Skocz do zawartości

SAR w akcji


vmen1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jarek nie próbuj  ;) bo antenę od VHF-ki złamiesz  :D . Na filmiku który pokazałeś , po tym głębokim przechyle kilka antenek było do wymiany na maszciku  ;) .

 

 

Ogórek wymóg dotyczy tylko SAR , w turystyce to wskazane w pierwszej kolejności dla marketingu  :) , ale takich jednostek jest niewiele chyba na palcach jednej reki można to policzyć , mam na myśli prawdziwe turystyczno/wyprawowe jachty morskie z klasą "A" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest troche filmów z cwiczenia wywrotek przez RNLI

 

Czy zaburtowy odpali - nie wiem.

W sumie przez chwile cała elektryka, wszystko bedzie w wodzie.

 

Ja mam wszystko wypsikane "engine protector" posmarowane wtyczki, smar dielektryczny ale zadnej pewnosci nie mam.

 

Bardziej to robię po srodowisko słone.

 

Odnosnie balona - On jest "jak kamizelka" ?

No bo po przewrotce i wyprostowaniu jest dylemat

 

- silnik / i odpaliły => płyniemy z balonem ?

- czy spuszczamy i co w przypadku następnej wywrotki ?

 

Tez bym chciał miec udkę "wanka - wstańka" ale to są konretne pieniadze.

Dlatego uspokoilem sie z dalszymi przelotami. Wolę bardziej wokoło ale niedaleko lądu.

 

===

odnośnie RIB-a to jest openka i nawet jak wstanie to zaloga bedzie pod łódką lub w morzu

Jedyna korzyść, ze nie zatonie.

W UK pamietam przypadek, że dryfował do góry dnem ale zanim pomoc przyleciała to jeden lub wiecej z załogi nie przeżył.

 

Nikt nie miał radia przy sobie. Radia były w schowkach ale głowne raczej nie działało na odwróconym RIB-ie. Napisałbym, że RIB-a ciężej wywrócić ale nie mam takiej pewnosci plus zależy od warunków zapewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łodzi typu FRC, to mogę się osobiście wypowiedzieć z racji iż posiadam takową na statku i której jestem "dowódcą"

Otóż tego typu łódź z belką pneumatyczną na wypadek "Capsize" Jest specjalnie do tego przystosowana. Silnik wewnętrzny (diesel) który jest w szczelnej kapsule, która nawet po wywrotce, będzie szczelna a silnik będzie powyżej linii wodnej. Specjalne klapony do zasilania silnika powietrzem zostaną zamknięte automatycznie. Kiedy belka pneumatyczna postawi łódź do pionu, to jedyna akcja jaką możemy podjąć, to udać się do jednostki macierzystej. Nie ma możliwości ponownego aktywowania belki. (brak powietrza w butlach) Silnik natomiast po wywrotce można uruchomić jedynie po manualnym otwarciu zaworów spustowych i "przewietrzeniu" silnika. (jeśli w ogóle zgaśnie) Zawsze jakaś część oleju przedostanie się na denka tłoków i trzeba ten olej usunąć, przed kolejnym uruchomieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...