Skocz do zawartości

Parsun 5KM brak kompresji


rpietras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem Parsun 4T 5KM - wiec stosunkowo maly i prosty. Mam go od nowosci i zawsze byly jakies problemy z odpalaniem. Po wielu bojach w koncu sprawdzilem kompresje i wyszlo 3 Bar a zgodnie ze specyfikacja powinno byc co najmniej 6-6.5 Bar. Po zrobieniu testu olejowego kompresja skoczyla do 6 bar wiec podejrzone pierscienie. Silnik rozebrany, wszystko wygladalo ok, pierscienie wymienione na nowe (mimo ze stare nie wykazywaly niczego podejrzanego) a kompresja wciaz 3 bar. Silnik ponownie rozebrany wiele razy (juz jestem w stanie w 20 min rozebrac caly silnik) praktycznie wszystko sprawdzone, zmierzone  i wszystko poki co trzyma fabryczne wymiary (oprocz pierscieni ale o tym za chwile). Nie sprawdzalem tylko zuzycia i samego walu korbowego - bo nie mam jak. Wszystko inne (praktycznie wszystko bo byc moze cos pominalem) pomierzone i zgodne z fabryka. Wymienilem tez tlok i po wymianie zauwazylem ze po 30 min pracy na sciance cylindra, patrzac od gory (od storny glowicy) na dole pojawily sie drobne rysy - nie wiem skad ale wczesniej na pewno ich nie bylo. Co do pierscieni to tu mam zagadke - zgodnie z danymi w specyfikacji (zarowno Parsuna jak i Yamahy) przeswit miedy pierscieniem a scianka rowka w ktorym on siedzi w tloku powinna byc od .04 mm do ... . Tyle ze ta sama specyfikacja (obie) mowia ze pierscien ma rozmiar 1.5 mm a wyrzlobienie w tloku 1.52 mm - wiec juz z tego wynika ze roznica to 0.02 a nie 0.04 - ktore jest wymagane. Pytanie - czy ktos sie z tym spotkal i co jeszcze ewentualnie sprawdzic (i jak), pomierzyc zeby w koncu miec te 6 bar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność cylindra. Przez świecę dmuchaj powietrze i osłuchaj silnik stetoskopem, którędy powietrze ucieka. ( zawory muszą być zamknięte).

Oprócz pierścieni są jeszcze zawory, że o uszczelkach nie wspomnę!

Edytowane przez mikijet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ,jeżeli od głowicy w dół wszystko jest OK ,została sama głowica z zaworami . Najprościej jest je sprawdzić ,szczelność, nalewając do komory spalania odkręconej głowicy np . nafy i patrzeć czy jej nie ubywa ,a jeżeli ,to gdzie widać przeciek . Napisz też po ilu około mtg się to przytrafiło ,bo też bawię się "budżetowcem" 😉 . Napisz też proszę ,czy na dole wału jest łożysko ,czy wał pracuje w panewce obudowy karteru ( to pytanie z innej beczki ).Co do nierówności pomiarów ,to musisz brać poprawkę . Chińczycy robią wszystkie elementy do większości urządzeń . Później jest kontrola jakości i ... Q - idzie do markowych , jednak nikt nie będzie wyrzucał zrobionych ,lecz ździebko nietrzymających normy elementów . Te właśnie 1 ,2 i kolejne idą do Parksunów ,Stormów ,Orek itp . Powodzenie w diagnozie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam profilaktycznie, czy odkręcasz manetkę na max podczas pomiaru kompresji?? Jest jeszcze kwestia dekompresatora, nie wiem jak będzie w parsunie ale np tohatsu 4hp z dekompresatorem ma 3,5bar sprężania a bez dekompresatora 9bar. To też może mieć znaczenie jak szybko pociągasz rozruch ale mimo wszystko głowicę trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj , obraził kolega w tym momencie kowali ,bo to zacna i ceniona grupa rzemieślnicza była i jest . Z tym dirkiem ,to twierdzą ,że nie mieli czasu na poprawianie reklamacji ,a odkąd zaczęli stosować uszczelniacze w tubce ,reklamacji nie ma . Z drugiej strony kupowane dzisiaj nowe sprzęty w większości już uszczelek nie mają ,oczywiście te pod głowicą będą raczej zawsze , ... chociaż ? Autor ,chyba wątek odpuścił ,też jestem ciekawy co i jak .

Edytowane przez powolny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...