospodarczy żaden a kosztów co nie miara.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpiszcie sobie w google hasło Solaris i przeczytajcie kto jest właścicielem, skąd bierze silniki, zawieszenie, mosty, elektronikę i pneumatykę.

Potem zapraszam do dyskusji. Tak spektakularnego sukcesu w motoryzacji w ostatnich 20 latach żadna inna firma nie osiągnęła.

 

ta informacja o sprzedaży tego sukcesu zaczyna się tak:

"Trwający od kilku miesięcy proces poszukiwania inwestora dla Solarisa zakończył się sukcesem"

poszukiwania inwestora?! ..hmmm..to pewnie źle interpretuję to okreslenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz, że jest to jednak decyzja polityczna. Takich już kilka było. Promy w stoczni szczecińskiej, stocznia gdańska i wisienka wody polskie. Lata mijają a efekty, poza stołkami dla towarzyszy, a efekty żadne. No, przekop na zatoce wiślanej i elektrownia atomowa doczekały się realizacji. Tylko efekt gospodarczy żaden a kosztów co nie miara.

Wody Polskie były pomysłem jeszcze poprzedniej ekipy, tylko ze względu na ogólny imposybilizm nie zdążyli wprowadzić tego przed wyborami. Pewnie myśleli, że nie muszą się spieszyć i zrobią to po wyborach. Zrobili to aktualnie panujący, bo tak się dziwnie składa, że pomysły, które prowadzą do zwiększenia uprawnień państwa czy powstawania nowych państwowych służb, są ponadpartyjne. Podobnie PiS zapowiadał likwidację ITD i jakoś nie udało się tego zrobić, a instytucja rozrosła się już do państwa w państwie, dublując się w znacznej mierze z Policją.

Przekop Mierzei Wiślanej ma nie tyle znaczenie gospodarcze, tylko pozwala uniezależnić się od humorów wielkiego sąsiada ze wschodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że ktoś chce mieć zajęcie

 

Na zajęciu to już nikomu nie zależy - ktoś chce mieć pieniądze

 

Czyli na koszta i inwestycję złożą się wszyscy w PL.

 

nie, nie  - na koszta złożą się tylko ci co mają jakieś pieniądze, tych do których ta propaganda jest kierowana nie będzie to nic kosztowało

 

Jak wyjdzie  - zobaczymy.

 

Oj, wiadomo jak wyjdzie - zawsze wychodzi tak samo

 

Ale chyba musielibyśmy wrócić do PRL (zamknąć granice)

 

W zasadzie granice pozamykane, z obserwacji wynika że inflacja prawie jak w PRL, towarów na rynku zaczyna brakować - stare czasy wracają

 

To taki trochę "Miś na miarę naszych czasów".

 

To jest prawdziwy niedźwiedź, miś to przy tym nie może stać

 

Nie bardzo rozumiem jak nowo powstały Państwowy moloch ma być lepszy i taniej produkować jak marki z setkami lat doświadczeń

 

W tego rozmiaru branży to akurat nie ma znaczenia taniej czy drożej, lepiej czy gorzej, liczy się kto komu na co pozwoli i co za to dostanie - sprawami technicznymi zajmują się ci co się na tym znają ale muszą mieć przyzwolenie

 

 

Panowie zapominacie o jednym że Polska miała duże doświadczenie Motoryzacyjne.

To że w latach 70 - 80 nie było kasy i zgody na rozwój motoryzacji, a i tak wychodziły udane prototypy..

 

Kasy było dosyć, mam jeszcze jakieś banknoty na których zer nie da się policzyć.

Na prototypach się kończyło właśnie przez to że nie było zgody na więcej.

 

Później po przemianach po prostu zaorano naszą motoryzację.

 

Nasza motoryzacja była na poziomie traktora, więc sama się zaorała

 

Może Polaków na to auto nie będzie stać, ale może być świetna konkurencja dla Zachodnich koncernów.

 

Nie istnieje coś takiego jak konkurencja dla koncernów, dopóki się nie jest koncernem to się jest parobkiem.

Rynek dzieli się przy stoliku.

 

Mamy nadal bardzo dużo doświadczonych Inżynierów, którzy pracują dla zachodniej konkurencji.

 

Ta konkurencja ta nie ma nawet z kim konkurować, więc płaci im 4x tyle a oni mogą już nie chcieć obniżać sobie poziomu życia

 

A co będzie to czas pokarze..

 

Czas pokaże to co zwykle, wskazówki w zegarku kręcą się po tarczy zawsze tak samo

 

Melex zawojował połowę europy...a potem pszyszedł bolek z kolegami takimi jak autor tego paszkwila i mamy co mamy.

 

bolek był tylko słupem, który po wielu latach nawet na łożu śmierci nie ma cojones nawet żeby powiedzieć "zmuszali, jeść nie dawali, lochem wiecznym straszyli, młody byłem - tak wyszło"

Gdyby nie bolek przyszedł by lolek i też by wszystko .... bo taki miał zakres obowiązków

 

 

Mimo , ze nie mieszkam w PL i pewnie juz nie bede , to bardzo chcialbym polskiej firmy motoryzacyjnej

 

Też bym chciał ale makrela nie chce

 

 

Co do inwestycji moje obawy sa takie , ze mowi sie o rozpoczeciu produkcji masowej  bodajrze 2024 a nawet 2025

 

Bez obaw, nie będzie żadnej produkcji. Miały być mieszkania po 2000zł/m2 i się wszyscy bali jakiej będą jakości a tu nie ma się co bać bo mieszkań nie ma

 

 

Niestety tzw. kultury technicznej oduczano nas latami , a teraz jak nawet ktoś coś , to marne szanse ,że się przebije.

 

Techniki z kulturą nie mieszajmy bo wyjdzie że zapaść mamy tylko w jednej dziedzinie, najmłodsze pokolenie w wieku produkcyjnym nie potrafi nic produkować - jest antytechniczne i antykulturowe

 

Jest różnica pomiędzy biznesem prywatnym a ,,PGR-em".

 

PGRy wracają a biznes prywatny odchodzi w zapomnienie

 

Produkcja pojazdów elektrycznych i w ogóle motoryzacja będzie w przyszłości zadaniem państwowym.

 

Nie tylko motoryzacja, wszystko wraca na stare tory. Doszły tylko korporacje w Polsce.

Korpo i państwo trzymają sztamę, choć udają co innego.

Większość wielkich firm jest upaństwowionych a jednocześnie są ponadnarodowe, tylko różnica pomiędzy obcymi a naszymi jest taka jak jak między okupantem a okupowanym

 

komuna wróci jeszcze za Naszego życia.

 

halo, tu ziemia - już wróciła

 

w pewne sektory których powodzenie jest powiązane z polityką nikt o zdrowym umyśle prywatnej długoterminowej inwestycji nie podejmie.

 

nikt o zdrowym umyśle w PL, nie będąc korporacją, długoterminowej inwestycji nie podejmie i wcale nie musi być ona powiązana z polityką

 

Zwłaszcza w pl gdzie po zmianie ekipy rządzącej jeśli biznes będzie utożsamiany z poprzednią ekipą to może dzień po wyborach pakować manele.

 

Z ekipami politycznymi można utożsamiać zgodę na handel skarpetkami na łóżku polowym, prawdziwe biznesy są "ponad podziałami"

 

W europie coraz więcej kolosów wraca w ręce państwowe

 

Tylko czy one kiedyś były faktycznie prywatne, czy tylko w zarządzie powierniczym.

 

Solange sprzedała firmę i ma spokojną emeryturę, podałem Ją jako przykład jak można w zapyziałej pl, bez własnego silnika i elektroniki zbudować europejskiego lidera w swoim segmencie.

 

Może by sprawdzić, czy jakaś teczka się w podziemiach nie zawieruszyła i przez to nie przeszkadzała w karierze

 

Tyle że my jako naród sami swoim myśleniem pchamy się w nołnejmowych wyrobników. Produkujemy mnóstwo podzespołów do samochodów, ktoś zna nazwy firm? Tylko bezposredni zleceniodawcy. Podobnie jest w łodziach, brudna robota czyli laminaty w pl a reszta czylj ta śmietanka za granicami i pod zagranicznymi markami.

 

O to właśnie chodzi, żeby antytechniczni dostali najnowsze smajfony i pożyczone samochody i byli tak przekonani że żyją w wolnym kraju i na wolnym rynku, żeby z przekonaniem bulwersowali się jak im ktoś powie że są niewolnikami

 

mam już markę rozpoznawalną w europie i nie potrzebuję tych dobrodziejów.

 

i prawidłowo, tylko trzymaj rozmiar firmy poniżej radarów bo jak się zwiększa za bardzo pułap lotu to się pojawiają kompani z informacją że trzeba latać wspólnie

poniżej poziomu radarów też da się mieć komfortowe i satysfakcjonujące życie.

 

***

 

Fajnie że pojawił się jakiś temat inny niż łódki, bo od tego logowania się do reja24 co godzinę to już mnie mdli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marim wyluzuj 8)pomóc z rejestracją? Ja to dosłownie w 2 godziny z poprawką z powodu braku marki ogarnąłem.

Sporo słusznych uwag wpisałeś ale z daleka przebija żeś podminowany.

Może kiedyś będzie okazja pogadać na luzie w realu, tu wyjdzie zaraz polityka a to mi nie po drodze absolutnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrzemnąłem się chwilę a pies mi przełączył pilotem program z pogody w Chorwacji na gadające głowy i jak wstałem to mi sie ulało  ;)

 

Reje wypełniłem 2tyg temu, teraz co chwilę sprawdzam czy nie odrzucili z powodu jakiegoś błędu.

Jak rejestrowałem skuter ostatnio to po 3 tygodniach pojawiła się uwaga o błędzie, żaden mail nie przyszedł, nikt nie dzwonił.

Po poprawce 2 tygodnie do nich się dodzwaniałem aż łaskawie odebrali telefon i zatwierdzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszne jest to, ze elektryki są złomowane nie naprawiane ...

 

chyba faktycznie trzeba kupić coś z mocniejszym silnikiem i dbać aby kilkanaście lat pojeździło

Tak właśnie zrobiłem. Mało tego kupiłem "malucha" z niewysilonym silnikiem (silnik 1,2 / 69 kM) do jazdy po mieście.  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie, żadnego "Misia" nie będzie.

Ktoś rzucił pomysł, a niewysoki facet, który nawet nie ma prawa jazdy, temat podchwycił i nakazał wdrożenie.

Tak było za PRL-u i "Misie" powstawały.Teraz zarządzający państwowymi firmami, mimo nakazu politycznego nie chcą kompromitować się "wchodzeniem" w ten interes.

Każdy, podkreślam KAŻDY, kto działa w branży motoryzacyjnej, ocenia ten pomysł negatywnie.

Nie dlatego, że nie chce polskiego produktu, ale dlatego, że ocenia szanse powodzenia tego politycznego pomysłu za zerowe.

Co więcej, żaden z polskich  producentów podzespołów, nie wykazał zainteresowania dostarczaniem swojego produktu do montażu Izery.

Gdyby kilku czołowych polskich przedsiębiorców zaangażowałoby się w to przedsięwzięcie, szanse oczywiście byłyby większe, ale również niewielkie.

Marki samochodowe  z ponad stuletnimi tradycjami i doświadczeniami znikają z rynku, nie wytrzymując konkurencji.

 

Pomysł będzie kontynuowany bo kilku cwaniaków ma niezłe z tego dochody.Koniec będzie w następnym dniu po ogłoszeniu wyniku  wyborów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł będzie kontynuowany bo kilku cwaniaków ma niezłe z tego dochody.Koniec będzie w następnym dniu po ogłoszeniu wyniku  wyborów.

Ja zaryzykowałbym stwierdzenie, że po prostu jednych cwaniaków (tych sprzed wyborów) zastąpią inni, wstawieni po wyborach. Może zmieni się dla niepoznaki nazwa firmy czy projektu, ale ciągnięcie państwowych pieniędzy jest pozbawione barw politycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ciągnięcie państwowych pieniędzy

 

naszych wypracowanych ciężko pieniędzy, zrabowanych nam za pomocą aparatu represji, przez co nie możemy kupić większych łódek (i tak by nas zrabowali na vacie od lepszych łódek) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...